حال و روز ناخوش در کهگیلویه و بویراحمد
این اتفاقات برای استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد بسیار دردآور است و نشان از عدم وجود نظارت کافی در میان دستگاه های دولتی است. و البته این سوال پیش می آید که اگر دستگاه قضایی استان به موضوعات ورود نکند ، آیا خود دستگاه های نظارتی دولتی توانایی رصد چنین تخلفاتی را دارند یا نه؟!
کد خبر: ۶۷۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷ 04 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، یکی از موضوعات تاسف بار چند سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به استخدام های بدون ضابطه و سفارشی است که پای همه گروه از نخبگان سیاسی و اجتماعی و مسئولین را در این موضوع قابل مشاهده است . پس از ماجرای پتروشیمی دنا بویراحمد و رونمایی دستگاه قضایی از تخلفات و تشکیل پرونده حال خبر از صدور حکم شلاق برای دو تن از مدیران ارشد استانی به گوش می رسد! این اتفاقات و برخی اتفاقات دیگر از همین دست ! چند سالی است که وضعیت استان را دچار حواشی بسیاری کرده است.
اتهام به یک امام‌جمعه در خصوص استخدام های سفارشی!
یک نکته عجیب در ماجراهایی از جنس تخلف و پارتی بازی ادعای دخالت یکی از ائمه جمعه به عنوان سفارش کننده برای شخص یا اشخاصی در استخدام و بکارگیری نیرو در دستگاهی دولتی است.
طی ساعات گذشته موضعی از طرف امام جمعه باشت منتشر شده است که همین موضع گیری نشان از وجود اتهامی بر علیه وی بوده است که البته خود وی اقدام به شفاف سازی نموده است.
امام جمعه باشت به شایعات در مورد سفارش برای جذب نیرو در شبکه بهداشت توسط  خود واکنش نشان داد و گفت: این موضوع را تکذیب می کنم زیرا بنده هیچ کس را معرفی نکرده، نخواهم کرد و نمی کنم.
حجت الاسلام عبودی افزود: مردم برای من مساوی هستند و از حق مردم دفاع می کنم و از آبروی خود برای گرفتن حق انها می گذرم.
امام جمعه باشت تأکید کرد: منافق نیستم که به یکی بگویم بله و به یکی بگویم نه و سفارش هیچ کس را با نوشتن، تلفن، پیام و … نکرده ام و معتقدم که آقایان غیرقانونی نیرو به کار می گیرند.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به جلسه اخیر شورای اداری در شهرستان باشت با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: آقای دکتر ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در شورای اداری شهر باشت اعلام کرد که همه نیروها باید با آزمون به کار گرفته شوند بنابراین بدانید اگر نیرو به کار گرفته و یا می خواهند به کار بگیرند در صورتی که بدون آزمون باشد باید پاسخگو باشند.
وی بیان کرد: وظیفه من گفتن و فریاد زدن حق مردم است اما بعضی ها بی دین هستند و به راحتی حق مردم را پایمال می کنند و هر نیرویی که می خواهند استخدام می کنند.
حجت الاسلام عبودی با بیان چند سئوال، اظهار داشت: چه کاری از من برآمده که انجام نداده ام؟ تفاوت این دست از مدیران با مدیران زمان شاه چیست؟
وی در پایان تصریح کرد: مردم باید براساس قانون ، حق خود را مطالبه نمایند.
معاون استاندار و مدیر کل به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند
اما خبر شوک آور مربوط به صدور حکم شلاق برای دو تن از مدیران ارشد استانی است !
برخی رسانه های استان نوشته اند :با ورود دستگاه های قضایی به پرونده استخدام های فله ای و تشکیل پرونده برای مدیران متخلف مردم منتظر اقدام قاطع در این خصوص بودند که حالا با صدور حکم قطعی یکی از پرونده ها ماجرای استخدام های فله ای در استان وارد فاز جدیدی شده است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و یک مدیر کل کهگیلویه و بویراحمد به موجب آنچه در حکم به عنوان تصرف غیرقانونی در اموال عمومی ودولتی آمده است، به شلاق به ترتیب به تحمل هفت فقره یکصد و ده ضربه شلاق تعزیری و یک فقره هفتاد و چهارضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.
همچنین دادگاه تجدید نظر استان کهگیلویه و بویراحمد حکم انفصال از خدمت دو ساله معاون استاندار و یکساله مدیر کل را به مدت سه سال به حالت تعلیق درآورد.
اگر دستگاه قضایی نباشد! چه خواهد شد؟/ نظارت نمایندگان چه می شود؟
این اتفاقات برای استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد بسیار دردآور است و نشان از عدم وجود نظارت کافی در میان دستگاه های دولتی است. و البته این سوال پیش می آید که اگر دستگاه قضایی استان به موضوعات ورود نکند ، آیا خود دستگاه های نظارتی دولتی توانایی رصد چنین تخلفاتی را دارند یا نه؟!
در ماجرای پتروشیمی دنا بویراحمد هنوز هم ادعا بر سالم بودن پروژه است . اتهامات جعل اسناد ، بدهی زیاد بانکی ، در موضوع مسئولین ارشد استانی ، مسائلی مانند تصرف غیرقانونی در اموال عمومی و ... همه نشان از وضعیت بغرنج در استان است.
از طرف دیگر بسیاری از این افراد از حمایت های گسترده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برخوردارند ! حال این سوال مهم در این زمینه وجود دارد که نمایندگان که مهمترین وظیفه آن ها نظارت بر اجرای قانون است در این اتفاقات چه نقشی داشته اند و چه اقدام مثبتی انجام داده اند؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
زنده باد مزارعی ای کاش حکم شلاقشان در ملا عام اجرا می شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
وجهنم بی،امتحانش هم پارتی بازی یه،کسی که نفر اول وابی چطور نفر سوم جاش رفته سرکار،مثلا می خوای بگین مسولین دنبال عدالت؟هرکی صحاب داشت رته سر کار چه با مدرک چه بی مدرک دانشگاهی آزمون هم گپ ولیه،چیزی که برای نماینده محترم ولی فقیه محضر شد نتوانست کاری بکند ودست اون مسؤل خدا بی خبر،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
مثل آزمون شرکتی ما؛ که هی دارن نیرو شرکتی میزارن سرکار و تکلیف ما قبول شدگانو مشخص نمی کنند. سرشون خو درد نمیکنه جوون داره عمر و هزینه و روان و اعصابش تلف میشه......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار