انتقاد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از بی‌توجهی به جنگل‌های زاگرس؛
محسن رضایی با انتقاد از بی توجهی به سیاست‌های کلی محیط زیست، در اینستاگرام نوشت: «امسال هم درختان بلوط و حیوانات طبیعت بی نظیر زاگرس در آتش بی مسئولیتی جان دادند و سوختند! شاید اگر فقط ۱۵ میلیارد تومان برای حفظ محیط زیست منحصر به فرد زاگرس پرداخت شده بود خاکستر جایگزین ریه های طبیعت ایران نمی شد!
کد خبر: ۸۵۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 31 May 2020
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از بی توجهی به سیاست‌های کلی محیط زیست، خاطرنشان کرد: شاید اگر فقط ۱۵ میلیارد تومان برای حفظ محیط زیست منحصر به فرد زاگرس پرداخت شده بود خاکستر جایگزین ریه های طبیعت ایران نمی شد.
به گزارش «تابناک»، محسن رضایی با انتقاد از بی توجهی به سیاست‌های کلی محیط زیست، در اینستاگرام نوشت: امسال هم درختان بلوط و حیوانات طبیعت بی نظیر زاگرس در آتش بی مسئولیتی جان دادند و سوختند! شاید اگر فقط ۱۵ میلیارد تومان برای حفظ محیط زیست منحصر به فرد زاگرس پرداخت شده بود خاکستر جایگزین ریه های طبیعت ایران نمی شد!
این در حالی است که به محیط زیست تا آن‌حد توجه وجود دارد که رهبر انقلاب برای «محیط زیست»، با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی تعیین و ابلاغ فرموده‌اند.
اولین بند سیاست‌های کلی محیط زیست چنین است: «مدیریت جامع، هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی (از قبیل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی) مبتنی بر توان و پایداری زیست‌بوم به‌ویژه با افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حقوقی و ساختاری مناسب همراه با رویکرد مشارکت مردمی.» اما متولیان امر دقیقاً خلاف این‌ بند و رویکرد این‌ سیاست‌ها عمل می‌کنند و برخی با بی‌تفاوتی به آتشی نگاه می‌کنند که بخش‌های وسیعی از جنگل‌های این‌ سرزمین را خاکستر می‌کند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار