کد خبر: ۶۹۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 14 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، به ارسال میزان خسارت بارندگی توسط مدیران در شهرستان کهگیلویه نیازی نیست.
نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور مدیرکل بحران استان، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، کمبود امکانات و تجهیزات برای مقابله با حوادث بحث مشترک همه اعضا بود.
در حالی که همه مدیران حاضر در جلسه از کمبود امکانات برای مقابله با حوادث تاکید داشتند اما مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه عنوان کردن از میزان خسارت بارندگی در مناطق مختلف اطلاع کافی دارم و نیازی به ارسال میزان خسارت به اداره کل بحران استانداری توسط مسئولان این شهرستان نیست .

معاون فرماندار کهگیلویه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: امکانات لازم برای مقابله با حوادث و رفع مشکلات پس از بحران در شهرستان وجود ندارد و امکانات موجود جوابگوی نیاز شهرستان نیست.
ابراهیم خنجری به خسارات ناشی از بارندگی های اخیر در شهرستان اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم اجرای کمربندی سوم با هر بارندگی سیلاب مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می آورد.
وی با اشاره به بسته شدن جاده‌های روستایی شهرستان پس از بارندگی، عنوان کرد: به دلیل کمبود امکانات در سطح شهرستان جاده های روستایی به موقع بازگشایی نمی شود.
خنجری ادامه داد: برای تامین ماشین آلات اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود اما میزان تخصیص یافته معقول نیست.
وی در خصوص وضعیت روستای سمغان گفت: تا زمانی که وضعیت تقسیماتی و الحاق سمغان به شهر مشخص نشود خدمات‌رسانی به عنوان روستا بر عهده بنیاد مسکن است.
بخشدار مرکزی کهگیلویه اظهار داشت: به دلیل کمبود امکانات اگر میزان بارندگی ها شدید شود برای مردم این بخش مشکلات زیادی به وجود می آید.
سید شرمت‌الله حسینی‌پرور افزود: با بارندگی‌ کم ارتباط بسیاری از روستاهای کوهپایه‌ای به کلی قطع می‌شود، دره‌ها نیاز به دیوار حایل دارند و در برخی از روستاها آب جاری شده به منازل مردم نفوذ و خساراتی به بار می‌آورد.
وی عنوان کرد: بارندگی های اخیر موجب تخریب مزارع کشاورزان و پل های ارتباطی روستاها شده و از طرفی بازسازی پل‌ها نیاز به اعتبار دارد.
بخشدار مرکزی کهگیلویه افزود: در سال‌های اخیر هیچ گونه اعتباری به کهگیلویه تخصیص نیافته که دلیل عدم تخصیص اعتبارات باید روشن شود.
بخشدار چاروسا با بیان اینکه در بارندگی های اخیر جاده‌های بخش چاروسا به کلی مسدود شدند و چندین حلقه پل تخریب شد گفت: اصول پدافندی در اجرای پروژه‌ها لحاظ نمی‌شود به همین دلیل میزان خسارات در حوادث بالاست.
علی صالح محمودی افزود: آسفالت 13 روستا در حالی به پیمانکار واگذار شده که زیرسازی انجام شده تخریب و باید دوباره‌کاری انجام شود.
صفا حبیبی بخشدار دیشموک قطع راه‌های ارتباطی، قطع خطوط تلفن و اینترنت، قطع مکرر برق و تخریب مزارع را از مشکلات پس از بارندگی در دیشموک عنوان کرد و گفت: با توجه به پراکندگی و وسعت بخش نیاز است راهدارخانه در دیشموک مستقر شود.
رئیس راهداری و حمل و نقل کهگیلویه گفت: وظایف راهداری گسترده و خدمات‌رسانی اعتبار بالا نیاز دارد، بسیاری از پل‌ها و جاده‌ها فرسوده است و آسفالت نیاز به روکش دارد، عمر مفید پل‌ها تمام شده و باید بازسازی شوند .
ماهیاری افزود: اولویت بازگشایی با محورهای اصلی،فرعی و بین شهری است،نباید انتظار داشت حین بارندگی جاده‌های روستایی بازگشایی شوند.
وحید محمدی‌تبار از اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نهال» با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و نیز تقویت بنیه طبیعت خبر داد و اظهار داشت: این طرح امسال با مشارکت آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی کلید می‌خورد.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا زمانی که نگاه توسعه یافته نباشد حتی با وجود امکانات و اعتبارات نمی‌توان در مسیر توسعه گام برداشت.
وی با بیان اینکه پول بحران باید به زخم‌های جامعه بنشیند افزود: هیچ نوع نگاه فامیلی،جناحی و باندبازی در توزیع اعتبارات بحران دخیل نبوده و نخواهد شد.
وی در پاسخ به درخواست بالگرد اطفای حریق گفت: نگهداری بالگرد بیش از خرید هزینه دارد و مقرون به صرفه نیست.
محمدی‌تبار با بیان اینکه باید روی آموزش و پیشگیری کار شود و حراست از منابع طبیعی هزینه کمتری از کنترل آتش‌سوزی دارد عنوان کرد: برخی از نیروهای بکار گرفته شده آموزش‌های لازم برای اطفای حریق کسب نکرده‌اند، توان مقابله با آتش‌سوزی را ندارند.
وی گفت: بر اساس برآورد کارشناسان مدیریت بحران سیل 10 میلیارد تومان به کهگیلویه خسارت وارد کرد که این برآورد به تهران ارسال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار