کد خبر: ۷۴۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 22 May 2019
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۷۱۹ پایگاه برای کنترل فشار خود در استان پیش بینی شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدانپناه در نشست کمیته راهبردی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون افزود: از این تعداد ۳۰ پایگاه به صورت سیار فعالیت داشته و پنج پایگاه نیز در مناطق عشایری فعال هستند.
وی بیان داشت: دیگر پایگاهها نیز در مراکز بهداشتی، درمانی، خانه‌های بهداشت، مطب و کلینیک‌های خصوصی، خانه بهداشت کارگری و طب کار و دیگر ارگانها برای خدمات رسانی در راستای کنترل فشار خون فعال هستند.
یزدانپناه تاکید کرد: بنده انتظار دارم در حد امکان هزینه‌های غیر ضروری را کاهش داده و برای اجرای مطلوب این طرح در تمامی نقاط اقدام موثر داشته باشید.
وی افزود: خدمت به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان نعمتی است که خداوند به برخی بندگانش ارزانی داشته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: امیدوارم تمامی افراد جامعه هدف در اجرای این طرح ملی تحت پوشش قرار بگیرد.
یزدانپناه افزود: آموزش داوطلبان و همکاران، ناظرین و مجریان برای پرسشگری و اندازه گیری فشار خون ضروری است و باید با پزشکان متخصص داخلی و قلب برای پذیرش بیماران ارجاعی از سطح یک هماهنگی های لازم انجام شود.
وی بیان داشت: بر طبق سرشماریها جمعیت استان ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر است که از این تعداد مشخصات ۶۸۷ هزار و ۶۷۸ نفر در سامانه سیب ثبت شده است.
یزدانپناه تعداد افراد بالای سی سال را ۳۱۹ هزار و ۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد جمعیت هدف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، ۱۵۹ هزار و ۵۲۰ نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار