گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد از خطبه های نماز جمعه
این روزها بحث توافق هسته ای که در همه محافل موضوعی داغ وجذاب است ،در خطبه های نماز جمعه استان جای خود را به عنوان یکی از مباحث ،کاملا باز کرده بود
کد خبر: ۶۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 24 July 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ائمه جمعه این هفته استان در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلفی اشاره کردند.البته این روزها بحث توافق هسته ای که در همه محافل موضوعی داغ وجذاب است ،در خطبه های نماز جمعه استان جای خود را به عنوان یکی از مباحث ،کاملا باز کرده بود. در ادامه گزارش به اهم مطالب خطبه ها می پردازیم.

یاسوج

خطیب:حجت‌الاسلام سیدامان‌الله حسینی‌صدر(امام جمعه موقت)

حجت‌الاسلام سیدامان‌الله حسینی‌صدر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: مقام معظم رهبری با بیانات صریح خود تمام مسائل را در زمینه هسته‌ای روشن کرده و تذکرات مهمی دادند که مردم و مسئولان باید سال‌ها به آن توجه کنند.

وی عنوان کرد: تمام اعضای تیم هسته‌ای کشور در طول 12 سال اخیر تلاش‌های زیادی انجام دادند و باید از آنان تقدیر و قدردانی کرد.

حسینی‌صدر افزود: در توافق هسته‌ای اخیر هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و فقط نظرات ایران و کشورهای 1+5 به هم نزدیک‌تر شده است.

وی ابراز کرد: توافق هسته‌ای باید از برخی مجاری قانونی شامل مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی کشور عبور کرده و دولت نیز در چهارچوب یک طرح باید آن را به مجلس ارائه دهد و نمایندگان در این زمینه اظهار نظر کنند.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب باید در زمینه مسئله هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید تحقیق و توسعه در مورد ابزار هسته‌ای در کشور حفظ شود.

حسینی‌صدر با تاکید بر اینکه مراکز نظامی کشور نباید از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازرسی قرار گیرد، گفت: ایران هرگز زیر بار مصوبات قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از جمله بازرسی غیر متعارف از مراکز نظامی و امنیتی و منع تسلیحات موشکی نمی‌رود.

وی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب غربی‌ها و به‌ویژه آمریکا مورد اعتماد نیستند و آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی بوده و برای حمایت از این رژیم جعلی برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.

حسینی‌صدر با اشاره به حمله نظامی عربستان به یمن گفت: به گفته سردمداران عربستان دلیل آغاز این جنگ که با پشتیبانی آمریکا انجام شد، مهار نفوذ ایران در یمن و منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین مراسم نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران، بیان کرد: اقامه نماز جمعه از برکات مهم نظام و انقلاب است و آثار مثبت متعددی دارد.

حسینی‌صدر افزود: ائمه جمعه مسائل سیاسی و مهمترین اخبار و اطلاعات روز را برای مردم بیان می‌کنند و مواضع نظام را از تریبون‌های نظام جمعه اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تخریب قبور ائمه مدفون در قبرستان بقیع 90 سال پیش توسط وهابی‌ها این امر بیانگر مظلومیت ائمه و کینه و بغض دشمنان نسبت به دین مبین اسلام و مسلمانان است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: قبرستان بقیع همه ساله محل زیارت میلیون‌ها مسلمان است و تخریب این قبرستان از برگه‌های سیاه استعمار بشمار می‌رود.

                                                            *****

 گچساران

خطیب:حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌‌زاده(امام جمعه موقت)

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌‌زاده ظهر امروز در خطبه‌ نخست نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته گچساران با اشاره به اهمیت امانت و امانت‌داری، اظهار داشت: امانت و امانت‌داری از نگاه دین مبین اسلام و معارف اسلامی مسئله‌ای بسیار مهم و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) بر روی امانت‌داری بسیار تأکید کرده‌اند، افزود: امانت تنها در حوزه مسائل مادی نبوده، بلکه مسئله‌ای فراگیر است و معنویات را هم شامل می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه ما نسبت به خداوند بزرگ و سبحان امانتی در نزد خود داریم و باید بسیار وفادار به آن باشیم، گفت: پیغمبر(ص)، قرآن کریم، ولایت و امامت، نماز جمعه، مساجد، حسینیه‌ها و مصلی‌ها امانت‌هایی هستند که خداوند در اختیار ما قرار داده و باید نسبت به آن‌ها وفادار باشیم.

خواجه‌‌زاده تصریح کرد: اگر امانت‌هایی که خداوند سبحان و متعال در نزد ما قرار داده، تضعیف شوند، ما به آن امانت‌ها خیانت کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید امانت‌هایی همچون مساجد و مصلی‌ها که پروردگار منان در اختیار ما قرار داده تقویت شود، عنوان کرد: ضربه زدن به بیت‌المال بالاترین خیانت محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران در خطبه دوم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و توافق ایران با 5+1، گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای طرف مقابل حدود 12 سال به طول انجامید و در این مدت گروه‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای متعددی در داخل داشتیم که از زحمات و تلاش‌های همه آن گروه‌ها تقدیر می‌کنیم.

خواجه‌زاده خاطرنشان کرد: پس از فراز و نشیب‌های گوناگون توافق حاصل شد، اما اجرای این توافق بسیار مشکل است، زیرا طرف ما یعنی آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

وی ابراز کرد: در تنظیم این توافق عواملی نقش داشتند که از آن جمله ترسیم خطوط قرمز نظام از سوی مقام معظم رهبری، تیم مذاکره کننده هسته‌ای، مردم ایران و مدیریت دولت یازدهم بود و این‌ها دست به دست هم داد تا ما به یک توافق تقریبا متوازن دست یابیم و در این توافق ما چیزهایی را از دست دادیم و چیزهایی را هم به دست آوردیم.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه برای اجرای این توافق ملت ایران باید صبور باشند، گفت: هرگونه رفتاری از سوی 5+1 برای ما مهم نیست.

خواجه‌زاده با بیان اینکه رفتارهای 5+1 پس از توافق نشان داد که نمی‌شود روی آن‌ها حساب کرد، خاطرنشان کرد: آن‌ها پس از تصویب توافق در شورای امنیت نامه‌ای نوشتند که محدودیت‌های 10 ساله باید به محدودیت‌های 15 ساله تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در این توافق عده‌ای ضرر کردند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی و وهابیون از این توافق هسته‌ای ضرر کردند.

خواجه‌زاده با اشاره به اینکه ایدئولوژی حاکم بر دولت آمریکا لیبرالیسم بوده و ایدئولوژی حاکم بر نظام ما اسلامی است، افزود: پرونده دشمنی ما با آمریکایی‌ها مربوط به پس از انقلاب اسلامی نبوده و ما بیش از 60 سال است که شاهد دشمنی‌ آن‌ها با ملت ایران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم به عنوان یک کشور اسلامی از مستضعفان و مظلومان عالم حمایت کنیم، بیان کرد: حمایت آمریکایی‌ها از رژیم‌های دیکتاتور و کودک‌کش صهیونیست و وهابی و ایجاد موانع بر سر راه توسعه ایران از دلایل اختلاف‌های ما با آمریکایی‌ها است.

امام جمعه موقت گچساران عنوان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند که پایان جهان در اختیار تفکر لیبرال دموکراسی بوده، ولی ما اعتقاد داریم که پایان جهان در اختیار منجی عالم بشیریت حضرت مهدی موعود(عج) است و این از دیگر اختلاف‌های ما با آمریکایی‌ها است.

خواجه‌زاده با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز در برابر ایدئولوژی آمریکایی‌ها کوتاه نمی‌آید، افزود: نفرت ملت ایران اسلامی از آمریکایی‌ها هرگز از بین نمی‌رود.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر دوره پساتحریم و با اشاره به مشکل اشتغال جوانان در کشور، تأکید کرد: دولت یازدهم پس از برطرف شدن تحریم‌ها باید توجه جدی به اشتغال جوانان داشته باشد.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه دولت پس از برطرف شدن تحریم‌ها، اشتغال جوانان است، گفت: هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از اشتغال جوانان نبوده و بسیاری از ناهنجاری‌ها و بی‌اخلاقی‌های اجتماعی در جامعه ریشه در بیکاری جوانان دارد.

خواجه زاده با اشاره به معضل بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران، اظهار داشت: افراد تحصیلکرده در استان ما تنها به دنبال کار اداری بوده که این تفکری اشتباه است.

وی با بیان اینکه مگر چقدر شغل اداری وجود دارد که تحصیلکرده‌های ما تنها به دنبال کار اداری هستند، تأکید کرد: جوانان ما باید سراغ مهارت‌ها و آموزش‌های  فنی و حرفه‌‌ای بروند.

                                                                 *****

لیکک

خطیب:حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز عبادی –سیاسی امروز این شهر به بحث داغ امروز رسانه ها و محافل کشور پرداخت.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی گفت:بر خلاف تصور خیلی از مردم که معتقدند بحث مذاکرات تمام شده است ،اتفاقا تازه این بحث شروع و داغ تر شده است.

افروغی افزود:توافقی هنوز صورت نگرفت ،متنی به عنوان پیش نویس توافق در اختیار دو طرف مذاکره قرار گرفت که هم مجلس و شورای عالی امنیت ملی ایران و هم مجلس آمریکا در حال ویرایش این متن هستند.

امام جمعه شهر لیکک افرود:در آمریکا عده زیادی بر خلاف نظر اوباما به دنبال فشار بیشتر و گرفتن امتیاز از ایران هستند و اوباما هم به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات است تا بتواند در انتخابات آینده موفق شود.

وی گفت:تیم ما هم تلاش کردند و مذاکرات نفس گیر داشتند تا مذاکرات به این مرحله رسید که چندین بند از این پیش نویس هم به ضرر ماست.

افروغی تصریح کرد:پیش نویسی که تاکنون آماده شد ماحصل زحمات و تلاش های تیم مذاکره کننده و رایزنی های مسئولان عالی رتبه کشور است و ما قاطعانه از آن حمایت می کنیم و به یاری خدا همچون جنگ خندق با اتحاد و انسجام پیروز می شویم.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط وهابی ها گفت:وهابیت کودک نامشروعی است که ماحصل اسلام آمریکایی و اسلام انگلیسی است و این ایادی استکبار هفته ای نیست که به اسلام و مسلمانان خیانت نکنند.

امام جمعه شهر لیکک سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد را به ملت ایران تبریک گفت و افزود:گروهک تروریستی مسعود رجوی ، که مدعی بود 48 ساعته تهران را تصرف می کند چنان توسط بسیجیان و با نصرت الهی نابود شد که نیروهای اندک به جا مانده از آنها به کشورهای دیگر پناهنده شدند.

افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز به فقه بازار اشاره کرد و گفت:کسبه و بازار 30 سال پیش ما کتاب فقه مکاسب شیخ انصاری را بیشتر از علما می دانستند و به آن عمل می کردند که لازم و ضروری است بازاریان ما به فقه بازار آگاهی بابند و در پی کسب حلال باشند.

*****

دهدشت

خطیب:حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی(امام جمعه موقت)

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با بیان این‌که مذاکرات امروز ما همان مذاکره با فرعون زمان است تصریح کرد: روزی استکبار بهسرنوشت فرعون مبتلا خواهد شد.

با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و تقدیر از مجاهدت‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار کرد: دنیای استکبار و سازمان ملل سال‌های متمادی است ایران را تحریم و مورد قطعنامه‌های ظالمانه قرار قرار داده است.

امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: امروز با عنایات امام زمان(عج)، دعای خیر مردم و قدرت خداوندی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان دشمن را وادار به اعتراف درباره ظلم به ایران کرد.

تقوی با اشاره به گفته جان کری وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این‌که ایران مقتدر می‌توانست ما را از صحنه محو کند افزود: در این مذاکرات قدرت و اقتدار ایران و اعتراف استکبار به ظلم علیه ایران ثابت شده است.

خطیب موقت جمعه دهدشت مذاکرات ایران با آمریکا در مسایل هسته‌ای را به مثابه گفت‌وگوی حضرت موسی(ع) با فرعون خواند و خاطرنشان کرد: خداوند به موسی فرمود فرعون مستکبر است اما تو باید با او مذاکره داشته باشی.

تقوی در بخش دیگری از سخنانش سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در اسلام و بعد از انقلاب را یادآور شد و گفت: در سال یکم هجرت پیامبر اسلام بعد از خروج از مکه در منطقه‌ای به نام قبا اولین نماز جمعه را اقامه و در آن‌جا مسجدی به نام قبا احداث کردند.

معاون تبلیغات اسلامی کهگیلویه اقامه این فریضه حسنه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: در پنجم مرداد سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

امام جمعه موقت دهدشت نماز جمعه را جایگاه تزکیه و هوشیاری و آگاهی‌دهنده به مردم دانست و با اشاره به اهمیت این فریضه آیات و روایات دال بر جایگاه والای نماز جمعه را مورد تبیین قرار داد و افزود: رسول خدا از نماز جمعه به حج مستمندان نام برده و فرمودند هر کس روز جمعه غسل کند و با طهارت در نماز جمعه حاضر شود گناهان طول هفته او بخشوده خواهد شد.

تقوی با بیان این‌که درجه انسان‌ها در قیامت بر اساس حضور در نماز جمعه محاسبه می‌شود افزود: هر کس حضور بیشتری داشته باشد نزد خدای متعال افضل‌تر است.

*****

چرام

خطیب:حجت الاسلام جعفر طزری

حجت الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع گفت: حدود 80 سال پیش بود که مزار شریف ائمه معصومین (ع) در قبرستان بقیع مورد هتک حرمت وهابی های خبیث قرار گرفت و دل شیعیان و محبین اهل بیت(ع) را داغدار کرد که ان شاءالله به زودی با نابودی آل سعود شاهد ریشه کن شدن این تکفیریها و وهابی های ملعون باشیم.

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به امامت مرحوم طالقانی، اظهار کرد: نماز جمعه از ثمرات و برکات بزرگ انقلاب اسلامی بود که امام درباره این فریضه مهم فرمودند: اگر این انقلاب اسلامی جز این نماز جمعه به ما چیز دیگری نداده بود، برای ملت ما کافی بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به توافق هسته‌ای اشاره و با متذکر شدن این مطلب که چند روزی است از این توافق جامع می‌گذرد خاطرنشان کرد: این متن برای نهایی شدن باید مسیر قانونی خود را با دقت طی کند و مجلس شورای اسلامی باید به دقت بندهای آن را مورد بررسی قرار دهد.

طزری افزود: آنچه که بعد از این توافق یا عدم توافق برای ما مهم است و باید همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند بدانیم این است که مذاکره با آمریکا فقط در مورد انرژی هسته‌ای و طبق صلاح بوده و ما در هیچ موضوع دیگری با آمریکا مذاکره نداریم.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان چرام در ادامه مشکلات اقتصادی کشور را به دلیل سوء مدیریت دانست و تصریح کرد: اینکه گمان کنیم با این توافق مشکلات اقتصادی ما تمام می‌شود و کشور ما تبدیل به مدینه فاضله می‌شود خیال اشتباهی است زیرا بسیاری از مشکلات ما حاصل سوء مدیریت و عدم استفاده از استعدادهای داخلی است .

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه  توافق در اهداف و اصول نظام اسلامی تغییری ایجاد نخواهد کرد، ابراز داشت: عده ای با جمع بندی مذاکرات خیال های باطلی کردند که با این توافق ما دیگر دست از رژیم غاصب، جعلی و آدم‌کش اسرائیل برمیداریم اما بدانند که این غده سرطانی باید از صفحه روزگار محو شود و تا تحقق این هدف بزرگ، نظام اسلامی از پا نخواهد نشست.

وی در ادامه به اظهارات وزیر اقتصاد آلمان اشاره و تصریح کرد:  مسئولین وزارت خارجه همانطور که در مقابل زیاده‌خواهی 1+5 ایستادگی کردند و در بعضی جاها انقلابی عمل کردند، به تیم اقتصادی آلمان و معاون صدر اعظم آن نیز جوابی قاطع دهند که این خیال باطل به رسمیت شناختن رژیم کودک‌کش اسرائیل را از ذهن خود خارج کنند.

طزری در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه عده ای در داخل از این مذاکرات ذوق زده شده اند،خاطرنشان کرد: ذوق زدگی‌های این عده بی‌معناست و خوب است این گروه کمی تامل کنند تا ببیند سرانجام این مذاکرات به کجا انجامیده می‌شود و چقدر شیطان بزرگ به مفاد مذاکرات در صورت تصویب پایبند باقی می ماند و سپس به هیاهو بپردازند.

 *****

قلعه رئیسی

خطیب:حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  در خصوص روز کار آفرینی گفت: لازم است مدیران نسبت به اشتغال جوانان در شهرستان کهگیلویه توجه ویژه کنند و جوانان را از این سردر گمی خارج کنند و بسیار تاسف بار است که یک کارخانه در شهرستان بزرگ کهگیلویه وجود ندارد.

مرگ برای آمریکا و اسرائیل درخواست مرگ و نابودی برای ظلم و بی‌عدالتی و ستم است، فرهنگ همه انبیاء مبارزه با ظالم است.

صلواتی در ادامه گفت: خدا هم لعن و نفرین فرستاده نسبت به ابولهب، مشرکان و کافران نفرین فرستاد یکی از واجبات و لوازم مسلمانی تبری و بیزاری از دمشنان آلام است خوب تبری در شعار و عمل ظهور می یابد مرگ بر آمریکا هم تبری هم نوعی حمایت از مظلوم و اظهار بیزاری از مظلومان است.

وی متذکر شد: این ظلم و ستم د حق ملت ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب از کودتای 28مرداد تا حمایت تمام قد از رژیم مستبد پلوی و به غارت بردن منابع اقتصادی و فرهنگی کشورمان تهیه و تدارک انواع فتنه و توطئه به منظور شکست دادن این نهضت عظیم اسلامی بود و راه اندازی جنگ تحمیلی حدود 350هزار جوان این مملکت به شهادت رسیدند، بلوکه نمودن دارای ها ایران، تحریم ها متنوع اقتصادی و سیاسی و این همه خصومت و دشمنی با ملت ایران، ترور شهدای هسته ای این همه ظلم در حق بقیه مسلمانان آورد لذا مرگ برآمریکا حق آمریکا است و تا وقتی ظلم است مبارزه هست یا تا مبارزه است ما هستیم.

صلواتی با بیان اینکه آمریکا فتنه 88را طراحی کرده است افزود: لذا براداران و خواهران مسلمان چه توافق شود چه نشود حتی به فرموده امام اگر صدای اذان هم از آمریکا بلند شود صدای تکبیر الله اکبر بلند شود و تا ظهور امام عصر که انشالله استکبار و ظالمین را در هم می کوبد شعار مرگ بر آمریکا ادامه دارد.

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در خطبه دوم به روز نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در بین مردم و خدمت به دین است و پایگاه بصیرت و آگاهی بخشی است.

صلواتی با بیان اینکه مبارزه با ظالم و طاغوت بعد از توحید دومین خواسته خدا از انبیا عالم است اذعان داشت: یکی از مصادیق واقعی ظالم و اصلا منشا هم ظلم و ستم ها در دنیا دولت مستکبر آمریکا است لذا براداران و خواهران و معلمان شعار مرگ بر آمریکا شعار قرآنی و دینی و وصیت همه انبیاء و اولیاء است این شعار علیه دولت آمریکا و نظام سلطه است و وصت همه انبیاء سفارش قرآن اساس توحید مبارزه با ظالمان است و یکی از روش های مبارزه شعار دادن و اعلام انزجار و راهپیمایی است.

*****
دیشموک

خطیب:حجتالاسلام شيخ ابراهيم طاوسيان ((امام جمعه موقت)

حجت الاسلام شيخ ابراهيم طاوسيان امام جمعه موقت ديشموك ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اظهار كرد: دوقطبي‌سازي فضاي داخلي چيزي است كه دشمن در كشور ما به دنبال آن است كه انشاء الله با هوشياري مردم و مسئولان نظام مقدس اين كشور و به رهبري حضرت امام خامنه‌اي (مدظله) تحقق نمي‌يابد و نقشه‌ دشمنان نقش برآب خواهد شد.

وي افزود: در مذاكرات هسته‌اي دستگاه ديپلماسي و تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ثابت كردند كه از جوهره خوبي برخوردارند و شايسته است همچنان از دست‌آوردهاي اين مذاكرات به درستي حراست كنند.

خطيب نماز جمعه موقت ديشموك بيان كرد: تيم مذاكره كننده هسته‌اي در راستاي منويات مقام معظم رهبري(مدظله)، حفظ ارزشهاي اين نظام مقدس و سياست‌هاي كلي نظام جمهوري اسلامي ايران پاسخ دشمنان را بدون هيچ ملاحظه‌اي بدهند و مطمئين باشند كه مردم مثل هميشه در همه صحنه‌ها پشتيبان آنها خواهند بود.

وي بيان كرد: در سالي كه از سوي رهبري به نام همدلي و همزباني نام برده شد، مردم و مسئولان بايد همدلي و همزباني را در دستور كا رخود قرار دهند تا انشاءالله به موفقيت‌هاي شايسته اين كشور دست يابيم.

وي گفت: در دنياي غرب و دشمنان كشور ايران اسلامي در جبهه مقابل و به ويژه آمريكاي جنايتكار دعوا بر سر توافق به صورت جدي است.

وي به عكس‌العمل سلطان بن معظم عربستاني نسبت به توافق ايران و 1+5 اشاره كرده و گفت: کمتر از یک هفته از توافق هسته ای میان ایران و گروه 5+1،نگذشته كه وي انتقاد علنی عمومی از این توافق را اعلام كرد، و «توافق هسته‌ای اوباما با ایران» را «کپی برابر با اصل» توافق «بیل کلینتون با کره شمالی» دانست و كشور ايران را به تهديد نظامي تهديد كرد.

خطيب موقت نماز جمعه ديشموك تشريح كرد: كشور ما با قتدار و به پشتوانه و درايت‌هاي مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبري(مدظله) و حمايت‌هاي بي‌دريغ ملت ايران از تيم مذاكره كننده هسته‌اي با قاطعيت نقش اساسي خود را در اين مذاكرات نشان داد و همچنين اين نقش را به خوبي ايفا مي‌كنند.

وي گفت: اگر دست‌آوردهايي از اين مذاكرات براي كشور ماحاصل شود از بركت نگاه دورانديشي رهبري اين امت و حمايت مردم و تلاش فرزندان اين مملكت مي‌باشد.

وي در ادامه به مناسبت 5 مرداد در اين هفته اشاره كرد و گفت: اولين نماز جمعه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران كه به رهبري امام خميني(ره) به حمايت همين مردم شريف ايران اسلامي صورت گرفت، در 5 مرداد سال 1358 به امامت حضرت آيتالله طالقاني برگزار شد.

وي اظهار داشت: امروز اين شجره طيبه دامنه و شاخ و برگش همه كشور را فراگرفته است و به كانون بزرگي عبادي سياسي تبديل شد.

وي با بيان اينكه، نماز جمعه يك عبادت بزرگ دسته جمعي است و باعث شستن دل از آلودگي‌ها و زدودن غبار گناه از دل‌هاي مومنان خواهد شد، تصريح كرد: كشور ايران نظامي مردمي و اسلامي است و منافع آن براي دين و دنياي مردم مي‌باشد.

وي گفت: نماز جمعه به اين جهت كه از قشرهاي مختلف با سليقه‌هاي گوناگون مردمي و از طرف ديگر در راس آن به رهبري و ولايت فقيه مرتبط است، توليد قدرت و پيشرفت نظام ديني اسلامي را در دستور كار خود دارد.

وي سياست ايران را حمايت از ملت‌هاي مظلوم و مسلمان دانست و گفت: حتي با توافق با 1+5 هم مواضع ايران در منطقه در اين موضوعات تغييري نخواهد كرد.

طاوسيان سرعت و پيشرفت اين نظان را مبتني بر اتحاد، انسجام و همدلي و همزباني مردم و مسئولان دانست و و طبعيت از فرامين رهبري را رمز موفقيت كشور ايران اسلامي عنوان كرد.

*****
سی سخت

خطیب:حجت الاسلام مصباح نژاد

خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سی سخت در حالی ایراد شد که گویا متاثر از تنش های پیش آمده از اظهارات فرماندار دنا به سمت بررسی سبک سخن گفتن از منظر قرآن کریم ایراد شد.

خطبه های این هفته که عمدتا در جهت راهنمایی های وی ، چگونگی سخن گفتن و کارکردهای نماز جمعه پیش رفت نشان داد که ایشان با ایفای نقش پدر گونه خود از هیجانات پیش آمده جلوگیری و در جهت ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم  به ایراد خطبه پرداختند .

خطیب نماز جمعه شهر سی سخت در ابتدای خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهر سی سخت با اشاره به نقش سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت :هر بلایی که بر سر انسانها آید نتیجه اعمال خود انسان است.

امام جمعه سی سخت ادامه داد:به موازات گسترش گناهان جدید در جوامع بلاهای جدیدی متوجه ساکنان یک منطقه می شود که تنها راه علاج آن تقوا و فاصله گرفتن از گناه است.

وی به شیوع بیماری ایدز در قرن جدید اشاره کرد و افزود:این بلایی که تا کنون درمانی برای آن پیدا نشده حاصل همین بی تقوایی ها و فاصله گرفتن از حدود الهی بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سی سخت در ادامه به بیان سبک سخن و کلام از منظر قرآن کریم پرداخت و به شش محور مهم در این زمینه اشاره کرد.

مصباح نژاد :حسن و زیبایی کلام ،تطبیق کلام با حقیقت ،استفاده از لحن نرم و ملایم در سخن ،رعایت عدالت و انصاف در کلام،طیب و پاکیزه بودن کلام و سخن گفتن از روی کرامت و عزت نفس را به عنوان شش شاخص مهم در سبک سخن گفتن از منظر قرآن کریم خواند .

خطیب نماز جمعه سی سخت با اشاره به پنج مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران در سال 1358به نقش و جایگاه این نهاد مقدس اشاره کرد و افزود:روحانیت شیعه در طول تاریخ چند کارکرد مهم و اساسی داشته که مهمترین آنها مرزبانی از مرزهای ایمانی مردم و جلوگیری از دکان بازکردن به نام دین بوده است.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی روحانیت و نماز جمعه حلقه وصل بین مردم و حاکمیت است و از طرفی ملجا و مامنی برای مردم و طرح مشکلات آنها محسوب می شود.

امام جمعه سی سخت تصریح کرد:نماز جمعه یک نهاد عادی و تشریفاتی نیست بلکه یک نهاد حاکمیتی است که با نظارت مستقیم و غیر مستقیم ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای انتصابات در این جایگاه رفیع صورت میپذیرد .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنا تاکید کرد:خطبه های سیاسی نماز جمعه فرصتی برای طرح مسایل روز و سرنوشت جامعه برای تنویر افکار عمومی و بیان دردها و مشکلات است.

وی با اشاره به کارکرد وحدت آفرین نماز جمعه خاطر نشان کرد:امام جمعه وظیفه صیانت از اصول اساسی نظام ، ارزشهای انقلاب و سیاستهای انقلاب اسلامی را بر عهده دارد و در این بین از دولت نظام اسلامی و دیپلماسی آن، به تبعیت از رهبر انقلاب حمایت قاطع میکند.

مصباح نژاد ابراز داشت: در جامعه اسلامی باید با همدیکر با عفت و عطوفت رفتار کنیم و خشم خود را بر سر دشمنان اسلام بزنیم.


درحال تکمیل...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار