سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از برگزاری کمیته طرح ارتقای سلامت نوجوانی خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 23 November 2019
 
به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان استان ،ماشاءالله پروین سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دوران نوجوانی و بلوغ از مراحل مهم و سرنوشت ساز زندگی بوده که با تحولات سریع جسمی و روحی همراه است.

اواظهار داشت: طرح ارتقاء سلامت نوجوانی با هدف افزایش آگاهی، تغییر نگرش و کسب مهارت دانش‌آموزان در زمینه بهداشت بلوغ در مدارس شبانه‌روزی دوره‌های اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت استان عنوان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، اردوهای تفریحی،اجرای طرح‌های بهداشتی مانند: آهن‌یاری، تکمیل شناسنامه سلامت، معاینات ادواری بخشی از فعالیت‌های این طرح است و دانش‌آموزان یک جلسه در هفته در زمینه بهداشت بلوغ آموزش خواهند دید.

شیرزاد احسانخواه رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان کرمانشاه  ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای این طرح در سال تحصیلی گذشته گفت: ارتقاء آگاهی دانش‌آموزان خوابگاهی در خصوص بلوغ به منظور آمادگی و برخورد مناسب این دانش‌آموزان با تغییرات بلوغ از مهم‌ترین اهداف این طرح در مدارس شبانه‌روزی است.

احسانخواه بیان کرد: همزمان با شروع سال تحصیلی پک‌های بهداشتی ویژه دختران و پسران بین دانش‌آموزان خوابگاهی سراسر استان توزیع شده است.

الهه صادقی کارشناس مسؤول بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست ضمن بیان اهمیت طرح ارتقای سلامت نوجوانی به تشریح بخش‌های این طرح برای حاضرین پرداخت و از همکاری موثر دو سازمان در اجرای این طرح تشکر کرد.

با همکاری کارگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی، برنامه غذایی استاندارد تدوین شد و در اختیار مدارس شبانه‌روزی قرار گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار