به همت بانوی خیر کهگیلویه ای دستگاه شمارش سلول های خون در مرکز بهداشتی درمانی روستای درغک بخش چاروسا راه اندازی شد.
کد خبر: ۶۱۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 29 May 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت کمک به مراکز بهداشتی و درمانی گفت: مرکز بهداشتی درمانی روستای درغک در بخش چاروسا جمعیت زیادی از روستائیان منطقه را تحت پوشش خود قرار داده و مردم در نبود دستگاه شمارش سلول های خون در گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودند.
حجت الاسلام حسینی افزود: اقدام خانم شهربانو صفدری برای کمک به خرید این دستگاه ستودنی است و این خانم میتواند به یک الگو در زمینه خیرین سلامت تبدیل شود.
کارشناس آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی روستای درغک هم گفت: دستگاه شمارش سلول های خون به عنوان یک شاهرگ حیاتی و دستگاه ضروری برای هر واحد آزمایشگاهی عمل می کند که وجود این دستگاه در مرکز درمانی درغک مشکلات مردم در زمینه تشخیص بیماری های خونی را برطرف کرده است. 
ایمان عادلی افزود: این دستگاه به روزترین دستگاه موجود در بازار است که با آن می توان انواع بیماری های خونی از قبیل انواع تالاسمی، اختلالات خونی، تشخیص اولیه سرطان و آزمایشات قبل از ازدواج را انجام داد.
خداخواست ابرکار مسئول مرکز بهداشتی درمانی روستای درغک هم با بیان اینکه این مرکز بیش از 9 هزار نفر در این منطقه را تحت پوشش خود قرار داده است گفت: وجود این دستگاه در مرکز، کمک زیادی به کاهش مراجعات بیماران به مرکز شهرستان ( دهدشت ) کرده است.
خانم شهربانو صفدری که اهل روستای درغک است نیز هدف از این اقدام را رضای خدا و حل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: باوجود داشتن سرمایه کم متوجه مشکلات مردم در این زمینه شدم به همین منظور تلاش کردم تا با خرید این دستگاه خدمتی به مردم منطقه ی خود کرده باشم.
روستای درغک از توابع بخش چاروسا و در 80 کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است./ صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار