تابناک کهگیلویه و بویراحمد :رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت خبرداد و توضیح داد که این کار دولت فاصله بین حقوق‌ها را به‌شدت افزایش می‌داد و ظلمی بالاترین از این وجود نداشت که حقوق فردی ۶ میلیون تومان و فرد دیگری فقط ۲۵۰ هزار تومان اضافه شود. ما با ارائه این پیشنهاد در وهله اول به دنبال آن بودیم که این فاصله کاهش یابد و عدالت برقرار شود.
کد خبر: ۷۳۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 05 April 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از موارد مهم تعیین آمار و ارقام بودجه ای برای بخش زیادی از جامعه ، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت است چرا که با توجه به تعداد زیاد کارمندان دولت ، اعضای وابسته به این کارکنان و تاثیر بازار از قدرت خرید این قشر ، می توان گفت میزان رضایتمندی از وضعیت معیشت ، رونق بازار و بسیاری از شاخص های اقتصادی مربوط به حوزه معیشت به نوعی به تصمیم دولت در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان دولت وابسته است.
در این خصوص یکی از نکات مهم ایجاد راهکاری است که بتواند تعادل در میزان حقوق و مزایای دریافتی گروه های مختلف کارمندی در دستگاه های مختلف را برقرار کنید چیزی که بر خلاف معمول سنت درصدی افزایش حقوق در سنوات گذشته ، امسال بنابر تصمیم و توضیح نمایندگان مجلس به شیوه ای جدید تعیین شده است که در توجیه آن سعی در کاهش اختلاف حقوق و مزایا کارمندان دولت عنوان شده است.
همزمان با ابلاغ بودجه تصویبی توسط مجلس به دولت ، یکی از مواردی که همواره مورد سوال کارمندان دولت است این موضوع است که میزان افزایش حقوق چقدر است ؟ رسانه ها سخنان حاجی بابایی در خصوص میزان افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته ، همچنین حداقل دریافتی ها را منتشر کرده اند .
اعلام حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 98 
بنابر این گزارش ، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان فاصله بین حقوق‌ها را به‌شدت افزایش می‌داد و ظلمی بالاترین از این وجود نداشت که حقوق فردی ۶ میلیون تومان و فرد دیگری فقط ۲۵۰ هزار تومان اضافه شود. ما با ارائه این پیشنهاد در وهله اول به دنبال آن بودیم که این فاصله کاهش یابد و عدالت برقرار شود.
 حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: بر این اساس پایین‌ترین حقوق‌ها ۵۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد، به این معنا که پایین‌ترین حقوق که یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است حدود ۴۳ درصد رشد می‌کند و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات ۹/‏۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.این مصوبه کاملاً عادلانه است چرا که ۴۰۰ هزار تومان به همه کارکنان به صورت مساوی داده می‌شود،

از سوی دیگر، افزایش ۱۰ درصدی حقوق برای برقراری عدالتِ کامل است. چه کسی گفته است کسی که بازنشسته با مدرک لیسانس است، حقوق یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بگیرد و فرد دیگری با همان مدرک تحصیلی ۱۷ میلیون تومان دریافت کند؟ این رویه ظلم است.
4 میلیون کارمند دولت مشکل معیشتی دارند
حمیدرضا حاجی بابایی درباره افزایش حقوق کارمندان در سال جدید اظهار کرد: مشکلاتی در حوزه بودجه‌های کارگری، کشاورزی و کارمندی وجود داشت که با پیگیری نتایج خوبی حاصل شد.

وی افزود: در کشور 5 میلیون نفر نیروهای شاغل و بازنشسته جزء کارکنان دولت هستند که بیش از 4 میلیون نفر مشکل معیشتی دارند در زمینه افزایش حقوق در لایحه بودجه 98 دولت طرحی را ارائه کرده بودکه پاسخگوی نیازهای این اقشار نبود و فاصله طبقاتی افزایش می‌یافت.

افزایش 23 درصدی حقوق 3.5 میلیون نفر از کارمندان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس گفت: اما با مصوبه مجلس حداقل 3.5 میلیون نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته مشمول افزایش  بیش از 23.1 درصد  است.

حاجی بابایی تاکید کرد: براساس این مصوبه حداقل حقوق 43 درصد افزایش  خواهد داشت به این صورت که  همه کارکنان و بازنشستگان دولت مشمول هم 10 درصد و هم 400 هزار تومان می‌شوند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: ابهاماتی در این مصوبه بود که مجلس این ابهامات را رفع کرد و به دولت برای اجرا ابلاغ شده است.

افزایش 60 درصدی پایین‌ترین حقوق بازنشستگان

وی افزود: همه 2 میلیون و 50 هزار نفر بازنشستگان مشمول همسان‌سازی هستند که اعتبار همسان‌سازی 4500 میلیارد تومان در بودجه 98 پبش‌بینی شده است، با اعمال این قانون میانگین 180 هزار تومان علاوه بر افزایش سنواتی برای بازنشستگان خواهیم داشت به عبارتی افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه 98 پایین‌ترین حقوق حدود 60 درصد خواهد بود.

حاجی بابایی گفت: در مصوبات بودجه 98 نوع نگاه مجلس یک نگاه تحولی بود دولت و مجلس  برای پرداخت‌ها هماهنگی لازم را دارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
طرح مصوب آقای حاجی بابایی خیلی به عدالت در پرداخت نزدیکتر است تا مصوبه 20 در صد دولت که رد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
شما هنوز نفهمیدی که عدالت در تقسیم فقر نیست
هیدا گرسنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
اخه خاک تو سرتان لعنت خدابر شما اختاپوس ها پس این بدبخت هایی که حقوق بگیر نیستند چکار کنند دزدی یا گدایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار