رئیس اداره سوادآموزی استان کرمانشاه گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی برای استان کرمانشاه در سال‌جاری 18 هزار نفر است.
کد خبر: ۷۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 14 August 2015
هرمز نوروزی‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: حجم ابلاغی سوادآموزی برای استان کرمانشاه در سال‌جاری 18 هزار نفر است.

وی این حجم را با احتساب بی‌سوادان شهرستان­‌ها، نواحی و مناطق 24 گانه کرمانشاه و متناسب با نرخ بی‌سوادی موجود اعلام کرد.

نوروزی‌فرد از برقراری زمینه همکاری با ادارات و ارگان‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه و قراردادهایی برای باسوادی اولیای بی‌سواد و افراد 10 تا 20 سال منعقد شده است.

رئیس اداره سوادآموزی استان کرمانشاه این اقدام را در اقدامات کارشناسی در قالب شورای پشتیبانی و شورای بهبود کیفیت عنوان کرد.

این مسئول از روش­‌های باسواد کردن افراد با عنوان دو روش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی یاد کرد و گفت: روش دوم با همکاری دستگاه‌­های مشارکت‌پذیر از جمله بهزیستی، کمیته امداد، صنعت و معدن، بسیج سازندگی و کانون فرهنگی مساجد انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در روش درون‌سازمانی پروسه مربوط به باسواد کردن اولیای دانش‌آموزان، افراد 10 تا 20 سال و افراد عادی غیر اولیا دنبال می‌شود.

نوروزی‌فرد از اعمال محدودیت برای افراد بی‌سواد خبر داد و افزود: راهنمایی و رانندگی مکلف است افراد بی‌سواد متقاضی اخذ یا تمدید گواهی‌نامه رانندگی را برای آموزش سواد به سازمان معرفی کند.

به گفته وی، اتحادیه­‌ها و شوراهای صنفی مکلفند افراد بی‌سواد متقاضی اخذ یا تمدید پروانه کسب را برای آموزش سواد به سازمان معرفی و یا خود نسبت به آموزش سواد به افراد یاد شده با همکاری سازمان اقدام کنند و صدور و تمدید پروانه کسب برای این افراد منوط به اخذ و ارائه مدرک دوره سوادآموزی است.

رئیس اداره سوادآموزی استان کرمانشاه کمیته امداد و بهزیستی را مکلف دانست تا افراد آموزش‌پذیر بی‌سواد زیر پوشش خود را برای آموزش سواد به سازمان معرفی و یا خود نسبت به آموزش سواد به افراد یاد شده با همکاری سازمان اقدام کند.

این مسئول ادامه داد: ارائه و استمرار خدمات به افراد بی‌سواد زیر پوشش دستگاه­‌های یاد شده با سوادآموزی توام خواهد بود و هیئت دولت بندهای فوق را در قالب بخش‌نامه به سازمان­‌ها ابلاغ کرده است.

وی بیان داشت: برای نخستین بار برای سوادآموزانی‌ که موفق به اخذ کارنامه قبولی در مرحله سوادآموزی شوند، مبلغ 130 هزار تومان پاداش در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول مبالغ در نظر گرفته شده برای آموزش‌دهندگان دوره سوادآموزی را 650 هزار تومان، دوره تحکیم 90 هزار تومان و انتقال 750 هزار تومان عنوان کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار