کد خبر: ۷۷۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 22 August 2019
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از شعله ور شدن مجدد آتش سوزی جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده دیل در شهرستان گچساران خبرداد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد«محسن جعفری نژاد بسطامی» در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این آتش‌سوزی از بعدازظهر روز دوشنبه، 28 مردادماه آغاز و از همان ساعات اولیه تلاش برای مهار آن آغاز شد و ساعت 3 بامداد مهار شد.
وی افزود: این آتش سوزی عصر روز سه شنبه، 29 مرداد ماه مجددا شعله ور شد و تا عصر چهارشنبه همچنان ادامه داشت که با تلاش نیروها مهار شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از تلاش و کمک نیروهای مردمی در مهار و خاموش کردن آتش سوزهای جنگلهای استان تشکر ویژه دارم چراکه الحق و الانصاف با تمام توان کمک ما کرده اند اما امکانات و تجهیزات لازم را نداریم.
وی بیان کرد: ساعت ۱۶ امروز مطلع شدیم که آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیل گچساران دوباره شعله ور شده و با هماهنگی مدیرکل بحران استان و فرماندار گچساران نیروها برای مهار آتش به منطقه مهار شدند و با درخواست از اورژانس هوایی و شرکت نفت گچساران برای بالگرد قرار بود نیروها را سریع به محل آتش سوزی هلی برد کنیم تا قبل از تاریک شدن هوا آتش سوزی مهار شود.
وی در خصوص علت و میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی ادامه داد: میزان خسارات وارده به عرصه‌های جنگلی و مرتعی این منطقه حفاظت‌شده تا عصر دیروز حدود ۲۰ هکتار بوده است و علت آتش سوزی در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار