به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه امسال بیش از ۴۷ هزار دانش‌آموز این استان سفیر سلامت شدند و پیام‌های سلامت را به دیگران منتقل کردند.
کد خبر: ۶۱۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 30 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سلمان محمدی، با اشاره به اینکه امسال 15 درصد دانش آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شدند، گفت: در مجموع بیش از 47 هزار دانش آموز استان سفیر سلامت هستند.

محمدی اضافه کرد: در سال تحصیلی 96-95 حدود 10 درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده بودند که تعدادشان حدود 30 هزار نفر بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در تمامی مدارس استان در تمامی مقطع تحصیلی دانش آموزانی را داشتیم که سفیر سلامت بودند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در جهت افزایش سطح آگاهی‌های دانش آموزان و جامعه نسبت به موضوعات مرتبط با سلامت، اظهار کرد: دانش آموزانی که سفیر سلامت می‌شوند، پیام‌های سلامت را دریافت کرده و این پیام ها را به گروه همسالان خود منتقل می کنند.

محمدی یادآوری کرد: پیام‌های سلامت از طریق معلمان و مربیان به دانش‌آموزان سفیر سلامت منتقل و این سفیران سلامت این پیام‌ها را به دانش آموزان دیگر منتقل کرده که با انتقال این پیام‌ها از سوی دانش آموزان به خانواده هایشان برای اجتماعی کردن موضوع سلامت گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سفیران سلامت پیام‌هایی در ارتباط با سلامت جسمی و روحی با موضوعات مختلف تغذیه‌ای، زندگی سالم، رعایت بهداشت فردی، ورزشی و... را متناسب با پایه تحصیلی خود دریافت و به دیگر هم کلاسی های خود منتقل می‌کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش یادگیری از گروه همسالان اجرای طرح سفیران سلامت با هدف اجتماعی کردن موضوع سلامت و تامین آن در برنامه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه در طرح سفیران سلامت تمامی دانش آموزان و خانواده های آنها در جریان پیام های سلامت قرار می‌گیرند، گفت: اجرای طرح سفیران سلامت همزمان با آغاز سال تحصیلی در مهر ماه آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار