کد خبر: ۶۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 13 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح مرکز اختلالات نافذ رشد با ظرفیت 50 نفر در یاسوج خبر داد.

 خلیفه جمشیدی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: به علت‌های مختلف از جمله؛ بیکاری، اشتغال، وضعیت بد اقتصادی و سایر موارد دیگر بیماران روانی در استان کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان ما این مسئله را تائید می‌کنند، بیان کرد: تعداد بیماران روانی در استان کهگیلویه و بویراحمد یک‌هزار و 606 نفر می‌باشد که این تعداد 823 نفر مرد و 783 نفر زن هستند.

جمشیدی گفت: بیماری روانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از سن 15 سال به بالا اتفاق می‌افتد.

وی افزود: از تعداد یک‌هزار و 606 نفر بیمار روانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، 160 نفر آنها از خدمات مراکز نگهداری بیماران روانی بهره‌مند هستند و به ازای هر یک از این بیماران 400 هزار تومان هزینه به این مراکز پرداخت می‌شود.

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از افتتاح مرکز اختلالات نافذ رشد (اوتیسم) با ظرفیت 50 نفر در یاسوج خبر داد و گفت: پیگیر یک مرکز دیگر در شهرستان گچساران از همین نوع هستیم.

جمشیدی با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات ما از جمله در بحث فیزیوتراپی قدیمی هستند، تصریح کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی در حال خرید این دستگاه‌ها هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ضرورت مرکز جسمی حرکتی را در این استان احساس می‌کردیم، خاطرنشان کرد: این مرکز در بهمن ماه سال گذشته با ظرفیت 50 نفر افتتاح شد که اکنون ارائه خدمت می‌دهد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: یکی از نیازهای استان ما در خصوص آموزشگاه راهنمایی و رانندگی است که معلولان مجبور بودند به استان‌های همجوار برای اخذ گواهینامه مراجعه کنند که امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد این کار انجام می‌شود.

جمشیدی به تعداد مستمری‌بگیران استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته چهار هزار و 400 نفر مستمری‌بگیر داشتیم که تنها در یک سال و در سال 93 هزار و 126 نفر دیگر به آنها اضافه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار