کد خبر: ۶۹۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷ 17 December 2018
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش باید بر اساس نیازسنجی آموزش سلامت و با توجه به سن، ویژگی های نوجوانان در هر پایه تحصیلی و جنسیت آنها ارائه شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراهیم نعیمی کمیته استانی مدارس مروج سلامت گفت: برای آموزش نوجوانان باید بگونه ای زمینه سازی صورت گیرد تا آنچه لازم است را دانش آموزان بدانند و به آنها عمل کنند نه آنچه که تنها برای دانستن مفید است.

وی افزود: ارتقاء کیفی آموزش سلامت در مدارس با استفاده از شیوه های فعال یادگیری مانند بحث کار گروهی کارگاهی، داستان، فعالیت عملی، نمایش، شعر و سرود، بازی، استفاده از دروس تجربی مانند علوم برای ارائه و تقویت ایده ها و همچنین مهارت های بهداشتی بسیار مثمر ثمر و تاثیر گذار است.

نعیمی ابراز داشت: ارتقاء خدمات استاندارد به دانش آموزان مطابق بسته خدمت نوجوانان، ثبت الکترونیک پایش در زمان ارائه خدمت، بررسی کیفیت ارائه خدمت و ارسال پسخوراند مراقبت ها برای مدارس انجام می گیرد.

وی با اشاره به همکاری مراکز بهداشت با واحد سلامت روان به منظور اجرا و گسترش برنامه های مرتبط با سلامت روان نوجوانان گفت: دانش آموزان مشکل دار شناسایی و به کارشناس سلامت روان مراکز جامع سلامت ارجاع داده می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بهره گیری از ظرفیت مشاورین مدارس به منظور توجه به نوجوانانی که دارای مشکلات عاطفی و روانی هستند و پیدا کردن راه های کمک به آنها مخصوصا از طریق معلمان، همسالان و در مدرسه  را بسیار موثر عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جلب همکاری والدین، مربیان و دانش آموزان و تشویق به حضور فعال آنان در ارتقاء سلامت مدرسه و حداکثر بهره گیری از ظرفیت سفیران سلامت هرگز نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش وب دا :کمیته استانی مدارس مروج سلامت با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون دادستانی استان و نمایندگانی از آموزش و پرورش، اداره نوسازی مدارس، معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی، واحد بهداشت مدارس معاونت بهداشت و سایر گروه های مرتبط برگزار شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار