مقامات هندی روز جمعه اعلام کردند که گروهی از میمون‌ها در شهر "میروت" واقع در ایالت اوتار پرادش با حمله به یک کادر پزشکی، نمونه‌های خون افرادی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است را به سرقت بردند.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 30 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مقامات هندی روز جمعه اعلام کردند که گروهی از میمون‌ها در شهر "میروت" واقع در ایالت اوتار پرادش با حمله به یک کادر پزشکی، نمونه‌های خون افرادی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است را به سرقت بردند.
رسانه‌های هند روز جمعه گزارش دادند این اتفاق زمانی اتفاق افتاد که یک کارمند دانشگاه پزشکی شهر میروت، در حال انتقال نمونه‌های خون بیماران کرونایی به آزمایشگاه بود.
دکتر اس کی گارگ یک مقام ارشد دانشگاه پزشکی میروت گفت: میمون‌ها نمونه خون ۴ بیمار کرونایی را ربوده و از محوطه دانشگاه متواری شده‌اند. ما مجبور شدیم دوباره از این افراد نمونه خون بگیریم.
پلیس شهر میروت اعلام کرده است که نشانه‌ای از پاره شدن کیسه‌های خون توسط میمون‌ها وجود ندارد اما ساکنین محلی در اطراف این دانشگاه اکنون نگران گسترش ویروس کرونا توسط میمون‌ها هستند.
دکتر گارگ توضیح داد: مشخص نیست که میمون‌ها می‌توانند به ویروس کرونا آلوده شوند یا نه. همچنین تماس آن‌ها با نمونه خون‌های مفقود شده ثابت نشده است.
دانشمندان معتقدند که ویروس کرونا ابتدا از حیوانات به انسان منتقل شده است. این ویروس ابتدا در یک بازار حیوانات در شهر ووهان چین شناسایی شد.
تا روز جمعه، هند ۱۶۵ هزار و ۷۹۹ مورد ابتلا به کرونا و ۴ هزار و ۷۰۶ فوتی را به ثبت رسانده است.
حمله میمون‌ها به انسان و حضور آن‌ها در شهرهای بزرگ هند به صورت چشمگیری افزایش یافته است. شهر آگرا که در آن تاج محل قرار دارد، شاهد حمله میمون‌ها به مردم محلی و همچنین جهانگردان خارجی بوده است. در یک مورد میمون‌ها به یک کودک حمله کردند. این کودک به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.
فعالان محیط زیست اعلام کرده‌اند که نابودی محیط زیست طبیعی دلیل اصلی ورود حیوانات به جوامع انسانی و پیدا کردن غذا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار