همراه با تابناک کهگیلویه وبویراحمد
در این بسته خبری موضوعات مختلفی ازجمله انتظار شهردار چرام برای نقد منصفانه،صدور حکم پرونده 21رمضان در شهر یاسوج،اعلام اعلام قریب الوقوعی ائتلاف اصولگرایان و... می پردازیم
کد خبر: ۸۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 31 August 2015
تابناک کهگیلویه وبویراحمد در این بسته خبری موضوعات مختلفی ازجمله انتظار شهردار چرام برای نقد منصفانه،صدور حکم پرونده 21رمضان در شهر یاسوج،اعلام اعلام قریب الوقوعی ائتلاف اصولگرایان و... می پردازیم

شهردار چرام:انتظار داریم نقد منصفانه باشد
 رحمت‌الله تیموری‌فر،در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شورا و شهرداری، مورد هجمه‌های زیادی قرار گرفتند ولی نقد باید منصفانه، سازنده و همراه با سند باشد.
شهردار چرام با متذکر شدن این مطلب که شهردار اگر از شهر برود هیچ‌کدام از امکانات شهری را با خود نمی‌برد، تأکید کرد: اگر در شهرداری حضور ندارم مطمئن باشید درجایی دیگر پیگیر مشکلات شهر هستم.
در ادامه سخنان خود با اشاره به درآمد شهرداری چرام و بابیان اینکه هرکسی برابر با درآمدی که دارد، هزینه می‌کند، عنوان داشت: درآمد شهرداری چرام در سال 93 مبلغ 96 میلیون تومان بوده است.
وی، افزود: اگر این 96 میلیون تومان را تقسیم بر 16 هزار نفر جمعیت چرام کنیم، سهم هر نفر 6 هزار تومان طی یک سال پرداخته‌اند، به عبارتی هر نفر ماهانه 500 تومان به شهرداری پرداخت کرده‌اند.
این مسئول با اشاره به بودجه‌های شهرداری چرام در سال‌های مختلف و بابیان اینکه شهرداری 2 نوع اعتبار دارد که یکی درآمد خود شهرداری و دیگری بودجه عمرانی یا طرح تملک است، گفت: درآمد شهرداری در سال 86 مبلغ 800 میلیون تومان و بودجه عمرانی 397 میلیون تومان بود که با این مبلغ باید هم کار عمرانی و هم کار جاری صورت می‌گرفت.
تیموری فر بابیان اینکه در سال 87 این اعتبار را به 960 میلیون تومان رساندیم، خاطرنشان کرد: اعتبار شهرداری چرام در سال 88 به یک میلیارد و 40 میلیون تومان، سال 89 به یک میلیارد و 180 میلیون تومان، در سال 90 مبلغ یک میلیارد و 416 میلیون تومان و در سال 91 به یک میلیارد و 560 میلیون تومان رسید.
شهردار چرام با اشاره به این مطلب که این بودجه در سال 92 حدود 60 میلیون کاهش پیدا کرد، ابراز کرد: باوجوداینکه طی سال‌های 91 و 92 بودجه و درآمد پایینی داشتیم ولی شورا و شهرداری این اعتبار را به 3 میلیارد تومان رساندند یعنی یک میلیارد و 600 میلیون تومان طی 2 سال افزایش دادند.
وی در بخش بعدی از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری چرام، عنوان کرد: پارک ولایت چرام را با 4.5 هکتار و اعتبار 60 میلیون تومان در مرکز شهر شروع کردیم.
تیموری‌فر در ادامه افزود: تاکنون 460 میلیون تومان در بوستان شهدای چرام هزینه شده است، ابراز کرد: دریاچه مصنوعی این پارک فقط 125 میلیون هزینه داشته است.
این مسئول، بزرگ‌ترین خیابان استان کهگیلویه و بویراحمد ازنظر کیلومتر را خیابان شهدا چرام ذکر کرد و گفت: پیاده‌روهای این خیابان با طول 4 کیلومتر و پس از 30 سال در حال موزاییک‌کاری است.
وی، افزود: شهر چرام فاقد هرگونه تندیسی بود و در حال حاضر 3 تندیس با هزینه 400 میلیون تومان جهت نصب در میادین شهر آماده کرده‌ایم.

صدورحکم متهمان پرونده قتل شب ۲۱ رمضان در یاسوج

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم متهمان پرونده قتل شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در شهرستان یاسوج خبرداد.
«حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی » درگفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اعلام این خبر اظهارکرد: پرونده قتل شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در شهرستان یاسوج در کمتر از ۵۰ روز منتهی به صدور رای در دادگاه کیفری یک مرکز استان شده است.
وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت عمومی گفت: تحقیقات درباره این پرونده در کمتر از دو هفته انجام و کیفرخواست صادر و پرونده جهت اتخاذ تصمیمات نهایی به دادگاه کیفری یک ارسال و منتهی به صدور رای شده است.
گفتنی است ساعت سه بامداد روز ۲۱ رمضان ۵ پسر جوان در بلوار امام خمینی شهر یاسوج از سوی یک نفر هدف تیر اندازی قرار گرفت که این حادثه یک نفر کشته و ۵ زخمی داشت.

ائتلاف حداکثری اصولگرایان نزدیک است
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائتلاف حداکثری اصولگرایان نزدیک است.
سید علی‌محمد دانشی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های جریان اصولگرای کهگیلویه و بویراحمد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همزمان با کشور جلسات و نشست‌های خود را برگزار می‌کنیم و علنی نکردن جلسات به معنی عدم برنامه‌ریزی برای انتخابات نیست.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در استان امیدواری بسیار زیادی برای موفقیت جریان اصولگرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد همچنان که در مرکز نیز این امیدواری بسیار بیشتر از قبل شده است.
این فعال سیاسی اصولگرا در کهگیلویه و بویراحمد به نشست اخیر سه حزب و تشکل اصولگرای موتلفه، پایداری و ایثارگران با حضور حضرات آیات موحدی و مصباح و حجت‌الاسلام سید احمد تقوی به نمایندگی از آیت‌الله یزدی سخن به میان آورد و گفت: نشست بسیار خوبی بود و همه دبیران استانی و دبیران مرکز در این همایش حضور داشتند که روی محورهای مهمی هم‌اندیشی شد.
دانشی تصریح کرد: این نشست، دبیران استانی را هم برای انتخابات دلگرم‌تر کرد به گونه‌ای که همه برای موفقیت جریان اصولگرا در انتخابات آینده با عزم جدی به استان‌ها برگشتیم.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید نسبت به آینده امیدوار بود، افزود: جریان اصولگرا بر حسب تکلیف در انتخابات با همه توان خود و نیروهای شایسته‌ای که دارند در همه جای کشور و از جمله کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.
دانشی در خصوص وضعیت جبهه رقیب در انتخابات نیز گفت: آن‌ها هم در حال رایزنی هستند و اقداماتی تاکنون انجام داده‌اند.
وی بیان کرد: بر اساس تحلیل‌هایی که وجود دارد و با سنجیدن اوضاع یقین ما بر این است که در انتخابات آینده اکثریت خوبی از مجلس مربوط به جریان اصولگرا خواهد بود و در کهگیلویه و بویراحمد نیز اوضاع بر همین منوال است.

توصیه عضو موتلفه اسلامی به اصلاح طلبان
دانشی دبیر موتلفه اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،در خصوص برخی تحرکات از جمله بازگشایی سفارت انگلیس در کشور و ارتباط آن با انتخابات آینده گفت: تحلیلی وجود دارد که رقیب جریان اصولگرا از روزنه‌ها برای موفقیت در انتخابات استفاده کند اما توصیه این است که در دام روباه پیر گرفتار نشوند.
وی سرگذشت برخی از افراد که اکنون به دامن بیگانه پناه برده‌اند و از وطن خود بریده و بر وفق مراد بیگانه، علیه نظام سخن پراکنی می‌‌کنند را درس عبرتی برای اعتماد کنندگان به انگلیس دانست و گفت: امیدواریم چنین وضعیت خطرناکی برای سایر دوستان ما در جریان مقابل با فریب خوردن از ترفندهای روباه پیر استعمارگر به وجود نیاید.

جریمه درختی که سایبان پلیس جاده بود!
به گزارش سایت خبری آوای ماغر،درختی که در تصاویر مشاهده می کنید یکی از درختان سرسبز کُنار در ورودی شهر لیکک بعد از پمپ گاز است که به خاطر استفاده ماموران پلیس راهور از سایه آن به این حال و روز در آمده است.
این نقطه از جاده ورودی شهر لیکک با تشخیص پلیس راهور یک نقطه حادثه خیز اعلام شد که ماموران هر از گاهی در سایه این درخت زبان بسته کمین می کردند تا رانندگان متخلف را جریمه کنند.
رانندگان متخلف و قانون گریز که قصد نابودی کمین گاه ماموران پلیس راهور را داشتند با قطع این درخت دست به اقدام ناپسندی زدند که در تصاویر مشاهده میکنید.
از ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان بهمئی انتظار می رود با شناسایی متخلفین با آنها برخورد جدی شود تا دیگر شاهد چنین صحنه های تلخی نباشیم :
کنار پاسبانی شهر لیکک



وضعیت تاسف بار بهداشت در اماکن بهداشتی شهر توریستی سی سخت+عکس
سفیر دنا:شهر سی سخت روزانه و بخصوص در ایام تعطیلات و آخر هفته شاهد ورود و خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است که به همین خاطر نیازمند توجه ویژه به همه زیر ساختهای اولیه در این شهر است.
امکاناتی مانند امنیت،محل اسکان مناسب ،آب شرب مناسب ،بهداشت مطلوب و ... از ابتدایی ترین ملزومات یک شهر توریستی است که موجب ورود بیش از پیش گردشگران به شهرستان می شود.
 وجود سرویس بهداشتی و آب شرب مناسب در اماکن تفریحی و بلوارهای سی سخت از مهمترین الزامات بهداشتی در سی سخت است که گویا این نیاز اساسی هم هست و هم نیست.
ساخت یک مجموعه از سرویسهای بهداشتی در سال گذشته در بلوار امام خمینی که توسط شهرداری سی سخت احداث شد بخشی از نیاز  گردشگران را برآورده کرده است که نیازمند توجه بیشتر به این مسئله است.
به نظر میرسد کاهش نظارت بر این اماکن وضعیت آنها را به سمتی برده که کارایی خود را از دست داده و عملا دیگر قابل استفاده نیستند.
در گفت و شنود دو تن از مغازه داران که در نزدیکی این دو سرویس بهداشتی قرار دارند با خبرنگار سفیر دنا این افراد از نارضایتی گردشگران از وضعیت بهداشتی این دو سرویس بهداشتی خبر دادند.
بوی مشمئز کننده و کثیفی بیش از حد این دو سرویس بهداشتی که اتفاقا در بلواری واقع شده که بیشترین تعداد مسافر را در خود جای میدهد موجب شده تا کسی رغبت استفاده از یکی از این دو سرویس بهداشتی نکند و عملا بلا استفاده باشند.
به نظر می رسد مساله بهداشت بخصوص در اماکن عمومی که اتفاقا تحت نظارت مرکز بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد باید بهتر از اینها پیگیر وضعیت بهداشتی در شهر سی سخت که به عنوان شهر نمونه گردشگری در استان انتخاب شده است صورت پذیرد.
وضعیت تاسف بار مجموعه سرویس بهداشتی قدیمیتر بلوار امام خمینی به گونه ای بود که حتی امکان تصویر برداری کامل از  آن وجود نداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار