پاسخ به سخنان معاون سیاسی استاندار
آقای نظری بدانید ما قرار نیست هیچ دشمنی را فراموش کنیم البته بنابر آموخته‌های دینی می توانیم گذشت کنیم، بنابراین ضمن احترامی که برای شما قائلیم به دلیل از خود گذاشتگی که در جنگ تحمیلی نموده اید ، اما به شما توصیه می کنیم کمی هم به خاطر جایگاهی که دارید به مطالعه در مورد ملزومات سیاست در روابط بین الملل بپردازید.
کد خبر: ۷۳۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 29 April 2019
روز گذشته خبری با تیتر « نباید عراقی ها یک مرتبه برادران ما شوند! »از زبان معاون سیاسی استاندار در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که با واکنش هایی هم مواجه شد. یکی از مخاطبان تابناک با ارسال یادداشتی به این سخنان واکنش نشان داد که در ادامه منتشر می گردد. 
روز گذشته خبری از قول معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تیتر نباید عراقی ها یک مرتبه برادران ما شوند! بر روی خروجی برخی سایت های خبری استان قرار گرفت.از آنجا که بیان چنین سخنانی از زبان معاون سیاسی استاندار در چنین زمانی نشات گرفته از برخی اتفاقات روز آن هم متاثر از برخی جریانات مخالف با اصل انقلاب و نظام است ، لازم است سید محمد کاظم نظری با دو عنوان ، اولا جایگاه دولتی و سیاسی در نظام و دیگری جایگاه جانبازی که ناشی از جنگ تحمیلی است به چند نکته توجه داشته باشند.
آقای نظری کاملا مشهود است بیان چنین سخنانی از زبان شما متاثر از برخی شایعات در خصوص نیروهای حشد شعبی در کمک رسانی به زلزله زدگان خوزستان است که متاسفانه دو گروه سعی در به چالش کشیدن این حضور داشته‌اند ! اولین گروه که معاندند و سعی دارند به هر صورت ممکن اجازه برادری اسلامی و حسن همجواری را بین مردم ایران و عراق به مخاطره بیاندازد و دیگری برخی دولتی هایی که احساس می‌کنند "حضور نیروهای عراقی در حالی که خود از بسیاری مشکلات رنج می‌برند اما در پاسخ دادن به ندای کمک خواهی برادران ایرانی خود در روزهای سختی ، که به آنها نیاز دارند کوتاهی نکرده اند چرا که احساس کردند باید جواب محبت‌های آنان در دفاع از امنیتشان را امروز بدهند" کمرنگ کردن عملکرد دولتی هایی است که چند سال کل کشور را معطل ترمیم رابطه با غرب کردند اما اکنون همان غرب به بهانه تحریم ، اجازه ارسال کمک های انسان دوستانه را هم نمی‌دهد و این را به نوعی تحقیر دولت می می‌دانند.
آقای نظری شما هر چند پزشک هستید اما در جایگاه معاون سیاسی استاندار نشسته اید و در بدبینانه ترین حالت اگر نگوییم باید درایت و سیاست اسلامی داشته باشید حداقل باید سیاس باشید و بدانید که الفبای سیاست چیست ؟ شما را ارجاع می‌دهیم به دو حادثه چند دهه اخیر ایران ، کودتای سرنگونی مصدق که پس از خارج شدن اسناد سازمان سیا از طبقه‌بندی حکایت از دخالت مستقیم سازمان سیا در براندازی حکومت قانونی ایرانیان دارد و همچنین اسناد منتشر شده از جنگ تحمیلی!
آقای نظری شما چگونه می خواهید دشمنی آمریکایی‌ها ، فقط در رابطه با کودتای ۲۸ مرداد ، نه حمله به هواپیمای مسافربری و نه تحریم های ظالمانه و نه بسیار دشمنی های پیدا و پنهان دیگر را فراموش کنید و اینگونه همه داشته ها و ذخیره های نظام را یکجا فدای برقراری رابطه با کدخدا کنید و براحتی دشمنی‌ها را فراموش کنید اما در جای دیگر از مردم بخواهید که نباید عراقی ها که اتفاقاً برادران دینی و حتی هم مذهبی ما هستند را دشمن بدانیم؟ در حالی که همین افرادی که امروز به عنوان حشد شعبی در سیل خوزستان فعالیت می‌کنند ، اکثراً دوشادوش شخص شما که از جانبازان جنگ تحمیلی هستید با رژیم صدام مبارزه می کردند و حکومت بعث صدام آنان را خائن به عراق هم می نامید؟!
آقای نظری بدانید ما قرار نیست هیچ دشمنی را فراموش کنیم البته بنابر آموخته‌های دینی می توانیم گذشت کنیم، بنابراین ضمن احترامی که برای شما قائلیم به دلیل از خود گذاشتگی که در جنگ تحمیلی نموده اید ، اما به شما توصیه می کنیم کمی هم به خاطر جایگاهی که دارید به مطالعه در مورد ملزومات سیاست در روابط بین الملل بپردازید تا بر برخی ضروریات در این حوزه اشراف پیدا کنید نه اینکه ارتباط با آمریکایی که دشمن درجه یک ما است را خوب بدانید اما تعامل با همسایگان را فراموش کردن دشمنی!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جلیل علوی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ما با دولت بعث عراق می جنگیدیم ور جنگبارژیم بعث برادران سپاه بدر وحزب دعوه و گروههای شیعی دیگر دوش به دوش ما می جنگیدند وصدها شهید هم دادند
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اقای نظری خودش از جانبازان و زجر کشیده های این ملت وبه دست همین عراقی ها این زجر ها را کشیده و خودش میدونه چه می کشه اقای نگارنده حتما از اینهایی است که پول مفت دریافت میکنه و سرمای گردستان و گرمای جنوب و پشه و موشهای شطعلی را لمس نکرده و در فکر برادرای عراقیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار