نشست معاون وزیر کشور با فرمانداران ، شهرداران و دهیاران در یاسوج
معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در یک سفر یک روزه در نشست مشترکی با استاندار ، معاون عمرانی استاندار ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران ، شهرداران و دهیاران حاضر شد و برای بررسی مهمترین مشکلات حوزه های شهری و روستایی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۶۸۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 16 November 2018
معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در یک سفر یک روزه در نشست مشترکی با استاندار ، معاون عمرانی استاندار ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران ، شهرداران و دهیاران حاضر شد و برای بررسی مهمترین مشکلات حوزه های شهری و روستایی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تبادل نظر کرد.
در شهر 140 هزار نفری برای 240 هزار نفر خدمات می دهیم
شهردار یاسوج گفت‌: شهر یاسوج به عنوان مهاجر پذیر ترین شهر کشور محسوب می شود.

نستهن مقدم افزود: یاسوج به عنوان مرکز استان ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و این در حالی است که خدمات رسانی به ۲۴۰ هزار نفر توسط شهرداری انجام می شود که ۱۰۰ هزار نفر جز سرانه تخصیص اعتباری محسوب نمی شوند.

مقدم با اشاره به تحقق موضوع الحاق برخی مناطق به شهر یاسوج و در نظر گرفتن این آمار در سرانه اعتباری، اظهار کرد: بزرگترین روستاهای کشور در اطراف شهر یاسوج شکل گرفته اند که توسط شهرداری یاسوج پوشش خدماتی داده می شوند.

مقدم با تاکید بر اینکه به جز شهرهای یاسوج و گچساران عمده شهرهای استان زیر ۵۰۰۰۰ نفر جمعیت دارند، ابراز داشت: در این راستا داشتن نگاه جامع به مدیریت شهرهای کوچک ضروری است.

وی افزود: همچنین اگر جایگاه ها به تناسب وظایف محول شده در ساختارها باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مقدم با اشاره به مشکلات تداخل وظایف، اظهار کرد: در برخی موارد تداخل فعالیت ها در حوزه شهری وجود دارد و یک همپوشانی در اقدامات دیده می شود.

وی ابراز داشت؛ عدم برنامه محوری، تعلل و عدم بازنگری به موقع در طرح های تفضیلی، پرت سرمایه و مشکلات بعدی را رقم زده است.

شهردار یاسوج با تاکید بر ظرفیت سازی در حوزه درآمدهای پایدار، عنوان کرد:  زیرساخت های شهری در مناطق مختلف ضعف های متعددی دارد که باید پوشش مناسب در محورهای مختلف آن داده شود.

مقدم ضعف جذب سرمایه گذار در محورهای توسعه شهری را از دیگر مشکلات قابل طرح دانست و ابراز کرد: ایجاد فرصت های سرمایه گذاری نسخه شفا بخش مدیریت شهری است.

مقدم با اشاره به اینکه شهر یاسوج و شهرهای بزرگ ما فاقد کارخانه باریافت هستند، تصریح کرد: ایجاد کارخانه بازیافت از ضرورت های شهر یاسوج است و این در حالی است که بارها برای جذب سرمایه گذار فراخوان داشته ایم و خروجی مناسبی محقق نشده است.

مقدم با تاکید بر ظرفیت های موجود در حوزه نفت و گاز، گفت: در شهر یاسوج چندین چاه پلمپ وجود دارد و انتظار است که همه شهرهای ما از سهم نفت و ظرفیت آن برخوردار شوند.
 
شهردار یاسوج: در شهر 140 هزار نفری برای 240 هزار نفر خدمات می دهیم / زارعی : اگر بیشتر از شما احساس مسئولیت نکنیم کمتر احساس مسئولیت نمی کنیم / عدل هاشمی : شهرداران و دهیاران مشکلات خود برای ارائه به مدیران ملی را اولویت بندی کنند / استاندار : کسانی که لابی ندارند حقشان ضایع می شود / معاون وزیر کشور : کدام شهر با 1 میلیارد متحول شده است که در پی اعتبارات دولتی هستید؟!
 
اگر بیشتر از شما احساس مسئولیت نکنیم کمتر احساس مسئولیت نمی کنیم
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و ترمیم واحدهای تخریب شده در زمین لرزه ۵.۲ ریشتری شهر یاسوج خبر داد.

غلام محمد زارعی ظهر جمعه در نشست با شهرداران و دهیاران کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در استانی مانند استان ما که به طور متوسط ۴۵ ‌درصد جمعیت روستایی و ۵۵ درصد شهری است، ابتدا باید ایده جلوگیری از مهاجرت از روستاها که به تولید و رشد اقتصاد کمک می کند مورد توجه قرار بگیرد و با پرداختن به مسائل حاشیه نشینی توسعه شهری را نیز رقم زد.

زارعی با بیان اینکه توسعه شهری و روستایی در کنار یکدیگر مورد تاکید است، ابراز داشت: عدم توجه به توسعه و خدمات رسانی به روستاها باعث افزایش مهاجرت و اختلال در روند حرکتی زندگی شهری به عنوان پیشانی استان ها می شود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با تاکید بر حمایت از دهیاری ها توسط مجلس، اظهار کرد: در مواردی که عمران و آبادانی شهرها به عنوان جوامع اصلی تشکیل دهنده جمعیت مطرح است، تلاش می شود که هیچ کوتاهی نشود و نمایندگان شما در مجلس اگر بیشتر احساس مسئولیت نکنند، کمتر از دیگران احساس مسئولیت ندارند.

شهرداران و دهیاران مشکلات خود برای ارائه به مدیران ملی را اولویت بندی کنند
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در راستای توسعه شهرهای استان احصا، اولویت گذاری و ارائه کارشناسی شده نیازها انجام شود.

عدل هاشمی پور افزود: باید مطابق با شرایط کشور، منابع و ابعاد مختلف احصا و اولویت بندی اصولی نیازها را برای ارائه به مدیران ملی داشته باشیم.

هاشمی پور با بیان اینکه باید مشکلات به شکل دقیق بررسی شود، عنوان داشت: با تشکیل کارگروه و ارائه اولویت ها در قالب گزارش می توان رفع مشکلات شهرداری ها و دهیاری ها را به شکل مناسبی عملیاتی کرد.
وی استفاه از ظرفیت شرکت های خصوصی، تشکلهای مردم نهاد و دیگر منابع را راهکار مناسب برای برون رفت از مشکلات دانست و گفت: با برنامه ریزی در این راستا خدمات رسانی شهرداری ها به نحو احسن انجام می شود.
هاشمی پور با اشاره به وجود نیروهای مازاد در شهرداری ها گفت: ساماندهی و تعیین تکلیف دهیاران به جد از سوی مجلس پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: طرح پروژه های جدید با شرایط موجود معنایی ندارد و باید با استفاده از ظرفیت یک کارگروه مطالب جمع بندی شود تا تصمیم گیری مناسبی در تهران داشته باشیم.

وی افزود: باید به نحوی عمل کرد که چنین سفرهایی خروجی کارگشایی داشته باشد.

هاشمی پور همچنین خواستار تامین قیر برای بهبود وضعیت زیرساختی و توسعه ورودی شهرهای استان است.

کسانی که لابی ندارند حقشان نادیده گرفته می شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نظر گرفتن شاخص ها در توزیع اعتبارات در بین شهرها مورد تاکید است.

علی محمد احمدی افزود : زمانی وضعیت شهرها مناسبتر می شود که نظام توزیع اعتبارات ضابطه مند باشد.

احمدی با بیان اینکه آنچه که ما رصد کردیم این است که باید شاخص ها ، محور نظام توزیع اعتبارات قرار بگیرد، اظهار کرد: این فرایند مبتنی بر چانه زنی است و باعث می شود کسانی که لابی ندارند، حقشان نادیده گرفته شود.

استاندار با اشاره به مشکلات قوانین شهری، تلاش برای بازنگری در قوانین و مقررات شهری را ضروری دانست و ابراز داشت: با در نظر گرفتن جمعیت روستایی و خدمات رسانی به شهرها و روستاها، قوانین به شکل جامع پاسخ نمی دهد و باید بازنگری در این حوزه با توجه به شرایط انجام شود.

احمدی توجه به توسعه تجهیزاتی و ابعاد محیط زیستی در حوزه شهری را لازم دانست و بیان کرد: مدیریت پسماند و بازیافت از مواردی است که مشکلات جدی در آن وجود دارد و باید چاره اندیشی شود.

وی افزود: به شکل بیرحمانه ای ثروتی که باید برای آیندگان حفظ شود را نابود می کنیم و باید توجه بیشتری به محیط زیست و منابع استان شود.

احمدی با تاکید بر یکپارچه سازی سیما و منظر شهری با توجه به توپوگرافی و فرهنگ جوامع، گفت: در استان هایی که واحد تولیدی بزرگ ندارند، عوارض آلودگی نمی گیرند و فضای کسب و کار و اتکای مبتنی بر ظرفیت های محلی است، رکود ساخت و سازها شهرداری ها را تحت تاثیر قرار داده و باید به این مهم توجه اساسی کرد.

استاندار خواستار توجه اصولی و مناسب به مدیریت روستایی شد و گفت: باید مدیریت روستاها که ۴۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود، مورد توجه قرار بگیرد.
کدام شهر با 1 میلیارد متحول شده است که در پی اعتبارات دولتی هستید؟!
معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر هدفگذاری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای توسعه شهری و روستایی تاکید کرد.

مهدی جمالی نژاد ، افزود: این استان ظرفیت های مختلف برای جهش دارد و باید از این ظرفیت ها برای توسعه استفاده شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: این استان ظرغیت بسیار بالایی برای جهش دارد و باید به این ظرفیت ها توجه ویژه ای شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه شهرداری به عنوان نهادی مستقل، عمومی و مستقل غیر دولتی است و شهرداری ها را نباید به دولت وصل کرد، اظهار داشت: غیر دولتی بودن ظرفیت انعطاف و مانور در این حوزه را بیشتر می کند.

وی با تاکید بر توسعه و درآمد زایی پایدار توسط شهرداری ها بیان کرد: نباید در این حوزه به مردم فشار بیاوریم و واگذاری به بخش خصوصی و ایجاد رقابت در بین بخش خصوصی گام مهمی در توسعه مناطق مختلف است.
جمالی نژاد گفت : کدام شهر کشور با اعتبارات دولتی متحول شده است؟ این اعتبارات کدام شهر را ساخته است که شما در پی این اعتبارات هستید؟ کل اعتباراتی که توزیع می شود اگر بین شهرها تقسیم شود شاید برای یک شهر به 1 میلیارد تومان هم نرسد . آنوقت با این یک میلیارد چگونه می توان یک شهر را متحول کرد؟
معاون وزیر کشور افزود : یکی از عوامل پیشرفت شهرهای استان های اطراف شما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است . استفاده از اوراق مشارکت یکی مهمترین راه های توسعه و پیشرفت شهر ها است .
وی ادامه داد : در بیشتر شهرهای اطراف استان شما سرمایه گذاری اشباع شده است و سرمایه گذاران به دنبال محل هایی برای سرمایه گذاری دارند . سعی کنید از این ظرفیت ها استفاده کنید.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: بیش از ۸۶۰۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اولویت گذاری برای تکمیل پروژه ها مورد تاکید است و نباید با کلنگ زنی پروژه های موازی هدررفت اعتبارات را رقم بزنیم.

جمالی نژاد از ایجاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن خبر داد و گفت: پوشش بخش زیادی از مشکلات دهیاری ها در قالب این تفاهم نامه را خواهیم داشت.

جمالی نژاد با تاکید بر اهمیت موضوع پسماند هدفگذاری برای توسعه ظرفیت های مدیریت پسماند در کشور را ضروری دانست و گفت: در شهرهای شمالی کشور و در چنین استان هایی نیز مشکلات مدیریت پسماند وجود دارد که برنامه ریزی برای رفع این مشکلات انجام خواهد شد.

معاون وزیر کشور توزیع قیر رایگان را یک ظرفیت مناسب برای استان ها دانست و گفت: پوشش شهرها با جمعیت های مختلف در قالب این مورد انجام خواهد شد.
 
لازم به توضیح است در این نشست شهرستان چرام تنها شهرستانی بود که هم فرماندار و هم شهردار آن غایب جلسه بودند و تنها دو بخشدار مرکزی و بخشدار سرفاریاب در سالن دولت و برای شرکت در این جلسه حاضر شدند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
ای کور شود هر که خدمت تو را دیده چهار ماهه که ابتدای بلوار کشاورز جنب میدان مقاومت را کنده کاری کردند و هنوز اسفالتش نکردن ۱۰ بار به سامانه ۱۳۷ذزنگ زدیم کسی پاسخگو نیست جالب این است که یکی از معاونت های شهر داری از همین مسیر روزانه رد میشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار