تابناک گزارش می دهد؛
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اظهار داشت: نوجوانی 11 ساله که بر اثر بی احتیاطی و بازی با تفنگ بادی دچار تیرخوردگی از ناحیه شکم شده بود توسط جراحان توانمند و حاذق بیمارستان نجات یافت و هم اکنون با حال مساعد در بخش های ویژه بیمارستان بستری است.
کد خبر: ۷۱۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 11 February 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت؛ سرپرست بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت در مورد انجام چنین جراحی پیشرفته و پیچیده ای اظهار داشت: این بیمار از ناحیه شکم دچار آسیب شده بود که پس از مراجعه به اورژانس و معاینه توسط متخصص طب اورژانس و نیز انجام اقدامات اولیه شامل آزمایشات، عکس برداری و سی تی اسکن بلافاصله به اتاق عمل بیمارستان منتقل شد و توسط جراحان بیمارستان جراحی شد.

وی افزود: در ادامه متخصصین جراحی عمومی بیمارستان امام خمینی دهدشت به صورت تلفنی و با کمک پزشکان توانمندی چون دکتر علی محمد سادات فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و نیز دکتر آژ فوق تخصص جراحی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانستند این عمل جراحی را با موفقیت انجام دادند.

محمد طاها خادمی ابراز داشت: از تلاش متخصصین جراح عمومی بیمارستان، دکتر رمدانی متخصص بیهوشی، پرسنل اتاق عمل، پرسنل بخش icu، سوپروایزر های وقت و همچنین از راهنمایی های دکترعلی محمد سادات و دکتر آژ کمال تقدیر و تشکر را داریم.

خادمی خاطر نشان کرد: خوشبختانه حال عمومی بیمار مساعد و هم اکنون در بخش ویژه icu تحت مراقبت های ویژه است، از همه همشهریان خواهشمندیم از قرار دادن سلاح های سرد و گرم در معرض تماس و دید کودکان و نوجوان جداً خودداری کنند.

بر پایه این گزارش، دکتر حمید بهادران؛ متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت که این عمل را انجام داد، خاطر نشان کرد: این بیمار از ناحیه شکم دچار پارگی و آسیب کبد وivc (ورید اجوف تحتانی) در زیر کبد و بالای شریان کلیه راست شده بود که با کمک دکتر فلسفی این عمل به مدت 3 ساعت به صورت فشرده و پیچیده صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
پزشک
|
United States
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
فکر کردم گلوله برنو بوده یا ژسه بوده!
تیر تفنگ بادی!!!
یک پزشک عمومی یا حتی یه تکنسین هم می تونست دربیاره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار