تابناک گزارش می دهد؛
اولین مجمع خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان، بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و جمعی از مدیران شهرستانی و نمایندگان فعال نهادهای اجتماعی اقشار مختلف مردم روز چهارشنبه سوم مردادماه سال جاری در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 27 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این جلسه اظهار داشت: در شهر دهدشت حدود 5 درصد از زنان مورد خشونت جنسی از سوی شوهر قرار می گیرند.

کورش داوری ابراز داشت: وقتی روابط عادی و رفتار کودکان و ادبیات خانواده تحت تاثیر فحاشی و خشونت قرار می گیرد پس تربیت و آموزش کمک شایانی نمی تواند بکند.

وی افزود: ما متولی سلامت شهرستان هستیم و برای این مهم به سوی مسئولان دست کمک دراز می کنیم.

داوری با بیان اینکه نشست امروز مجمع خانه مشارکت مردم در سلامت یک نشست مشارکت محور است، عنوان کرد: میانگین امید به زندگی در ایران سن 72 تا 73 سال است پس این موضوع نشان می دهد که سلامت جز اصلی خانواده هاست و این موضوع نیازمند مشارکت اقشار مختلف مردم است.

بخشدار مرکزی کهگیلویه نیز اظهار داشت: امنیت و سلامت دو بال یک نظام است و هر کدام از این دو نباشد مشکلات خاصی ایجاد می کند.

سید شرمت الله حسینی پرور ابراز داشت: شهرستان ما نیازمند آن است که در مقوله سلامت بیش از پیش در کنار مسئولان و متولیان امر سلامت پای کار باشیم و در این مقوله کار کنیم.

مشاور امور اجتماعی فرمانداری کهگیلویه در ادامه این جلسه بیان کرد: در بحث آسیب های اجتماعی خیلی زیاد تهدید می شویم و علاوه بر سفارش مقام معظم رهبری، بحمدلله دولت تدبیر و امید نیز به صورت جدی پای کار است.

دادی نژاد اظهار داشت: بحث خانه سلامت این است که ما بتوانیم در سطح جامعه مبحث سلامت را اطلاع رسانی کنیم و این مبحث را به خانه ها ببریم.

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم مبحث سلامت را به درون خانواده ها انتقال دهیم نیازمند آن هستیم که همه دستگاها و دست اندرکاران و سازمان های مردم نهاد حضور فعال و مستمری داشته باشند.

در ادامه این جلسه معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان که به عنوان مسئول تشکیل مجمع خانه سلامت در شهرستان و میهمان ویژه در این جلسه حضور داشت، بیان کرد: این جمع، یک جمع فرهیخته است که همگی دغدغه های اجتماعی شهرستان را دارند و این پیام را می دهد که جلسه مهم و پر باری است.

وی افزود: در هر جایی که بحث حضور مردم و مشارکت مردم به میان آمد، دغدغه ها کمتر شده است و تجربه نشان داده است که با مشارکت مردم کارها خوب پیش می رود.

زندی اظهار داشت: فقط 25 درصد از تآمین سلامت ما ثابت شده است که می تواند تغییر کند و 75 درصد از عوامل موثر در سلامت ما را دانشگاه علوم پزشکی کل کشور قادر نیست آنها را پوشش دهد.

وی افزود: به همین دلیل معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی به دنبال شهرستان ها به وجود آمد و دو وظیفه را بر عهده داشت؛ یکی آنکه سازمان های دولتی را برای سلامت اجتماعی مردم بسیج کند و دیگری تشکیل مجمع خانه سلامت در شهرستان ها است.

زندی ابراز داشت: در سطح استان، شهرستان کهگیلویه اولین شهرستانی است که بحث تشکیل مجمع خانه سلامت در آن راه اندازی شده است و اولین شهرستانی است که آن را تکمیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه خانه سلامت از طرف رهبری و دولت مطرح شده است و ما نیز به دنبال آن این برنامه را در استان پیش خواهیم برد.

زندی در پایان صحبت های خود ابراز کرد: قصد داریم با اجرای این طرح، قدم به قدم از مشکلات اجتماعی بکاهیم و به سمت سلامت همگانی حرکت کنیم.

بر پایه گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، در ادامه جلسه برای تعیین 5 عضو اصلی مجمع خانه سلامت شهرستان کهگیلویه، از بین اعضای شرکت کننده در جلسه 8 نفر به عنوان نامزد کاندیدا شدند و پس از رآی گیری و شمارش آرا آقایان مصطفی بهره بر، حجت الله سمیع زاده، رضا عدالتمند و قدرت الله عادلپور در دور اول با حداکثر آرا انتخاب و از بین آقایان حسین اسماعیلی و رحمان فلاحی که با آرای برابر به دور دوم کشیده شدند آقای رحمان فلاحی حایز حداکثر آرا شد و با انتخاب وی تکلیف 5 عضو اصلی خانه سلامت شهرستان کهگیلویه مشخص شد، همچنین 3 عضو دیگر یعنی حسین اسماعیلی، عطا الله عرفانی و آزاده فلسفی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

 

گزارش و عکس: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار