از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۳۹۲ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۶۵۵ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۸۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 21 May 2020
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۲۹ هزار تن عبور کرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۳۹۲ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و دو هزار و ۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۶۶ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۲۴۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۶۵۵ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است. همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۷ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۴.۰ درصد فاصله محسوسی دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۳ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار