کد خبر: ۷۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 13 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: ۲۵ هزار اصله نهال و گونه متناسب با منطقه از جمله کنار،کهور و اکاسیا با هدف گسترش منابع طبیعی و جایگزینی درختان اکالیپتوس در شهرستان کاشته می‌شود.

هدایت‌الله آویزش اظهار داشت: کم آبی یکی از مهم‌ترین بحران‌های عصر حاضر است و بحران آب نتیجه تخریب منابع طبیعی و محیط زست است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه بابیان اینکه بحران آب باید به یک دغدغه تبدیل شود،گفت: فرهنگ حفاظت از منابع آب را باید از خانواده به خصوص در بین نسل جوان آغاز و تبیین کرد.

وی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی پروژه‌های بلند مدت آبخیزداری در جهت جلوگیری از سیلاب و هدرروی آب‌های سطحی در دراز مدت نقش تاثیرگذاری دارد.

آویزش بااشاره به اینکه برای حفاظت از منابع آب در حوزه منابع طبیعی اولویت بندی‌هایی انجام شده است،ابراز کرد: گونه‌های گیاهی که به آب کمتری نیاز دارند جایگزین درختانی می‌شوند که نیازمند آب دهی بیشتری هستند.

وی بابیان اینکه گونه گیاهی اکالیپتوس سبب پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود،عنوان کرد: سال گذشته 113 هزار اصله اکالیپتوس در کهگیلویه کاشته شد که امسال به علت مصرف زیاد آب توسط این گونه گیاهی سایر گونه گیاهی که آب کمتری مصرف می‌کنند را جایگزین آن کردیم.

آویزش بابیان اینکه به علت مکندگی زیاد از کشت اکالیپتوس در نهالستان جلوگیری می‌شود،تصریح کرد: امسال 25 هزار اصله نهال در کهگیلویه کاشته می‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار