کد خبر: ۶۷۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 20 October 2018
وزیر راه و شهرسازی دقایقی قبل نامه استعفای خود که در تاریخ ۱۰ شهریور ماه خطاب به رئیس جمهور نوشته شده است را در کانال تلگرامی اش منتشر کرد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دقایقی قبل نامه استعفای خود که در تاریخ ۱۰ شهریور ماه خطاب به رئیس جمهور نوشته شده است را در کانال تلگرامی اش منتشر کرد.

آخوندی در این نامه که در تاریخ ۱۰ شهریور ماه خطاب به رئیس جمهور نگاشته شده است، علت استعفای خود را اختلاف نظر در زمینه شیوه بازآفرینی شهری اعلام کرده است.

آخوندی نامه استعفای ۴۸ روز قبل خود را در حالی منتشر کرد که ساعاتی پیش با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تفاهم نامه ای را با این سازمان در زمینه بازآفرینی شهری امضا کرد.

حال و هوای آخوندی در مراسم امضای تفاهم نامه مذکور گویای آن بود که وی شیوه دولت در بازافرینی شهری(بازسازی بافت های فرسوده) را قبول ندارد و در سخنان کوتاه خود در این برنامه نیز کنایه ای به این اختلاف نظر زد و گفت: من امروز برای حرف زدن اینجا نیامده‌ام بلکه برای کف زدن آمده‌ام!

متن کامل نامه استعفای آخوندی به این شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس‌جمهور محترم

با سلام و عرض ادب

پیرو سه بار درخواستی که در سال گذشته از محضر جنابعالی داشتم، اجازه می‌خواهم از خدمت شما در دولت رخصت بخواهم. به نظر نمی‌رسد در ارتباط با روش بازآفرینی شهری مورد نظر جنابعالی بتوانم کار مؤثری انجام دهم. همچنین در ارتباط با سیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور نیز امکان هماهنگی ندارم. این حق شماست که وزیر همراه‌تری را در دولت داشته باشید. خواهشمندم این بار با درخواست اینجانب موافقت و در تعیین جانشین تسریع فرمایید.

من بر این اعتقاد هستم که سه اصلِ پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را در هیچ شرایطی نباید زیر پا گذاشت. آنچه که در تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا شاهدیم دقیقاً نقض همین سه اصل است. در هر صورت با این سطح از تفاوت دیدگاه، از حیث اخلاقی ادامه کار من درست نیست. خواهش می‌کنم که به من رخصت دهید در اولین فرصت از خدمتتان خارج شوم. ولی، درخواست دارم که این زمان از پایان مهرماه سال جاری فراتر نرود. برای جنابعالی و همکاران در دولت و مردم عزیز ایران آرزوی توفیق و سرافرازی دارم.

با سپاس

عباس آخوندی
 
یکی از وزرای روحانی استعفا داد + متن استعفانامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار