کد خبر: ۶۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 15 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش کودکان کار و خیابانی در استان خبرداد.

سید علیرضا موسوی امجد در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی امید، گفت: تاکنون ۲۸۰ کودک کار در استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: اغلب کودکان کار در این استان بومی هستند و در تابستان تعداد آنها نیز افزایش می یابد.

موسوی امجد افزایش حاشیه نشینی به خصوص در شهر یاسوج را از دیگر عوامل افزایش کودکان کار در این استان دانست.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاههای اجرایی به رغم تاکید قانون، وظایف خود را در قبال کودکان کار انجام نمی دهند.

وی طلاق را یکی دیگر از آسیبهای رو به رشد در جامعه دانست و افزود: میزان طلاق در این استان کمتر از نرم کشوری است اما برای این استان زیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی استان گفت: انجام مشاوره های پیش از ازدواج و همچنین واگذار شدن پرونده های طلاق به این سازمان و مشاوره در این خصوص از جمله اقدامات برای کاهش پدیده طلاق است.

موسوی امجد همچنین نرخ معلولیت در این استان را بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: هم اکنون نرخ معلولیت در این استان ۲.۸ درصد بوده و این در حالی است که این میزان در کشور، ۲.۱ درصد است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۸ هزار معلول در این استان شناسایی شده است که خدمات مستمری و غیرمستمری دریافت می کنند.

موسوی امجد تعداد افراد مستمری بگیر از این سازمان را پنج هزار و ۵۱۷ نفر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۲۶ معلولیت شدید و خیلی شدید به افراد مستمری بگیر اضافه شد.

وی از افزایش معلولیت های ناشی از عوامل محیطی از جمله حوادث کار و رانندگی خیر داد و گفت: ۱۴۰ نفر در استان دچار ضایعه نخاعی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین توانمندسازی مددجویان را از مهمترین برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: بهزیستی به دنبال اقدامات پیشگیرانه در زمینه های مختلف است.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۵ هزار نفر در این استان مستمری بگیر بهزیستی هستند و بیش از ۷۵ هزار نفر از خدمات این سازمان بهره می برند.

موسوی امجد همچنین با بیان اینکه قوانین حمایت از معلولین در کهگیلویه و بویراحمد مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: قوانینی همچون مناسب سازی اماکن، سهیمه سه درصدی استخدامی معلولین، ارائه تسهیلات برای اشتغال معلولین و … معطل مانده است.

وی به قانون مناسب سازی اماکن شهری برای حضور معلولین اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از پارکها، بانکها، ادارات، عابر بانکها و … برای معلولین مناسب سازی نشده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار