کد خبر: ۷۲۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 13 March 2019
کشت محصولات استراتژیک راهبردی با هماهنگی با استانهای مجاور بازنگری می شود.

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، معاون عمرانی استاندار در جلسه ی حفاظت از منابع آب استان با بیان این مطلب کاهش منابع آبی ناشی از خشکسالی های پیاپی رایاد آور شد و گفت: با هماهنگی وزارتخانه های نیرو و کشور، سیاستهای سازگاری با کم آبی در دستور کار قرار گرفته که استفاده از همه ی ظرفیتها برای رویارویی با تهدیدهای ناشی ازآن یک ضرورت است.
عزیز فیلی با بیان اینکه تلاش شده با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی بخشی از اعتبارات مورد نیاز در اختیار شرکت آب منطقه استان قرار بگیرد از دستگاههای بدهکار به این شرکت خواست برای پرداخت 70 میلیارد ریال بدهی خود برای پیش برد اهداف اقدام کنند.
داوودی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان هم با بیان اینکه آبرسانی به شهر لیکک و روستاههای مسیر از بزرگترین طرح های آبرسانی استان است گفت:این طرح با احداث برخی مخازن نگهداشت آب با 30درصد پیشرفت در اولویت قرار دارد.
در این جلسه فرهادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هم از مسدود کردن همه ی چاهای غیر مجاز تا پایان برنامه ی ششم خبر داد و گفت: هزار و 8 حلقه چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که از این تعداد از 600 حلقه در بخش کشاورزی استفاده می شود.
وی  افزود: 500دستگاه کنتور به منظور استفاده ی بهینه از منابع موجود برای استفاده ی هوشمند برای چاههای کشاورزی نصب شده است که این تعداد باید به دو هزار و پانصد دستگاه افزایش یابد.
وی ادامه داد: حجم ذخیره شده ی آب سد کوثر 200میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال است که جوابگوی بخش زیادی از اهداف پیش رو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار