اولین نشست خبری فرماندار شهرستان لنده؛
در این نشست پیرامون مسائل مختلفی از جمله بودجه شهرستان در سال ۹۸، جاده ها، حوزه بهداشت ودرمان، گردشگری، آخرین وضعیت پروژه های عمرانی و چگونگی روند کار و عملکرد بنیاد مستضعفان- علوی در اجرای طرح آبادانی و پیشرفت لنده پرسش و پاسخ شد.
کد خبر: ۷۶۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 25 July 2019

اولین نشست صمیمی خبرنگاران شهرستان لنده با سید خدادوست موسوی فرماندار این شهرستان برگزار شد.

تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ در این نشست پیرامون مسائل مختلفی از جمله بودجه شهرستان در سال ۹۸، جاده ها، حوزه بهداشت ودرمان، گردشگری، آخرین وضعیت پروژه های عمرانی و چگونگی روند کار و عملکرد بنیاد مستضعفان- علوی در اجرای طرح آبادانی و پیشرفت لنده پرسش و پاسخ شد.

فرماندار لنده در ابتدای نشست ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران گفت؛ قلم زدن یک خبرنگار باید در راستای کمک به جامعه خود باشد نه ایجاد حواشی و پرداختن به مسائلی که دغدغه مردم نیستند.

وی با اشاره به رسالت مهم خبرنگاران افزود؛ کسانی که دلسوز هستند با نقدهای سازنده در حوزه های مختلف همراه با ارائه راهکارهای مناسب باعث پویایی جامعه خواهمد شد.

موسوی با اشاره به اینکه نقد حق خبرنگار و هر شهروند دیگری است گفت؛ در اظهار و نظر ها سعی شود هر دو نیمه لیوان دیده شود. کسانی که نقد میکنند از روی اطلاع و آگاهی نقد کنند. گاها دیده میشود در یک حوزه ای،مثلا برق کارهای میشود.ولی اگر مشکلی پیش آید کارهای انجام شده نیز فراموش میشود و فقط همان مشکل دیده میشود.
خبرنگاران و سایر شهروندان باید با ارایه راهکارهای منطقی در جهت پیشبرد امورات مختلف و با هدف کمک به توسعه شهرستان قدم بردارند که در این راستا دست یاری به سوی همه دراز می کنم ولی مشروط به اینکه همه آنچه مطالبه میشود در جهت اعتلای منافع عمومی و در جهت توسعه شهرستان باشد نه چیز دیگری

فرماندار لنده در بخش دوم سخنان خود به اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال ۹۸ اشاره و دراین راستا خبر داد؛ از ۳ محل اعتبارات استانی، نفت و توازن ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای بیش از ۶۰ پروژه ابلاغ شد که اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

فرماندار اولویت مهم شهرستان را پروژه های راهداری عنوان و خاطرنشان کرد بیش از ۵۰ درصد اعتبارات در این حوزه قرار گرفته است .

ایشان پل تراب را شاهرگ حیاتی شهرستان دانست و عنوان کرد؛ این پروژه از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که در روزهای گذشته مورد بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قرار گرفت که امید واریم نهایتا تا مهرماه به بهره برداری برسد.

پروژه ساختمان فرمانداری لنده-وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبر لنده که جویای چگونگی روند ساختمان فرمانداری شد گفت؛ این پروژه پیشرفت ۸۰ درصدی دارد. تلاش های بسیاری صورت گرفت که پروژه ساختمان فرمانداری در هفته دولت به اتمام برسد ولی اوراق ارائه شده به پیمانکار در سال ۱۴۰۰ نقد میشوند و همین مسئله فعلا مشکل ساز شده است.
وی همچنین در مورد همین پروژه گفت، از محل های به دنبال تامین اعتبار برای محوطه سازی هستیم که قول های گرفتیم.

موسوی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر تامین وسایل مورد نیاز در راستای راه اندازی اتاق خبر شهرستان گفت؛ در بودجه ابلاغی مبلغی آورده شده است که نیاز به تخصیص این اعتبار هستیم .

بحران شن و ماسه در لنده و توضیحات فرماندار-خبرنگار خبر لنده در این نشست خبری از فرماندار لنده جویای پاسخی برای بحران شن و ماسه در شهرستان شد که در این راستا موسوی گفت؛ حقیقتا این مسئله به یک چالش تبدیل شده است. تا زمانی که این معضل حل نشود نمی توان انتظار داشت هیچ پروژه ای فعال باشد. از ابتدای حضور در شهرستان چندین جلسه با مسئولین مربوطه در سطح استانی و شهرستان، تولید کنندگان، اداره آب داشتم و حتی این موضوع در شورای تامین مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار این نکته را نیز گفت که که مقصر این جریان کارخانه داران هستند.آنان در حال سنگداندازی هستند و باعث تعطیلی پروژه ها شده اند و امروز نیز از شهرداری خواستیم که قیر خود را به سایر مناطق ببرند تا مردم روند خدمت رسانی به مردم بیش از این کند نشود.

گردشگری و گلایه فرماندار-سوال خبر نگار تابناک در حوزه گردشگری و در راس دو منطقه موگرمون و اطراف رودخانه مارون بود که فرماندار موسوی گفت؛ گردشگری موگرمون قصه پر دردی است که هم مسئولان مقصر هستند و هم مردم. واقعا نمی شود در بحث گردشگری کار کرد چون همین نگاه توسعه ستیز عامل چالش شده است.
موسوی با گلایه از مردم شهرستان گفت؛ تا زمانی که تنگ نظری باشد. تا زمانی که همراه و همگام نشویم منطقه ما آباد نمی شود.

علت تعطیلی پروژه فرهنگ سرای لنده-فرماندار لنده در پاسخ به سوال دیگر خبر نگار تابناک که علت تعطیلی پروژه فرهنگ سرا را جویا شد اظهار داشت؛ در بحث پروژه فرهنگ سرا با توجه به مشکلات بوجود آمده نمی شد اعتباری در نظر گرفت.
زمین این پروژه مشکلاتی دارد که باید تغییر کاربری داده شود و تا رفع مشکلات موجود ادامه کار ممکن نیست.

رضایت فرماندار لنده از روند کار صندوق های توان افزایی بنیاد علوی-فرماندار لنده به عملکرد بنیاد مستضعفان-علوی در شهرستان اشاره و در این راستا گفت؛ بنیاد در ۳ حوزه فعالیت میکند. در بخش صندوق های توان افزایی که منجر به توسعه مشاغل خرد خانگی میشود صندوق های تشکل داد که در این صندوق ها بیش از ۷۰ درصد مردم روستاهای شهرستان عضو شدند که از محل سپرده های خود و کمک بنیاد تسهیلات خرد دریافت میکنند.

انعقاد قرار داد ۷ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی بنیاد علوی-موسوی بخش دوم فعالیت بنیاد را ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین بانکی ۸ درصد عنوان و خبر داد بیش از ۷ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی انعقاد قرار داد شد که با ورود این میزان اعتبارات شاهد رونق تولید و اشتغال در شهرستان خواهیم بود.

کمک های عام المنفعه بنیاد علوی در لنده-فرماندار لنده همچنین کمک های عام المنفعه بنیاد را خوب دانست و با ارائه گزارشی کوتاه گفت؛ به کمک بنیاد بسیاری از مدارس ما نوسازی و تجهیز شدند. همچنین مساجد روستاهای ما نوسازی و کمک های زیادی به سایر حوزه ها از جمله نهاد های حمایتی و بهداشت و درمان شده است.

موسوی به پروژه های عمرانی نیز اشاره و ورود بنیاد به بحث احداث مرکز درمان بستر و پل منطقه موگرمون را از جمله کمک های ماندگار این نهاد در شهرستان عنوان کرد.

موسوی همچنین گفت انتظار میرود به کمک بنیاد بتوانیم شاهد اجرای طرح و پروژه های بزرگ از جمله ایجاد کارخانه های تولیدی در سالهای آینده با هدف اشتغالزایی پایدار باشیم.

توصیه های انتخاباتی فرماندار لنده-فرماندار لنده در پایان سال را سال انتخاباتی و مهم توصیف کرد و از خبرنگاران، فعالین فضای مجازی و سایر شهروندان خواست مراقب باشند فضای آرام شهرستان تحت تاثیر فضای انتخابات متشنج نشود و بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای بفکر توسعه همجانبه منطقه خود باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار