کد خبر: ۷۷۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 21 August 2019
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قانونی با تخلفات حوزه درمان خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از مهر، براتعلی صالحی با اشاره به جزئیات خبر، افزود: دریافت مازاد بر تعرفه در قالب زیر میزی یا از طریق صدور دو فاکتور یا پرداخت به حساب نزدیکان پزشک تخلف محسوب می شود و در این راستا بیمارستان ها و مطب های متخلف تعطیل می شوند.
صالحی با اشاره به تخلف بیمارستانها در قالب اخذ هزینه استفاده از تجهیزات پزشکی یا صدور فاکتور در زمان ترخیص بیماران، ابراز داشت: گاها بروز تخلفاتی در حوزه درمان گزارش می شود و در این راستا این اداره هر ماه نشستی با عنوان تعیین تعرفه نسبی با حضور معاون درمان علوم پزشکی یاسوج برگزار می کند.
وی به مباحث مطرح شده در نشست اشاره کرد و افزود: تعرفه و آنچه مازاد بر تعرفه های بیمارستان ها دریافت می شود یکی از مواردی است که مورد بررسی قرار می گرد.
صالحی خاطرنشان کرد: بی تردید دریافت مازاد بر تعرفه در هر قالبی اعم از زیر میزی یا از طریق صدور فاکتور یا پرداخت به حسابهای دیگران تخلف است.
مدیرکل تعزیرات استان ابراز داشت: مواردی بوده که پزشکی دو دستگاه کارتخوان داشته یا دو شماره حساب ایجاد کرده و دریافتی از بیماران را در دو بخش به حساب خود و فرد دیگری که با آنها مرتبط بوده انتقال داده اند که تمام آنها گرانفروشی محسوب شده و در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی مصمم و جدی با متخلفان حوزه درمان برخورد می کند، گفت: تعیین مجازات در این حوزه بستگی به تخلف دارد و  گاهی ممکن است برای تعطیلی بیمارستان نیز حکم صادر شود.
صالحی در پایان گفت: اگر به بیمارستانی دو بار تذکر داده شود، بار سوم موجب تعطیلی موقت بیمارستان می شود و اگر این مراکز مرتکب تخلفات بهداشتی که به سلامتی جامعه آسیب وارد کند شوند،  واحد درمانی تعطیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار