از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۴۹۹ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی شان هنوز بستری هستند و حال عمومی ۳۵۶۳ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۸۳۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 17 April 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به 79هزار و 494تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تاکنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای 1499مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، 89تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به 4958تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه 5464تن بهبود یافته‌اند و البته 3563تن از بیماران بستری از جمله افراد بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون 319هزار و 879آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان به انجام رسیده است.
بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان 8.4 درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی 21 درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران بالغ بر ۹۱ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در ایران و جهان و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار