کد خبر: ۸۳۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 11 March 2020
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در نانوایی های استان برای مقابله با این ویروس بیش از گذشته و با جدیت دنبال می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از ایسنا ، سید حشمت الله صمیمی دوست سه شنبه ۲۰ اسفند ماه در نشست کمیته اقتصادی مبارزه با کرونای استان افزود: مقرر شد جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی تمامی نانواداران میز جلوی نانوایی خود را بعد از اتمام کار به درون واحد صنفی خود منتقل کنند.
وی اظهار کرد: اگر این امکان وجود نداشته باشد صفحه روی میز به صورت متحرک طراحی که انتقال و جابه جایی آن به داخل نانوایی پس از اتمام کار امکان پذیر باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جهت رعایت مسائل بهداشتی در تمامی نانوایی ها یک نفر فروشنده صرفا جهت اخذ وجه و کارت بانکی بکار گرفته شود و به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.
صمیمی دوست ادامه داد: انتظار می رود مردم استان برای خرید و فروش در حد امکان از تبادل وجه نقد خودداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه کارگران نانوایی ها موظف به استفاده از ماسک، دستکش و لباس کار مناسب هستند، بیان کرد: برای این افراد شستشوی مکرر دست ها هر نیم ساعت یکبار با مواد شوینده و ضدعفونی ضروری است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می گیرد باید به صورت روزانه قبل از شروع کار و در طول روز در حین کار جهت رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شوند.
صمیمی دوست خاطرنشان کرد: کلیه کارکنان نانواخانه ها قبل و بعد از اتمام کار موظف به استحمام، شستشو و تعویض لباس کار خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه ورود هرگونه افراد متفرقه به داخل نانوایی به طور مطلق ممنوع است، افزود: کلیه روسای اتحادیه نانوا خانه ها در شهرستان های ۸ گانه استان موظفند در ۴۸ ساعت آینده نسبت به تامین ژل ضدعفونی کننده و آب ژاول جهت ضدعفونی واحدهای خبازی به ادارات صمت و مرکز بهداشت شهرستان های مربوطه مراجعه و اقلام مورد نیاز را دریافت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معاونت غذا و دارو موظف شد نسبت به تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده صنوف نانوا خانه های استان اقدام کند.
صمیمی دوست اظهار کرد: حسن نظارت بر اجرای رعایت مسائل بهداشتی در نانواخانه های استان بر عهده مراکز بهداشتی شهرستان های ۸ گانه استان است.
وی عنوان کرد: کلیه دستگاه های عضو کمیسیون آرد و نان موظف هستند به محض مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و ادارات صمت در  شهرستان های تابعه اعلام تا تصمیمات قانونی اتخاذ شود.
به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعضای کمیته نظارت بر صنوف خبازان را شامل نماینده صمت، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی،  رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرستان تابعه و نماینده فرمانداران برشمرد و گفت: این افراد موظفند به صورت روزانه نسبت به بازرسی از واحدهای خبازی اقدام کرده و نتیجه عملکرد خود در شهرستان های ۸ گانه را به فرمانداران و رئیس صمت شهرستان مربوطه گزارش دهند و سپس گزارش نهایی از سوی سازمان صمت استان تجمیع و به معاونت اقتصادی استاندار ارائه شود.
گفتنی است که نشست کمیته اقتصادی مبارزه با کرونا به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور کلیه اعضاء کارگروه آرد و نان استان در استانداری برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار