مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان خبر داد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در سطح خوزستان، جزئیات جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۲۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 05 March 2019

مرتضی موصلی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: از 14 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری در تقویم ملی به ثبت رسیده است. مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) مانند نظام مقدس جمهوری اسلامی، چهلمین سالگرد تأسیس را جشن می‌گیرد. در طول 40 سال گذشته با عنایت مردم در عرصه خدمتگزاری به جامعه اسلامی توفیقات قابل توجهی حاصل شده است گرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌هایی داریم.

وی تصریح کرد: امروزه همه کشورهای جهان با موضوع فقر روبه‌رو هستند. فقر نسبت به گذشته از ابعاد پیچیده‌تری برخوردار شده است که جهت مدیریت این موضوع باید برنامه‌های منسجم‌تری داشته باشیم. کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در تولید فقر نقشی ندارند و این مجموعه‌ها با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها جهت مدیریت فقر و توانمندسازی نیازمندان تلاش می‌کنند.

موصلی عنوان کرد: با عنایت مقام معظم رهبری و مطالبات نخبگان جامعه از مجموعه کمیته امداد، مهمترین برنامه این نهاد، بر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش متمرکز شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به محور دوم برنامه‌های کمیته امداد گفت: گسترش نقش مردم در مبارزه با پدیده فقر، کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان تأثیرگذاری زیاد دارد. کمیته امداد در این راستا برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد تا مسائل مرتبط با نیازمندان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردم توسعه دهد.

موصلی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها در این زمینه ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد است که تاکنون حدود 45 مرکز نیکوکاری در سطح خوزستان ایجاد شده و تلاش می‌کنیم سال آینده تعداد مراکز نیکوکاری به 100 مرکز برسند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مراکز نیکوکاری اثربخشی بالایی دارند زیرا با محوریت مساجد و مردمی و مورد اعتماد نیکوکاران محله هستند.

وی عنوان کرد: در 11 ماهه سال جاری توفیقات خوبی داشتیم. در کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان به حدود 145 هزار خانوار با جمعیتی معادل 320 هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کنیم. حدود 108 هزار خانوار از این تعداد از همه خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند و 37 هزار خانوار دیگر از یک تا چند خدمت کمیته امداد برخوردار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: آمار خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خوزستان بالا است که باید این تعداد کاهش یابد. البته با توجه به شرایط اقتصادی اخیر حاکم بر جامعه سهمیه جدیدی به کل استان‌ها اختصاص یافته و در قالب تبصره 14 در مجموع 600 هزار خانوار در کشور و 31 هزار خانوار در خوزستان به تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد افزوده شده‌اند.

موصلی بیان کرد: علی‌رغم این شرایط اقتصادی با تلاش مجموعه کمیته امداد سقف جهیزیه برداشته و به کل خانواده‌های متقاضی صد در صد جهیزیه داده شد. کمک‌های ویژه‌ای نیز برای درمان بیماران صعب‌العلاج اختصاص یافت تا بخشی از مشکلات جامعه هدف را کاهش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در سطح خوزستان، گفت: یکی از اهداف کمیته امداد، توسعه فرهنگ نیکوکاری است. جشن نیکوکاری به صورت گسترده از فردا (15 اسفندماه) در 4000 آموزشگاه و مدارس خوزستان برگزار می‌شود. همچنین در روز پنجشنبه (16 اسفندماه) حدود 300 پایگاه، مسجد و مرکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند. روز جمعه نیز میعادگاه‌های نماز جمعه میزبان نیکوکاران خواهند بود. همچنین 500 هزار پاکت در مدارس خوزستان توزیع شده است.

وی بیان کرد: مراسم نمادین جشن نیکوکاری سال جاری در استان خوزستان نیز فردا (15 اسفندماه) در مدرسه‌ای در شهرک نفت اهواز برگزار خواهد شد.

موصلی با بیان اینکه امروزه جشن نیکوکاری به مظهر نوع‌دوستی تبدیل شده است، گفت: علی‌رغم مشکلات اقتصادی، کمک‌های مردم خوزستان در 11 ماهه سال جاری حدود 25 درصد افزایش یافته است. در برخی سرفصل‌ها از جمله طرح اکرام ایتام بیش از 30 درصد رشد داشته‌ایم. انتظار داریم با کمک‌های مردم در اسفندماه شاهد رشد کمک‌های مردمی باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در خصوص کمک‌های جمع‌آوری شده در سال گذشته، گفت: سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و امسال انتظار داریم افزایش چشم‌گیری در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به الگوهای نوین کمیته امداد جهت اشتغال جامعه هدف، گفت: مهم‌ترین دغدغه جامعه ما اشتغال است که در این راستا جهت پیاده‌سازی الگوهای نوین اشتغال اقدام کرده‌ایم و تلاش شده رویکرد مدل اشتغال از کارشناس‌محور به کارآفرین‌محور تغییر یابد. در این زمینه ارتباطات خوبی با دانشگاه‌های خوزستان و مراکز علمی و پارک علم و فناوری برقرار کردیم و توانستیم با همکاری مسئولین و بانک‌ها در 11 ماهه سال جاری صد در صد منابع اشتغال را جذب کنیم.

موصلی ادامه داد: همچنین 4900 فرصت شغلی با اعتبار حدود 93 میلیارد تومان برای جامعه هدف ایجاد شده است. با همکاری مراکز آموزشی نیز 7600 نفر از مددجویان در دوره‌های آموزشی شرکت کردند که 418 نفر از این تعداد در شرکت‌های خوزستان مشغول به کار شدند.

وی تصریح کرد: هدف ما توسعه استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی جهت دریافت کمک‌های مردمی است زیرا این روش‌ها کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر است. مردم نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری #1*8877* کمک‌های خود را واریز کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار