کد خبر: ۸۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 28 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد شهرستان دنابا داشتن مناطق حفاظت شده  یکی از مناطق بسیارزیبا برای جذب گردشگر وتوریست است و به نظر می رسد با توجه به همین مولفه باید برنامه ریزی وسرمایه گذاری کرد اما گویا از نگاه فرماندار این شهرستان همین نکته مثبت هم یک مشکل تلقی می شود.

فرماندار دنا گفت: منطقه حفاظت شده دنا مانعی برای توسعه این شهرستان است که می بایست برای آن چاره ای اندیشید.

 علی تاج امیری در نشستی با رسانه ها، با اعلام این مطلب ، منطقه حفاظت شده دنا را یکی از مهم ترین موانع توسعه این شهرستان عنوان کرد .

وی اظهار داشت : عمران، توسعه و آبادی شهرستان دنا نیازمند مجوز شورای عالی حفاظت محیط زیست برای تغییر کاربری منطقه حفاظت شده دنا می باشد که گرفتن این مجوز بسیار مشکل است .

تاج امیری در ادامه یکی دیگر از موانع توسعه شهرستان دنا را اجرای طرح هادی بر اساس نقشه سال 1348عنوان و اظهار کرد: متأسفانه این موضوع نارضایتی روستاییان منطقه را به همراه داشته است .

فرماندار دنا از عدم استقبال مردم این شهرستان جهت جذب سرمایه گذاری در بخش خصوصی گلایه کرد و گفت : یکی از مهم ترین راهکارها در این زمینه همکاری دولت و مردم و ایجاد امنیت برای سرمایه گذار است.

تاج امیری نبود سردخانه برای ذخیره سازی محصولات باغی شهرستان دنا از دیگر مشکلات موجود در این شهرستان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
واقعا سخنی تاسف برانگیز است . جناب فرماندار اگر کمی اگاهی داشتند ، می دانستند که سالهاست توسعه پایدار مبنای تمام کشورهای دنیا شده و همه سعی بر این دارند که توسعه را همراه با کوچکترین خسارات زیست محیطی انجام دهند. نه اینکه ملتمسانه درخواست تغییر کاربری منطقه حفاظت شده دنا ، این منبع گرانبها را داشته باشند . هر چند در جلسه ای که چندی پیش در حضور ایشان بودیم به این نکته رسیدم که ایشان هیچ اعتقادی به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست ندارند و کلا این دو را سدی در برابر فعالیتهای خود می دانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار