رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: اکنون در مرحله خرید دستگاه رادیوتراپی با اعتباری در حدود 17 میلیارد تومان هستیم که تا اوایل زمستان در بیمارستان امام رضا (ع) راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 11 August 2015
به گزارش تابناک، دکتر حسین کریم در نشستی خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه اظهار داشت:  استان کرمانشاه متناسب با جایگاه والای خود پیشرفت نداشته و در بحث زیرساخت‌ها نسبت به بسیاری از استان‌ها عقب مانده است که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی حدود 200 پروژه پزشکی را در برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: کمبود تخت های بیمارستانی موجب شده است که بیمارستان های استان به حد انفجار برسند و امیدواریم با افتتاح پروژه های متعدد طی هفته های آینده، حداقل از وضعیت بحران خارج شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: هم اکنون تعداد 2200 تخت در بیمارستان های استان وجود دارد و استاندارد لازم با توجه به سرانه جمعیت استان 6 هزار تخت است که حداقل تخت مورد نیاز ما 4200 مورد می‌باشد.

وی گفت: پروژه‌ عظیم بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه، اوایل نیمه دوم سال جاری به پیمانکار واگذار می شود. که با توسعه تخت‌ها در بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، ۱۰۰۰ تخت دیگر به تخت های موجود اضافه خواهد شد.

دکتر کریم از نصب دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان جو‌‌انر‌‌‌‌و‌د خبر داد و گفت:بخش سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی(ره) نیز پس ازهفت سال تا اواخر شهریور نصب  و راه اندازی می شود.

وی افزود: تاکنون 12 میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستان فارابی هزینه شده است که 7.5 میلیارد تومان آن به  مرکز ام.آر.آی  این بیمارستان اختصاص یافته است، که دو هفته آینده راه‌اندازی می‌ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نخستین بیمارستان سوختگی غرب کشور اشاره داشت و گفت: این بیمارستان مجهزترین بیمارستان در این زمینه در غرب کشور است که تا 22 بهمن امسال راه‌اندازی می‌‌شود.

دکتر کریم میزان اعتبارات هزینه شده برای ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های استان کرمانشاه بالغ بر 5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خرید یخچال، تلویزیون، کنسول و آنچه که برای رفاه همراهان بیمار ضرورت دارد هزینه شده است.

وی گفت: پروژه بهداشت نیز از 2 هفته آینده با تمرکز بر نواحی حاشیه نشین شهر کرمانشاه از سرگرفته می‌شود و نواحی حاشیه نشین شهر به طور کامل تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمبود پزشک متخصص را از دیگر مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برشمرد و افزود: سال گذشته 56 پزشک متخصص در سطح شهرستان‌های استان کرمانشاه جذب شده است و در بحث حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم ما ۳۰ درصد سهمیه اضافه داریم که انتظار می‌رود در طول ۴ سال به نتیجه برسد.

وی احداث کارخانه آزمایشگاه را از ضروریات استان عنوان کرد و اظهار داشت: بمنظور تجمع آزمایشگاه های استان در یک مکان، نیازمند آزمایشگاه مجهزی هستیم که در اسرع وقت نتایج آزمایش را در اختیار بیمار قرار دهد و بیمار مجددا" به آزمایشگاه مراجعه نکند.

دکتر کریم خاطرنشان ساخت: کمبود دستگاه رادیوتراپی یکی دیگر از معضلات در بخش پزشکی استان است که خوشبختانه اکنون در مرحله خرید این دستگاه با اعتباری در حدود 17 میلیارد تومان هستیم که تا اوایل زمستان راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان به پروژه‌های مربوط به تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه اختصاص یافته است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار