اخبار اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پیش بینی دیگری وضعیت بارش های فصلی را هم منتشر کرده است که باید امیدوار باشیم درست از آب درآید.
کد خبر: ۶۷۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 27 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد/ اجتماعی ، شاید بارها بر اثر دقیق نبودن پیش بینی ها از زبان مردم کوچه و بازار شنیده اید که می گویند دقیق ترین پیش بینی هواشناسی متعلق به کشور فلان است ! کشوری که سرسخت ترین دشمن ما است. 
اما چند سالی است که هواشناسی کشوری گزارشات خوب ، دقیق و علمی ارائه می دهد که این گزارشات خوب محصول اولا داشتن تکنولوژی روز و دوما وجود کاربرانی با علم روز ، هوش بالای تجزیه و تحلیل داده ها و تجربه بالا است . اما در کهگیلویه و بویراحمد گویا هنوز آن پختگی و توان تجزیه و تحلیل و پیش بینی خوب محقق نشده است. چرا که علیرغم اذعان داشتن بروزترین نرم افزارهای پیش یابی و پیش بینی داده ها اما هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنان پیش بینی هایش دقیق نیست. 
حوادث خسارت بار چند هفته پیش برخی مناطق گرمسیری استان نشان از نوعی ضعف در مدیریت یا کم تجربگی کارشناسان این سازمان است که باید امیدوار باشیم با کسب تجربه از اتفاقات اخیر و همچنین افزایش دانش و علم خود اعتماد را به عموم برگرداندن تا که انشاالله شاهد روزی باشیم که مردم کهگیلویه و بویراحمد به جای اعتماد به هواشناسی کشور متخاصم، به هواشناسی استان اعتماد کنند.
ابرهایی که نرم افزارها را روسفید کردند!
 صبح امروز و بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی آسمان مرکز شاهد بارش های خوب پاییزی بود . برخی پیش بینی های این سازمان وعده بارش باران در روز گذشته را داده بود ، این بارشها روز گذشته در برخی مناطق استان رخ داد اما امروز صبح آسمان شهرستان های سردسیری شاهد بارش رحمت الهی بود تا ابرهای باران زا باعث شوند، به نوعی نرم افزارها« روسفید » بیرون آیند.
 
تصاویر بارش های خوب صبح امروز در یاسوج
 
پیش بینی فصلی بارش ها در کهگیلویه وبویراحمد
اخبار اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پیش بینی دیگری وضعیت بارش های فصلی را هم منتشر کرده است که باید امیدوار باشیم درست از آب درآید چرا که با این همه سال های کم بارشی و گاها ماه های بی بارشی ، این گزارش فصلی امیدواری برای باریدن های نرمال را افزایش می دهد. 
اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در کانال تلگرامی ! خود جدیدترین پیش بینی فصلی خود را اینگونه منتشر کرده است : براساس جدیدترین پیش بینی مرکز اقلیم پژوهشکده هواشناسی کشور پیش بینی ابان واذر ودی وبهمن ماه بدین صورت می باشد
وضعیت کنونی بارش تااول ابان در سطح استان :
تفاوت سال زراعی جاری ازمدت مشابه سال گذشته
درامامزاده جعفر +47.2
دوگنبدان +38.2
دهدشت +9
لیکک +8
سی سخت +1.2
یاسوج +1
تفاوت سالزراعی جاری از میانگین بلند مدت بارش تا اول ابان
امامزاده جعفر +46.6
دوگنبدان +36.8
لیکک +7.5
دهدشت +7.4
سی سخت 2.1-
یاسوج 4.5-

اما وضعیت بارش در چهار ماه اینده:
درماه ابان درنیمه شمالی استان که شامل شهرستان های بویراحمد ودنا وکهگیلویه وبهمئی وچرام ولنده می باشد بین 5تا 10میلی  بیش از نرمال
درنیمه جنوبی استان مثل شهرستانهای گچساران وباشت بین  5_تا5+ میلی درحد نرمال
درماه اذر اکثر استان بیش از نرمال بجز منطقه بابا کلان وبی بی حکیمه درحدنرمال
در دیماه بارش درکل استان بین 10تا 20میلی کمتراز نرمال
در بهمن کل استان بین20تا 40میلی بیش از نرمال........
اسفندماه وفصل بهار فعلا مشخص نشده
البته صحت این پیش بینی نسبت به نقشه های اینده نگری 70درصد می باشد
واحتمال تغییرات جوی وجوددارد و اداره کل هواشناسی استان به صورت روزانه نقشه های اینده را رصد کرده وپیش بینی سه روزه و هفتگی کشاورزی صادر می کند و درصورت هرگونه تغییر اطلاع رسانی می شود ضمنا یاداوری می گردد پیش بینی فصلی هفته اول هرماه صادر می گردد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
هواشناسی استان ما که برای یک روز را نمی تونه پیش بینی کنه و هیچ کس به او اعتماد نداره چطور می تونه برا چند ماه پیش بینی کنه هواشناسی ما فقط حقیقتا در فصل تابستان خوب پیش بینی می کرد هر شب می گفت اسمان فردا صاف تا کمی ابری که درست بود فقط ای کاش این پولها از بیت المال هزینه هواشناسب نمی شد چون در حال حاضر میگن هوا نشناسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار