نوروز ۹۹، «ویروس کرونا» در قالب میهمانی ناخوانده پشت درب خانه‌های ما به انتظار نشسته و سلامتی پدر، مادر، همسر و فرزندانمان را نشانه گرفته؛ مواظب باشید! نوروز میهمان یکی از بیمارستان‌های کرونایی نباشید.
کد خبر: ۸۳۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 18 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس برگ‌های تقویم سال 98 با تمام خاطرات خوب و بد آن به پایان رسیده و تا کمتر از 48 ساعت دیگر آخرین برگ آن نیز ورق می‌خورد.

صدای آخرین قدم‌های زمستان هم‌اکنون در استان کرمانشاه به خش خش بارانی نسبتا شدید به خوبی شنیده می‌شود، آرام آرام به ایام نوروز نزدیک می‌شویم ایامی که برای ما ایرانیان یادآور عیدی باستانی است که ریشه در فرهنگ غنی ما دارد؛ در روزهای آن طبق سنت زیبا و کهنی که داریم به دید و بازدید با اقوام و آشنایان خودمان مشغول می‌شویم.

این ایام از سال همیشه فرصتی بوده برای تازه کردن دیدارها، بیشتر از هر زمانی در این ایام عید، سعی می‌کنیم تا به میهمانی برویم و یا میزبان اقوام و نزدیکانمان باشیم.

اما، عید 99 خیلی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، این بار همه ایرانیان میهمانی ناخوانده دارند، میهمانی بی‌رحم پشت درب خانه‌ها به انتظار نشسته و سلامتی تک‌تک آن‌ها را نشانه گرفته است.

هر بیمار کرونایی در کرمانشاه 2 نفر را آلوده می‌کند

طبق آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا دیروز ظهر این میهمان ناخوانده یا همان ویروس کرونا، 145 نفر از هم‌استانی‌های ما را مبتلا کرده و جان 12 نفر از آن‌ها را گرفته و 122 بیمار مشکوک به این ویروس ترسناک نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام جدیدترین گزارش از وضعیت اپیدمی ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: میزان تکثیر ویروس کرونا در استان براساس آخرین اطلاعات 1.99 بوده یعنی هر فرد آلوده تا پایان دوره بیماری خود، تقریبا 2 نفر را آلوده می‌کند.

فرید نجفی، میزان تکثیر بیماری در استان را در حال افزایش توصیف کرد و گفت: در بعضی از شهرستان‌ها استان تاکنون هیچ مورد مثبتی اعلام نشده، این به معنای این نیست که موردی از کرونا مثبت در آن‌جا وجود ندارد، ممکن است بیمار ناقل وجود داشته باشد اما بدون علامت باشد.

وی با تاکید بر صرف‌نظر از دید و بازدید‌های عید نوروز، گفت: می‌خواهید به دیدار پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ بروید، اگر آن‌ها را دوست دارید این ملاقات‌ها را حتی‌المقدور محدود کنید، این‌ها افراد در معرض خطر هستند و ورود یک فرد جدید از بیرون به منزل آن‌ها تهدیدی برای سلامت و انتقال ویروس کرونا است.

استان چهار فصل کرمانشاه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان از طاق‌بستان گرفته تا آبشار بل همیشه این موقع از سال را پذیرای میهمانان نوروزی بوده و میهمان‌نوازی خود را همواره به هموطنان ثابت کرده‌، اما عید امسال هم‌استانی‌ها به خاطر شیوع بسیار گسترده کویدو 19 یا همان ویروس کرونا از میهمانان خود خواسته‌اند تا امسال را از سفر کردن به سمت کرمانشاه اجتناب کنند، طبق گفته هوشنگ بازوند استاندار، برخلاف میل باطنی نمی‌توانیم میزبان میهمانان نوروزی باشیم.

تاکنون تنها‌ترین و ساده‌ترین راهی که برای مقابله با این ویروس پیشنهاد شده قطع زنجیره انتقال آن است یعنی نباید گذاشت این ویروس از روی سطوح آلوده به انسان انتقال یابد و این با سفر نرفتن، در خانه ماندن، اجتناب از دید و بازدیدها و حضور نیافتن ما در سطح جامعه میسر می‌شود از این رو، محدودیت‌های تردد و ارتباط با یکدیگر به صورت جدی از سوی مسؤولان پیگیری می‌شود و به طوری‌که ورودی و خروجی‌ استان در حال پایش است، کنترل این اپیدمی وحشتناک فقط به همکاری مردم بستگی دارد.

روند رو به افزایش بیماری کرونا در استان و افزایش میزان مرگ و میر، این هشدار را به ما می‌دهد اگر بخواهیم به دید و بازدید برویم اگر بخواهیم مسافرت طبق سنوات گذشته انجام دهیم، مطمئنا میهمان یکی از بیمارستان‌های کرونایی خواهیم شد بیائید با جدی گرفتن بحث در خانه ماندن، دید و بازدیدها را مجازی کنیم، از طریق تلفن و فضای مجازی جویای حال هم باشیم و تبریکات سال نو را برای هم ارسال کنیم.

نوروز وقتی می‌تواند برایمان دلچسب باشد که همه عزیزانمان را در سلامت کامل ببینیم و اگر قرار باشد رفت و آمدهای ما عاملی برای بیماری و رنج‌های بد از آن شود، نوروزی شادی نخواهیم داشت حالا که وضعیت متفاوتی را نسبت به سال‌های قبل داریم بیاید متفاوت رفتار کنیم و نوروز امسال را در خانه بمانیم.

اگر سلامتی خود و اعضای خانواده برایتان اهمیت دارد لطفا در خانه بمانید!

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار