کد خبر: ۷۴۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 21 May 2019
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان سه هزار و 845 یتیم زیر پوشش این نهاد دارد گفت:968 نفر از ایتام چشم انتظار حمایت حامیان هستند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، قباد مبشری همزمان با شروع هفته اکرام و ایتام  گفت : هم اکنون 6هزار و 816 حامی از 2 هزار و 845 یتیم کهگیلویه و بویراحمدی حمایت می کنند.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه انتخاب ایتام برای حامیان اختیاری است گاهی یک یتیم چند حامی دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین سرانه مستمری ایتام دارای حامی استان 2 میلیون و 240 هزار ریال است.
وی عنوان کرد: پایگاه های جذب ایتام هم اکنون در اداره های کمیته امداد امام خمینی (ره) سراسر استان دایر شده است و خیران برای حمایت از ایتام می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
مبشری اضافه کرد: 43 نفر از کارکنان این نهاد حمایتی در هفته اکرام ایتام با ارائه شناسنامه ای از وضعیت زندگی ایتام بدون حامی خیران را در انتخاب ایتام راهنمایی می کنند.
پانزدهم تا بیست و یکم ماه رمضان به نام هفته اکرام ایتام و‌اطعام نامگذاری شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در 2 سال اخیر یکهزار نفر از محسنین زیر پوشش موسسات خیریه قرار گرفتند.
فرزندان محسنین کودکانی هستند که پدر و مادر آنها از یکدیگر جدا شده و از سوی مادر سرپرستی می‌ شوند یا آنکه پدرشان در قید حیات بوده اما به دلیل بیماری یا زمین گیر بودن قادر به تأمین معاش خانواده نیست.
وی ابراز داشت: برای زیرپوشش قرار دادن این تعداد کودک 2 هزار و 280 نفر جذب شد.
مبشری میانگین مستمری دریافتی محسنین را 740 هزار ریال در ماه است.
کمیته امداد کشور برای ترویج روزافزون فرهنگ انفاق و نیکوکاری بین قشرهای مختلف مردم تاکنون اقدام ها و فعالیت ‌های گسترده ‌ای را انجام داده است.
مبشری عنوان کرد: یکی از اقدام ها و فعالیت های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در این راستا اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین است.
وی ابراز داشت: طرح اکرام ایتام با پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) اجرا می شود و جزو طرح ‌های موفق کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و کهگیلویه و بویراحمد است.
مبشری از انعقاد تفاهم نامه با یک موسسه خیریه برای ساخت 265 مسکن برای ایتام در سال گذشته خبر داد.
وی با بیان اینکه 42 هزار خانوار نیازمند با جمعیت 120 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند گفت: دولت برای حمایت از جامعه هدف نیازمند مشارکت خیران است.
مبشری عنوان کرد:سال گذشته یک هزار میلیارد ریال مستمری ماهیانه به خانواده ها پرداخت شد که این میزان غیر از حمایت در زمینه های کمک هزینه تحصیل، جهیزیه، برنامه های فرهنگی و اشتغال است.
مبشری گفت:در سال پیش 13 هزار خانواده را به صورت موقت یکساله زیر پوشش تبصره 14 برده شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:این تعداد خانوار شرایط لازم برای حمایت را ندارند اما نیازمند حمایت هستند که پس از توانمندسازی با استفاده از تسهیلات اشتغال از چرخه حمایت خارج خواهند شد.
مبشری گفت: در سال 1397 ، 67 هزار نفر آموزش در زمینه اجتماعی، اعتیاد، اشتغال و سایر آموزش ها قرار گرفتند.
وی از اعزام سه هزار 836 نفر از زیارت اولی ها در سال گذشته به مشهد مقدس، قم و کربلا اعزام شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از خودکفایی 560 خانوار کمیته امداد با تسهیلات اشتغالزا خودکفا شده اند اما هنوز مستمری دریافت می کنند و پس از بی نیاز شدن از چرخه حمایت خارج خواهند شد.
مبشری تصریح کرد: سه هزار و 500 طرح اشتغالزا در این استان اجرا شد که هم اکنون هفت هزار نفر در این طرح ها مشغول بکار هستند.
وی از پرداخت 700 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی کمیته امداد در سال گذشته خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار