در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه مطرح شد؛
نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه با حضور اعضای ستاد در دفتر فرماندار کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ 03 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: دولت به صورت شبانه روز در حال برنامه ریزی است تا بتواند ضمن بی تاثیری تحریم های آمریکا، مردم هیچگونه مشکلی در زندگی روزمره خویش نداشته باشند.

علی پوزش در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه ابراز داشت: گرانی های اخیر غیرقابل قبول است و متاسفانه افراد سودجو و برخی از افراد نادانسته به آن نیز دامن میزنند.

وی ثبات بازار را در افزایش نشاط جامعه تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: دشمن سعی میکند با افزایش فشار اقتصادی بر مردم آنها را نسبت به نظام اسلامی بدبین نماید.

پوزش تاکید کرد: دستگاه های تامین کننده کالاهای اساسی مردم باید تلاش خود را دوچندان کنند و دستگاه های نظارتی نیز با تشدید نظارت فرصت سوء استفاده به اصناف متخلف را ندهند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به بحث داغ اعضای ستاد تنظیم بازار کهگیلویه در زمینه نمایشگاه صنایع دستی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی تنها طبق مصوبه کارگروه فرمانداری میتواند اقدام به برگزاری این نمایشگاه باغرفه مشخص و محصولات تعیین شده نماید.

در ادامه سیدباقرافشین اظهار کرد: کمبود کالا در بازار وجود ندارد اما افزایش قیمت ها سبب نگرانی مردم شده است و بازرسان اداره صنعت ومعدن بازرسی های خود را برای برخورد با صنوف متخلف دوچندان کرده اند.

 

دستگاهای نظارتی با تشدید نظارت فرصت سوء استفاده به اصناف متخلف را ندهند/بازرسی های دوچندان بازرسان در برخورد با صنوف متخلف/افزایش قیمت ها ناشی از ضعف مدیریت نظارتی است

نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با اشاره به گرانی های اخیر در بیشتر اجناس به ویژه لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، کاغذ و لاستیک بیان داشت: بیشتر این افزایش قیمت ها ناشی از ضعف های مدیریت نظارتی دستگاه هاست واگر نظارت ها شفاف و مسایل سیاسی دخیل نباشد بازار به آرامش می رسد.

وی افزود: سودجویی فروشندگان در این زمینه بی تاثیر نیست.

نماینده صنعت معدن و تجارت کهگیلویه با انتقاد از برگزاری نمایشگاه ها در شهر دهدشت نیز عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه ها با توجه به رکود بازار دهدشت غیرضروری است و عملاً ما به تعطیلی بازار با اینگونه اقدامات کمک می کنیم.

افشین با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی وابسته به اداره میراث فرهنگی کهگیلویه نیز خاطرنشان کرد:دهدشت موقعیت گردشگری ندارد و تجربه نشان داده به جای عرضه محصولات محلی بومی، در واقع شاهد به فروش رساندن محصولات چینی هستیم.

وی از برگزاری این نمایشگاه انتقاد کرد و افزود: علیرغم اینکه مصوب شده جمعا ۵۰ غرفه بومی وغیر بومی در سالن مدیریت بحران صنایع دستی خود را عرضه کنند اما مسولان برگزاری این نمایشگاه از ۱۷۰ غرفه و در مکان دیگری سخن می گویند.

سیدباقر افشین ادامه داد:متاسفانه با این قبیل رفتارها مصوبات کارگروهی نیز نادیده گرفته میشوند.

معاون امور اقتصادی فرمانداری کهگیلویه نیز در این نشست اظهار داشت: ضرورتی به برگزاری نمایشگاه ها در شهر دهدشت نمی بینیم و در این زمینه باید با استانداری مکاتبه شود.

ابراهیم خنجری ابراز کرد: کار گروه فرمانداری جلوی برگزاری چنین نمایشگاهی را بگیرد و ما با دستگاه های نظارتی نیز در این مورد مکاتبه نموده ایم.

 

دستگاهای نظارتی با تشدید نظارت فرصت سوء استفاده به اصناف متخلف را ندهند/بازرسی های دوچندان بازرسان در برخورد با صنوف متخلف/افزایش قیمت ها ناشی از ضعف مدیریت نظارتی است

رییس اداره تعزیرات حکومتی کهگیلویه بیان داشت: باید مشخص شود افزایش قیمت ها در بازار ناشی از تب و تاب و شرایط اخیر است و یا دستگاه های متولی تصمیم گیری و مصوب نموده اند.

صالحی ابراز داشت: کیفیت نان در کهگیلویه بسیار پایین است و مشاهده میشود که وزن چانه به جای اینکه ۱۶۰ گرم باشد تنها ۹۷ گرم وزن دارد.

وی ادامه داد: مدیران برگزار کننده نمایشگاه ها تخلفات احتمالی را جوابگو باشند.

صالحی عنوان کرد: مردم انتطار دارند بازرسی از اصناف ملموس تر باشد.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر تیرماه ۴۹ پرونده از متخلفان در بازار تشکیل و حکم آنها هم صادر شده است.

رییس اتاق اصناف کهگیلویه در این نشست نیز عنوان کرد: دولت در امر برگزاری نمایشگاه به عرضه کنندگان، یارانه پرداخت می کند تا آنها نیز محصولات باکیفیت خود را با نرخ مصوب عرضه نمایند.

عین الله اخوان با انتقاد از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی تصریح کرد: بازار دهدشت کساد است و به جز همان دو نمایشگاه پاییزه و بهاره سایر نمایشگاه ها به کسبه دهدشتی فشار وارد می کند و عملاً با عرضه اجناس چینی و غیر ضروری سبب نارضایتی مردم و کسبه شده است.

اخوان بیان کرد: بی اهمیت کردن مصوبات فرمانداری رویه بدی است که باید جلوی آن گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار