راننده آمبولانس پس از رد و بدل شدن سخنان تنش زا و تهدیدی که از طرف خانواده متوفی شد ، حاضر به رانندگی آمبولانس برای آوردن میت به آرامستان نشد(از ترس برخورد و کتک کاری وی) !
کد خبر: ۶۴۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 27 August 2018
 دیروز(یکشنبه، چهارم شهریورماه) خبری تحت عنوان "جابجایی جنازه ها ، مراسم تشییع را ناتمام گذاشت!+جزئیات " در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد  و در یک مورد آن جسد بانویی متعلق به روستای قلعه بنی از توابع بخش چاروسا با یک آقا جابجا و جسد را اشتباها به منطقه فرستادند.
در حالی که همه مردم از روستاهای مختلف چاروسا برای تشییع آمده بودند و همه برای قرائت نماز آماده بودند ناگهانی تماس گرفته شد که نماز را نخوانید چراکه میت اشتباهي تحویل داده شد.
وضعیت فرهنگی منطقه به گونه ای است که حفظ شان افراد فوت شده خصوصا در زمان تشییع بسیار مهم است به گونه ای که از ضعیف ترین خانواده ها تا متمول ترین ، سعی در برگزاری یک مراسم تشییع آبرومندانه را دارند . اما روز گذشته ندانم کاری و یک اشتباه تا جایی رفت که حتی احتمال برخورد و دعوا هم دور از انتظار نبود.
در این بین برخی افراد طی تماسی با تابناک کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت تنش زایی در آرمستان شهر یاسوج خبر دادند! یکی از این افراد گفت : در حالی که همه در انتظار برپایی نماز میت بودند به ناگاه اعلام شد که پیکر دو میت جابجا شده است وجه ولوله ای هم بوجود آمد . در این بین هنگام تماس با راننده آمبولانسی که میت انتقال داده به چاروسا را حمل می کرد پس از رد و بدل شدن سخنان تنش زا و تهدیدی که از طرف خانواده متوفی شد ، حاضر به رانندگی آمبولانس برای آوردن میت به آرامستان نشد(از ترس برخورد و کتک کاری وی) ! و راننده ی دیگری به مکانی در بین راه مراجعت کرده و آمبولانس را از راننده قبلی تحویل گرفته و به یاسوج آورده است!
این شهروند البته انتقادات تندی را هم متوجه شهردار یاسوج داشت و معتقد بود که با توجه به حضور خود شهردار در مراسم ، اگر وی پشت تریبون می رفت و با ارائه توضیحاتی مردم را آرام می کرد چنین تنش هایی رخ نمی داد.
چگونه شد که "جسد یاسوجی سر از روستای «قلعه بنی»جاورده در آورد"؟

" غلامحسین عبدی پور"، مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری یاسوج در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید جابجایی جسد ها گفت: این قضیه طی اشتباهی در روز یکشنبه، چهارم شهریور ماه صورت گرفت و جسد دو زن جابجا شد، اینکه گفته شده جسد یک زن با یک مرد جابجا شده کذب است و صحت ندارد .

وی افزود: مجموعه آرامستان پس از اشتباه پیش آمده متوجه شدند که طی تماس در وسط راه با خانواده متوفی به آنها موضوع اطلاع داده شد و جسد به نماز میت نرسیده بود و برگشت داده شد .

عبدی پور اظهارکرد: اصلاح این جابجایی حدود یک ساعت طول کشید و با حضور شهردار، برخی از شورای شهر و مجموعه نیروی انتظامی جسد ها رد و بدل شدند و مساله پایان یافت .

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری یاسوج با یبان اینکه انسان جایز الخطاست و همه هم اشتباه می کنند، تصریح کرد: خودم از خانواده متوفیان عذرخواهی کردم و دستشان را هم بوسیدم .
تقصیر از خانواده متوفی بود 
پس از این اتفاق و اخبار متفاوتی که مخابره شد روابط عمومی شهرداری یاسوج جوابیه ای منتشر نمود.
متن کامل جوابیه :
یکشنبه مورخه 4/6/1397 از دو جسد متوفی خانم در سردخانه آرمستان شرف آباد یاسوج، یکی از اجساد به خانواده متوفی جهت تشییع و تدفین تحویل گردید.

از آنجا که خانواده متوفی در خارج از شهر یاسوج و در یکی از مناطق دور از دسترس مرکز استان ساکن بودند، خانمی همراه آنها نبود تا بتواند جسد مربوطه را کنترل و شناسایی کند و لذا بستگان وی بدون کنترل های معمول و لازم، نسبت به تحویل و حمل جسد اقدام کردند.

پس از مراجعه خانواده دیگر خانم متوفی كه جسد وي در سردخانه بود و پی بردن به این موضوع با اقدام سريع نیروهای شهرداري ياسوج، جسد مرحومه از ميانه راه به یاسوج عودت شد.

لازم به ذکر است در این ماجرا فقط یک جسد جابجا شده بود و ادعاي برخی رسانه ها مبنی بر تحویل اشتباهی چند جسد و هرگونه خبر ديگري در اين خصوص کذب محض است و به هیچ وجه صحت ندارد.

از همین رو شهرداری یاسوج با تاکید بر دقت بیشتر، ضمن برخورد با عوامل سازمان آرمستان که در این ماجرا قصور داشته اند، از خانواده های داغدار عذرخواهی می نماید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، بروز چنین اشتباهاتی هر چند معمول نیست و به ندرت اتفاق می افتد، اما هم مسئولین و هم مردم باید بدانند که بروز اشتباه هر زمانی امکان رخ دادن آن وجود دارد و باید آن را فقط یک اشتباه بدانند و سعی در اصلاح اشتباه و به حداقل رساندن تبعات آن داشته باشند. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
بله واقعا اشتباه همیشه وجودداردوبایدبپذیریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار