کد خبر: ۷۶۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 10 July 2019
فرمانده انتظامی گچساران گفت: در سه ماهه ابتدای سالجاری بیش از 185میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف و ضبط شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، ظهر امروز  نشست کمیسیون  برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان  با حضور معاون فرماندار، فرمانده انتظامی شهرستان و دیگر روسای مربوطه  در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست سرهنگ سید محمد موسوی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در 3 ماهه سالجاری اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان گچساران به نسبت سال گذشته  افزایش داشته است.
 فرمانده نیروی انتظامی گچساران با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق به نسبت مدت مشابه سال قبل94درصد افزایش یافته است، گفت: در سه ماهه نخست سالجاری 185 میلیارد و 234 میلیون و  505 هزار ریال کالای قاچاق در شهرستان کشف و ضبط شده است.
 وی ادامه داد:این در حالی است که درمدت مشابه سال گذشته 11 میلیارد و 973میلیون و 505 هزار ریال کالای قاچاق کشف شد.
 موسوی با بیان اینکه  امسال تعداد 128نفر در زمینه قاچاق کالا دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شده اند، ابراز کرد: در مدت مشابه سال قبل 116 نفر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی گچساران ابراز کرد: امسال دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز در گچساران نسبت به سال گذشته 9درصد افزایش داشته است.
موسوی با بیان اینکه توقیفی خودروی حامل کالای قاچاق  در شهرستان 16درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: امسال تعداد  59دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ انتقال داده شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد 49 دستگاه خودرو توقیف شده بود.
 وی خاطرنشان کرد: عمده کالا‌های قاچاق کشف شده شامل انواع گوشی تلفن همراه، وسایل صوتی و تصویری، نوشیدنی ها، پوشاک و مواد خوراکی بوده است.
 در ادامه این نشست معصومه ویسی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از فروشگاه‌های آرایشی ، بهداشتی، عطاری ها در سه ماهه نخست سالجاری گفت: امسال از 5 فروشگاه آرایشی و بهداشتی بازدید به عمل آمد.
 مسوول غذا و دارو شبکه بهداشت گچساران  ادامه داد: امسال 10 هزار قرص ریتالین به صورت حواله‌ای در بین کودکان پیش فعال  این شهرستان توزیع شد.
 وی ابراز کرد:  این میزان قرص در بین 100 کودک پیش فعال در شهرستان توزیع شده است.
 ویسی ادامه داد: بخش عمده ای از این دارو از طریق سامانه مصرف توزیع دارو نبوده و به صورت قاچاق توزیع می شود.
 مسوول غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: مصرف خودسرانه قرص ریتالین  می‌تواند در آینده ضررهای بسیاری داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار