مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته، ۷۱ نفر در این استان واجد شرایط سقط درمانی بودند و با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز برای آن ها مجوز سقط درمانی صادر شد.
کد خبر: ۸۴۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 24 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کامروز امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۷ پرونده در سال گذشته، در ادارات پزشکی قانونی استان پذیرش شد.
وی افزود: از این تعداد ۷۱ پرونده با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط درمانی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۹ درصدی داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین برای ۵۶ پرونده دیگر عدم صدور مجوز ثبت شده است.
امینی ابراز داشت: آمار تشکیل پرونده در سال ۹۷ تعداد ۱۵۷ پرونده و صدور گواهی سقط درمانی تعداد ۱۰۸ پرونده بوده است.
وی بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی تاکید کرد.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ به میزان ۳۰ درصد کاهش صدور مجوز سقط طبی را داشته است.
به گفته مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ظرف ۲ سال اخیر روند رو به کاهشی در تعداد پرونده های  سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شده است.
یکی از مهم ترین شرایط صدور مجوز سقط درمانی درپزشکی قانونی و انجام آن ، سن بارداری است که براساس قانون قبل از چهار ماهگی یا ۱۹ هفتگی بر اساس سنوگرافی های معتبر انجام گیرد.
در صورت وجود شرط فوق سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که موجب عسر وحرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توام می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد.
بنابراین پزشکان باید درمورد ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مراجعه به ادارات پزشکی قانونی محدویت زمانی مذکور را مد نظر بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار