کد خبر: ۷۱۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 21 February 2019
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان در یک دوره 25 ساله، در پنج مرحله هر یک در مدت زمان پنج سال اجرا می شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، احمد عابدینی روز چهارشنبه در نشست شورای روسای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اظهار داشت : برای اجرای این طرح هر سال 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش پس از اصلاح به هیات دولت ارسال شده است.
این لایحه به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شده است.
با این نظام، رتبه های حرفه ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات شغل و شاغل و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌ شود.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش شایسته سالاری در انتخاب مدیران مدارس را از اولویت های جدی آموزش و پرورش ذکر کرد.
عابدینی افزود: براساس این طرح مدیر هر مدرسه باید حداقل پنج سال سابقه خدمت در مدرسه و سه سال معاونت مدرسه را داشته باشد.
وی قرار دادن مدیران مدارس در فهرست مدیران کشور در لایحه خدمات کشور را راهکاری برای انگیزه دادن به مدیران مدارس برای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین دانست.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش ‌و پرورش تفویض اختیار به استان ها را از دیگر برنامه های مهم پیش روی سند تحول بنیادین اعلام کرد.
وی بیان کرد: بخش عمده ای از دستورالعمل طرح جامع نظام مشاوره انجام شده و این طرح تا پایان سال جاری نهایی می شود.
عابدینی تاکید کرد: در این طرح همه مراحل استعدادیابی و هدایت تحصیلی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: تدوین نظام اردوهای دانش آموزی درون شهری و برون شهری شامل اردوهای جهادی و تفریحی نیز از دیگر برنامه های در دست اجرا برای دستیابی به تحقق سند تحول بنیادین است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:241 برنامه ملی و 56 برنامه استانی برای تحقق سند تحول بنیادین در این استان در دست اجراست.
هادی زارع پور افزود: حرکت از برنامه های مورد به سوی نگرش جامع،شایسته سالاری در انتخاب مدیران،خیزش از نگاه جزیره ای به سوی راهبردهای ایرانی اسلامی را از جمله برنامه های سند تحول بنیادین ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار