رئیس اداره میراث فرهنگی وصنایع گردشگری کهگیلویه؛
سیاوش زمان اظهار کرد: نمایشگاه ملی «صنایع دستی و سوغات بومی» به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه با همکاری شهرداری و شورای شهر در دهدشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 05 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی کهگیلویه اظهار کرد: نمایشگاه ملی «صنایع دستی و سوغات بومی» به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه با همکاری شهرداری و شورای شهر دهدشت با حضور نمایندگانی از سراسر کشور در قالب ۱۳۰ غرفه به مدت ۱۰ روز در شهر دهدشت برگزار می‌شود.

سیاوش زمان برگزاری این نمایشگاه را در راستای تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی»، و همچنین حمایت از صنعتگران و هنرمندان ملی و از همه مهمتر معرفی هنرمندان بومی شهرستان، کالای تولیدی و سوغات محلی  عنوان کرد.

زمان با بیان اینکه گسترش و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، تبادل افکار بین هنرمندان و صنعتگران در جهت ارتقای کیفیت تولید داخلی حائز اهمیت است تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا هنرمندان صنایع دستی آثار خود را به دیگر نقاط کشور عرضه کنند و با سایر هنرمندان به تعامل برسند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه از تمامی دستگاه ها و نهادهای مختلف که در برگزار شدن این نمایشگاه همکاری داشتند تشکر نمود. زمان ابراز داشت: به دلیل جا به جایی مکان برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات بومی از سالن سرپوشیده فرمانداری به پارک شهید دستغیب به جهت بازدید بیشتر از غرفه‌ها، زمان افتتاح این نمایشگاه نیز به ۱۳ تیر ماه سال جاری تغییر کرد ضمن آنکه نیروی انتظامی و سپاه پاسداران جهت برقراری امنیت کامل در مدت برگزاری جشنواره در پارک شهید دستغب حضور دارند.

زین العابدین بالوایه رئیس شورای شهر دهدشت نیز عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات بومی به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان، شهرداری وشورای شهر دهدشت برگزار می‌شود و شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت در چارچوب حمایت از برنامه های فرهنگی از این اقدام حمایت کرده و با برگزار کنندگان همکاری می کند.

بر پایه این گزارش، در روزهای اخیر در جلسه ستاد تنظیم بازار برخی از مدیران از جمله رییس تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت برپایی نمایشگاه را غیر ضروری دانسته و برپایی آن را ضربه ای به کسبه و بازاریان دهدشت عنوان کردند.

گفتنی است نمایشگاه ملی ملی صنایع دستی روز جمعه 15 تیرماه سال جاری با حضور مسئولان شهرستان در پارک شهید دستغیب افتتاح می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
کدوم محصول بومی ... آقای زمان منتظریم ببینیم چند محصول بومی توی این نمایشگاه معرفی میکنید . اگر منظور شما سیاه چادر و گلیم و فرش هست آخر کار نمایشگاه آمار فروش شهرستان رو حتما بفرمائید.. یک هزارم این دلالی که به جیب آقای مجری نمایشگاه میزنید نفعی برای شهرستان نداره .. فکر نان باشید که خربزه آبه آقایان . یا سر از زیر برف بیارین بیرون .. غرفه ای یک میلیون تومان داره میره توی جیب کدوم شهرستانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار