مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری 28 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 22 May 2019

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از  اجرای28 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امیرعباس آسمند ضمن تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد از جمله روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ دفاع مقدس است که هرساله به پاس رشادتهای رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس گرامی داشته می شود.
وی تصریح کرد عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد توازن رزم بین ایران و عراق را به سود کشورمان تغییر داد و  این پیام آشکار را به ابرقدرت‌ها مخابره کرد که ایران هرگز تسلیم زورگویی ها نمی‌شود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت عملیات بیت‌المقدس گفت: این عملیات در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد که یکی از بزرگترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.
آسمند افزود: این عملیات سه هفته ادامه داشت نیروهای عراقی منطقه با هدف آغاز عملیات دفاعی از خرمشهر عقب‌نشینی کردند. در اول خرداد ۱۳۶۱ ارتش عراق پاتک بزرگی را برای پس زدن نیروهای ایرانی شروع نمود که با وجود گستردگی این پاتک رزمندگان ایران عزیز توانستند در مقابل آن مقاومت نمایند و سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان شجاع و غیور ایرانی خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق درآمده بود را آزاد نمایند.
وی گفت: در این عملیات بیش از ۱۹٬۰۰۰ سرباز عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند و همچنین رزمندگان اسلام مقادیر قابل توجهی مهمات و ادوات رزمی را به غنیمت گرفتند
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد  خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس در بعد سیاسی، نظامی و تبلیغاتی آن چنان مهم بود که پس از اجرای این عملیات کمر بعثی‌ها شکسته شد و به نمادی از مقاومت ، ایستادگی وحدت همدلی مردم ایران تبدیل شد .
آسمند نقش رزمندگان استان در عملیات بیت المقدس را ستودنی توصیف کرد وگفت: 28 عنوان برنامه جهت بزرگداشت سوم خرداد درسطح استان برگزار می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه وبویراحمد در تشریح برنامه های بزرگداشت سوم خرداد گفت: مراسم غبارروبی و گل افشانی قبور مطهر شهدا تحت عنوان دمیثاق با شهدا، برگزاری  مراسم شب احیاء در جوار شهدای گمنام یاسوج ،سخنرانی مسئولان و فرماندهان دفاع مقدس پیش از خطبه های نماز جمعه در سطح شهرستانها ومناطق از برنامه هایی  گرامیداشت سوم خرداد در استان است.
آسمند افزود: سوم خرداد که مصادف با روز جمعه است ،صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مختلف مسلح در سطح استان در خیابان مصلی برگزار می شود.
وی افزود برگزاری نشست تخصصی رسانه ،دفاع مقدس و مقاومت  با موضوع بررسی دستاوردهای عملیات بیت المقدس و بازخوانی کارکرد رسانه ها در دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار وشهادت  با حضور کارشناسان و صاحب نظران  نیز برگزار می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: با همکاری دستگاههای اجرایی در سطح استان تبلیغات محیطی و نصب بنر گرامیداشت سوم خرداد در سر درب ادارات انجام می شود وبرنامه های باشکوهی توسط ادارات نیز در تبیین عملیات  بیت المقدس و چرایی شکل گیری آن برای انتقال این فرهنگ به نسلهایی که آن دوران را ندیده اند برگزار می شود.
آسمند، برگزاری مراسم خاطره گویی در ادارات و سازمانها با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل دستگاههای مختلف اجرایی از ایثارگرانی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند از دیگر برنامه های گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر است.
وی گفت: در روز چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول نیز در مراسمی در کنگره شهدای استان از فرماندهان وخانواده شهدایی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتندتجلیل خواهد شد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری نمایشگاه اسنادی آثار دفاع مقدس  به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مراسم شعر وخاطره در کانونهای فرهنگی هنری مساجد ، پیاده روری به همت اداره کل ورزش وجوانان  در سطح استان خبر داد وگفت:  به مناسبت سوم خرداد از 6 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس نیز رونمایی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار