نهضت سوادآموزی اکنون تحت مدیریت یک معاونت در آموزش و پرورش به انجام امور محوله می پردازد که در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نیاز جامعه به ارتقاء سطح سواد ، این معاونت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۶۹۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 27 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سازمان نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ با هدف با سواد کردن خیل عظیم بی‌سوادان کشور تشکیل شد. این سازمان از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۳ زیر نظر شورای نهضت سوادآموزی فعالیت می‌کرد. هیئت وزیران در جلسه مورخ ۳ بهمن ۱۳۶۳ تشکیلات اداری سواد آموزی را تصویب نمود، بر این اساس نهضت سوادآموزی برای اجرای وظایف خود در اساسنامه دارای سطوح‌تشکیلاتی حوزه مرکزی و خارج از مرکز بود.
نهضت سوادآموزی اکنون تحت مدیریت یک معاونت در آموزش و پرورش به انجام امور محوله می پردازد که در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نیاز جامعه به ارتقاء سطح سواد ، این معاونت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه مهمترین اقدامات و رویدادهای هفته سواد آموزی در این استان که اکنون توسط سید حمدالله خواهش نیک به عنوان معاون مدیر کل ، مدیریت می شود منتشر می شود.
 
اجرای بیش از ۴۰ نوع عنوان برنامه در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با هفته سوادآموزی از یکم تا هفتم دی ماه که مصادف با سالروز اعلام فرمان تاریخی امام راحل (ره)مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی است برنامه‌های گرامیداشت این هفته برگزار می‌شود

سید حمدالله خواهش نیک گفت: تجلیل از خانواده شهدای سواد آموزی- راه اندازی برخی مراکز یادگیری محلی -دیدار با نماینده ولی فقیه- ائمه جمعه- استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مهمترین برنامه های این هفته در استان -شهرستان ها و مناطق است.

وی گفت: برگزاری نشست خبری با رسانه ها- تبلیغات محیطی- ارائه گزارش عملکرد بویژه در قبل از خطبه های نماز جمعه- برنامه های تلویزیونی و رادیویی –تهیه ویژه نامه های هفته سواد آموزی و برگزاری همایش سواد آموزی و تقدیر از فعالان این عرصه نیز برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود :نشست های شورای پشتیبانی در استان وشهرستانها ومناطق با هدف کیفی بخشی به فعالیت های سواد آموزی برگزار می شود.

وی گفت :در این هفته نمایشگاه دست ساخته های مربیان و سواد آموزان و تولیدات مراکز یادگیری محلی نیز برگزار می‌شود .

سیدحمدالله خواهش نیک گفت:در این هفته نمایشگاه دست ساخته های مربیان و سواد آموزان و تولیدات مراکز یادگیری محلی نیز برگزار می‌شود.
 
گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

مراسم غبار روبی گلزار شهدا و حضور بر گلزار شهید سوادآموز با حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئ

مراسم غبار روبی گلزار شهدا و حضور بر گلزار شهید سوادآموز با حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی انجام شد.

گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

تجلیل از خانواده شهید سوادآموزی
به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی و زنده نگهداشتن یاد وخاطره شهدا بویژه شهید والامقام شهید فتاحی فرماندار ,بخشدار سرفاریاب, مدیریت آموزش وپرورش , مسئول نمایندگی سرفاریاب وجمعی از مسؤلان شهرستانی با خانواده شهید دیدار و از پدر بزرگوارش تجلیل نمودند سپس با حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه ادای احترام کردند.

لازم به ذکر است که روستای سواری یکی از روستاهای بخش سرفاریاب شهرستان چرام است که در دوران دفاع مقدس 6 شهید والامقام تقدیم کرده که شهیدان فتاحی و باغ شیرین دو شهید عرصه سوادآموزی هستند.

گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قبل از خطبه های نماز جمعه یاسوج گفت: بر اساس سرشماری سال ۵۵ میزان با سوادی استان در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال ۲۸ درصد بود که هم اکنون به 92 و 7 دهم درصد رسیده است که حدود ۶۳ درصد افزایش یافته است.

هادی زارع پور افزود: به کسانی که در سال ۹۷ باسواد شوند مبلغ ۱۴۴ هزار تومان پاداش و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: امسال ۲۰۰ نفر از سواد آموزان زیر پوشش آموزش رایانه قرار می‌گیرند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: واحد‌های سواد آموزی آماده ثبت نام از بی سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال استان هستند.

هادیزارع‌پور افزود: آموزش ۴۰ نوع مهارت در ۱۶ مرکز یادگیری علمی تا پایان امسال فرصتی برای فراگیری مهارت‌ها و اشتغال و تولید است.

وی گفت: همزمان با هفته سوادآموزی وگرامیداشت 7دی ماه بیش از ۴۰ نوع برنامه در استان اجرا می شود.
 
گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

 دیدار مسئولان آموزش وپرورش با امام جمعه یاسوج

امام جمعه یاسوج گفت: فرمان حق تعالی به انبیاء واحادیث ائمه اطهار(س)تجلی تأکید دین برعلم آموزی است

سیدعلی اصغر حسینی در دیدار با مسئولان سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: نخستین ندای وحی بر رسول مکرم اسلام در مورد علم آموزی است که موجب نور حیات وروشنی در جامعه می شود.

وی گفت: در دین مبین اسلام علم از برترین فضیلتهاست وزمانی به شکوه وجلال می رسد که با ایمان همراه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اصغر حسینی افزود: با عمل به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر سوادآموزی خوشبختانه رشد سواد در استان بیانگر عملکرد بسیار خوب این جهاد در استان است.

وی گفت: استان ما مفتخر است که شهید جلیل پور نخستین پیشنهاد دهنده جهاد سوادآموزی از فرزندان استان می باشد.

امام جمعه یاسوج گفت: عملکرد سوادآموزی با توجه به شرایط خاص ومحرومیت در استان بسیار رضایت بخش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:امسال برای نخستین بار طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت با شرکت ۲هزار و۸۱۸سوادآموز و۷۱۸آموزش دهنده در دنا،یاسوج،دهد شت،گچساران و مارگون اجرا شد

هادی زارع پور گفت :فعالیتهای سوادآموزی در۳دوره سوادآموزی ،انتقال و تحکیم با حجم ۵هزار و۶۳۵نفر ودرقالب برون سپاری به۱۰موسسه‌ و تشکل مردم نهاد انجام می شود

وی گفت:همچنین فعالیتهای مشارکتی سوادآموزی با عقد تفاهم نامه با۲۳اداره_نهاد و دستگاه اجرایی در حال انجام است

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:امسال ۲۰کلاس سوادآموزی علاوه بر آموزش سواد با مهارت رایانه نیز آشنا می شوند.

وی گفت:براساس گزارش سازمان نهضت سواد آموزی کشور از مجموع ۱۶شاخص ارزیابی سوادآموزی استان در۱۱شاخص ازمیانگین کشور بالاتر است.

گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

 همزمان با هفته سوادآموزی نمایشگاه دست ساخته های وتولیدات سوادآموزان وآموزش دهندگان در یاسوج گشایش یافت

در آئینی با حضور مسئولان استان وشهرستان بویراحمد نمایشگاه دستاوردهای سوادآموزان وآموزش دهندگان در یاسوج گشایش یافت

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی دست ساخته ها تولیدات مجموعه سوادآموزی با محوریت حمایت از کالا وتولیدات ایرانی برپا شد.

هادی زارع پور گفت: پوشاک محلی-صنایع دستی بویژه دست بافته ها-معرفی داروهای گیاهی بومی استان وغذاهای محلی وتولیدات بومی وسنتی از بخشهای این نمایشگاه است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: همزمان با هفته سوادآموزی بیش از 8نمایشگاه تولیدات مراکز یادگیری محلی در استان برپا شد.

سیدحمدالله خواهش نیک گفت: با مشارکت مؤسسات وتشکلهای مردم نهاد برای بخشی از تولیدات این مراکز بازار فروش فراهم شده است.

رئیس آموزش وپرورش بویراحمد هم گفت: تمامی دست ساخته ها ومواد غذایی توسط آموزش دهندگان وسوادآموزان وهمزمان با آموزش سواد پایه تهیه شده است.

علی حسن زاده گفت: در کنار نمایش دست ساخته ها بخشی از تولیدات این نمایشگاه که با عنوان آوای ایل برپا شده است به فروش می رسد.

وی گفت: این نمایشگاه تا پایان هفته سوادآموزی از 8صبح تا20شب در خیابان معلم-کانون شهید رجایی برپاست.

گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

میزان باسوادی زنان کهگیلویه وبویراحمد در دوران 40ساله انقلاب اسلامی 74درصد رشد داشته است

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت:در گروه سنی 10تا49که جامعه هدف سوادآموزی است میزان سواد زنان از15درصد در سال55به 89و4دهم درصد در سال 95رسیده است.

سیدحمدالله خواهش نیک در گفتگوی زنده در برنامه رادیویی چشم انداز شبکه دنا گفت: در گروه 6سال به بالا نیز باسوادی زنان از18درصد به 79درصد رسیده است.

وی گفت: براساس سرشماری سال95تعداد 24هزار نفر از زنان کهگیلویه وبویراحمد بی سواد هستند ودرصد باسوادی زنان استان حدود 4درصد از میانگین کشور کمتر است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: حجم زیر پوشش امسال سوادآموزی 5هزار و635نفر است که تاکنون بیش از70درصد آن را زنان تشکیل می دهند.

وی گفت: هزار و375آموزش دهنده -75معلم و26کارشناس اداری فعالیتهای سوادآموزی را با مشارکت 10مؤسسه وتشکل مردم نهاد راهبری می کنند.

در این برنامه رئیس اداره سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: فعالیتهای سوادآموزی در3دوره سوادآموزی-انتقال وتحکیم در حال اجراست.

حمید لقمانی فرد گفت: طرح خواندن با خانواده با شرکت 2هزار و72نفر حلقه های کتابخوانی با هزار و838نفر وآموزش رایانه برای 200نفر از سوادآموزان در حال اجراست.

وی گفت: امسال برای نخستین سال طرح نماز کلید بهشت با شرکت 2هزار و818سوادآموز اجرا می شود.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: هم اکنون 11مرکز یادگیری محلی در استان فعال است و5مرکز دیگر تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.

در این مراکز 40نوع مهارت آموزش داده می شود.

این برنامه همزمان با هفته سوادآموزی از ساعت 13روز دوشنبه از شبکه رادیو دنا پخش شد.
گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
همزمان با هفته سوادآموزی نشست بررسی نشریه فرصت دوم ویژه نوسوادان در یاسوج برگزار شد

 در نشستی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش, معاون سوادآموزی,رئیس اداره سواد آموزی و رییس اداره روابط عمومی کهگیلویه و بویراحمد مسائل مربوط به توزیع و بررسی نحوه استفاده از نشریه فرصت دوم بررسی شد.

در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: نشریه فرصت دوم با برخورداری از مطالب ارزنده و توزیع به موقع از سوی سازمان مرکزی و استان های خود یک فرصت ویژه برای سواد آموزان است.

هادی زارع پور گفت:خوشبختانه نشریه فرصت دوم با محتوایی ارزشمند به صورت ماهنامه و زودتر از زمان مورد انتظار به استان‌ها می‌رسد و مجموعه همکاران سوادآموزی در اولین فرصت ممکن به دست مخاطبان می‌رسانند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گفت: این نشریه با اخبار و آگاهی بخشی در مورد سواد آموزی،معرفی شهدای عرصه سوادآموزی-بیان مسائل دینی,مناسبت‌های روز,مطالب پزشکی وسرگرمی ویژه نوسوادان جایگاه خوبی بین آنها به وجود پیدا کرده  است.

 سید حمدالله خواهش نیک گفت: این نشریه با برنامه‌ریزی کارشناسان و مسئولان سواد آموزی و آموزش دهندگان بین سواد آموزان در دوره تحکیم و انتقال توزیع می‌شود.

وی گفت:پیشنهاد افزایش سهمیه به سازمان مرکزی داده شده است.

 حمید لقمانی فرد رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت:هم اکنون ۲۰۰ نسخه از نشریه فرصت دوم توزیع می‌شود.

 حمید محمدی زاده رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش گفت:کارشناسان روابط عمومی آمادگی لازم جهت همکاری در توزیع و تهیه مطالب نشریه فرصت دوم را دارند.
 
گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
 
از برخی فعالان رسانه ای حوزه سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد

در آئینی با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ومجموعه سوادآموزی از برخی نمایندگان رسانه های فعال در حوزه سوادآموزی تقدیر شد.

در این آئین که همزمان با روز سوادآموزی ورسانه برگزار شد از نمایندگان روزنامه ها-نشریات هفتگی-روزنامه های سراسری وخبرگزاری ها تجلیل شد.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به گستردگی مخاطبان در حوزه سوادآموزی اطلاع رسانی در این عرصه بسیار مؤثر نیاز به تلاش وافر دارد.
 
گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
 
 
کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ میزان سواد در گروه سنی 10تا49سال رتبه 26کشور است

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: از جمعیت 471هزار و261نفری 10تا49سال براساس سرشماری سال95استان 437هزار و155نفر به میزان 92و7دهم درصد باسواد هستند که استان رتبه 26کشور را به لحاظ باسوادی داراست.

سیدحمدالله خواهش نیک در همایش نخستین روز هفته سوادآموزی در سالن شهید مطهری یاسوج گفت: این میزان 2درصد از میانگین کشور کمتر ودر بین شهرستانها گچساران 96و6دهم بیشترین و کهگیلویه 88و2دهم کمترین میزان باسوادی را دارد.

وی گفت: به لحاظ جنسیت باسوادی مردان 96و1دهم وحدود میانگین کشوری است وباسوادی زنان 89و4دهم است که 4درصد از میانگین کشور کمتر است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: میزان باسوادی استان در دوران 40ساله انقلاب حدود 63درصد رشد داشته است.

وی گفت: امسال 5هزار و635نفر در 3دوره تحصیلی سوادآموزی-انتقال وتحکیم زیر پوشش فعالیتهای سوادآموزی قرار گرفتند.

خواهش نیک گفت:طرحهای نماز کلید بهشت با هدف صحیح خوانی نماز وفراگیری احکام همراه با سوادآموزی-خواندن با خانواده-حلقه های کتابخوانی-مسابقات کتابخوانی در پرسش مهر-آموزش رایانه-طرح توسعه سواد زنان ودختران عشایر از مهترین برنامه های سوادآموزی در کنار آموزش سواد پایه است.

وی گفت: تا پایان سال در16مرکز یادگیری محلی نیز مهارتها آموزش ارایه می شود.

به گفته معاون سوادآموزی براساس شاخص های ارزیابی نهضت سوادآموزی استان جزء 16استان برتر کشور است.

در این همایش از 7نفر فعال حوزه سوادآموزی تجلیل شد.
 
گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
 
 نخستین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در بخش لوداب راه اندازی شد
در آئینی با حضور مسئولان استانس وبخش لوداب -اهالی روستاهای ده سوخته و آبمورد-آموزش دهندگان -سوادآموزان ومؤسسه آموزش از راه دور پیامبر اعظم(ص)بهره برداری از نخستین مرکز یادگیری بخش لوداب آغاز شد.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:این مرکز یازدهمین مرکز یادگیری محلی استان و نخستین مرکز یادگیری محلی در بخش لوداب است که در آن مهارت های لازم به سواد آموزان آموزش داده می شود.
اردشیر یاری گفت: در این مرکز 40 نوع مهارت در 3 بخش مهارت های زندگی -مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی در کنار آموزش سواد پایه ارائه می شود.

وی گفت:مرکزیادگیری محلی فرصتی برای احیای برخی صنایع دستی و غذاهای محلی منسوخ شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: تا پایان امسال5 مرکز یادگیری محلی دیگردر چرام-لنده- لیکک -مارگون و چاروسا راه اندازی می شود.

سیدحمدالله خواهش نیک گفت: امروزه سواد به معنای تغییر در فرد است و عمل به آموخته ها و مهارت های آن را محقق می کنند.

وی گفت: با بیش از ۱۲ دستگاه اجرایی تفاهم نامه برای استفاده از ظرفیت مراکز یادگیری در آموزش به بیسوادان منعقد شده است.

رئیس آموزش و پرورش لوداب هم گفت: در این مرکز بیش از ۸۰ سوادآموز در3 دوره سوادآموزی -انتقال و تحکیم و در قالب ۱۲ کلاس فعالیت می‌کنند

علی کمالی پناه گفت: آموزش های مهارت های خیاطی صنایع دستی تهیه غذاهای محلی و آموزش احکام در این مرکز آغاز شده است

در حاشیه راه اندازی مرکز جشنواره غذاهای بومی محلی برپا شد.
 
گزارش کامل اقدامات هفته سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار