مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه گفت: برای پوشش مناسب جمعیت شهری حداقل به ۱۰۰ نیروی آتشنشان دیگر نیاز داریم.
کد خبر: ۶۶۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 29 September 2018

به گزارش تابناک،آتشپاد غلامرضا رضایی به مناسبت روز "آتشنشان" (7 مهر)  با اشاره به وجود 180 نیروی عملیاتی و ستادی در آتشنشانی کرمانشاه گفت: در حال حاضر نیروهای سازمان جوان سازی شده اند، اما کمبود نیرو در آتشنشانی کرمانشاه محسوس است.

وی افزود: با توجه به جمعیت شهری کرمانشاه حداقل به 100 آتشنشان دیگر نیاز داریم.

رضایی با اشاره به وجود یازده ایستگاه در سطح شهر کرمانشاه، گفت: یکی از این ایستگاه‌ها غیرفعال است و این درحالی است که برای پوشش مناسب جمعیت شهری کرمانشاه به حداقل 10 ایستگاه دیگر نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به وجود 70 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین اطفاء حریق در این سازمان گفت: از این تعداد 13 دستگاه به تازگی خریداری شده و به مجموعه آتشنشانی کرمانشاه تحویل شده است.

وی افزود: در حال حاضر دو پله 52 و 32 متری نیز داریم که با توجه به افزایش برج سازی و آپارتمان سازی در کرمانشاه به حداقل دو پله دیگر برای اطفاء حریق در ارتفاع نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه در ادامه با اشاره به سختی‌های شغل یک آتشنشان گفت: آتشنشانی هم اکنون مشمول خدمات مشاغل سخت است و آتشنشانان بعد از 20 سال کار متوالی بازنشسته می‌شوند و سختی کار در این شغل بسیار بالا است و تنها افرادی که عشق و علاقه به خدمت داشته باشند می‌توانند در کسوت آتشنشان ارائه خدمت دهند.

وی افزود: نیروهای آتشنشان در حال حاضر 24 ساعت کار کرده و 48 ساعت استراحت می‌کنند، اما در طول 24 ساعت کاری خود حداقل 10 تا 12 عملیات شرکت می‌کنند، عملیات‌هایی که در بیشتر آنها با آتش و خطرات آن سرو کار دارند و کوچکترین اشتباه می‌تواند عاقبت ناگواری رقم بزند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار