استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
استاندار در پاسخ به سوال شهروندی مبنی بر حضور نمایندگان مجلس در میان مردم و برگزاری تجمعات و خطرات ناشی از آن خاطرنشان کرد : از همه شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، مذهبی، علمی و اجتماعی استان درخواست می‌کنم تجمع ایجاد نکرده و در تجمعات هم شرکت نکنند.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 06 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در برنامه زنده استودیو سلامت شبکه دنا با بیان اینکه افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افرادی که بیش از ۶۰ سال سن دارند، بچه‌ها و افراد چاق و ...گروه‌های پر خطر هستند، گفت: ۲۱ فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت رسیده که ۲۰ نفر از آنها دارای بیماری زمینه‌ای و سن بالا بودند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فردی که ماسک استفاده نمی‌کند به اطرافیانش ظلم کرده، گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان، روحانیت و ائمه جمعه و همه و همه تا جایی که امکان داشت توصیه، خواهش، التماس و تمنا کردیم اما ناچاریم و به این نتیجه رسیدیم که با کسانی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند برخورد کنیم.
وی بیان کرد: اگر مردم همکاری نکنند و پروتکل‌ها و اقدامات رعایت نشود یک شبه تلفات ما سه رقمی خواهد شد.درست است مانند سایر استان‌ها نیستیم اما نسبت به قبل از خرداد شرایطمان تغییر کرده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از خرداد از هر ۱۰۰ نفر آزمایش ۸ تا ۱۰ نفر مثبت می‌شد اما در حال حاضر از هر ۱۰۰ نفر ۲۵ تا ۳۰ نفر مثبت شده که آمار افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش کرونایی‌ها در تالارهای عروسی و مراسم عزا افزود: ظرفیت فرمانداری‌ها را در کنار دانشگاه علوم پزشکی آوردیم و با مسوولیتم به معاونت بهداشت ماموریت دادیم تالارهایی که رعایت نکنند برخورد و دادگاهی شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه مراعات کنند، در خصوص برگزاری مراسم عروسی در خانه‌ها افزود: با دستگاه قضایی هماهنگ کردیم و گشت نیروی انتظامی و بسیج بررسی می‌کنند چنانچه گزارشی شود روز بعد عروسی داماد حتما به دادگاه احضار می‌شود این حرف باب دل من نیست اما برای حفظ سلامتی مردم با کسی تعارفی نداریم.
وی بر الزام همه دستگاه‌ها و ادارات استانی در پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اگر دستگاهی در مقابله با بیماری کرونا عملکرد خوبی نداشته باشد اجازه شرکت در جشنواره شهید رجایی را ندارد دستگاهی که برای جان مردم حساس نیست می‌خواهد در  جشنواره مدل چه بگیرد؟
کلانتری با بیان اینکه مردم مراسم عروسی خود را به بعد از بیماری کرونا یا بعد این ایام حساس موکول کنند گفت:  خبرهای خوبی از  واکسن این بیماری به گوش می‌رسد حتی ممکن است ما در پاییز و زمستان خبرهای خوبتری داشته باشیم لذا باید مواظب باشیم تا آن روز تلفات ندهیم.
وی از مردم خواست مصمم شوند و مراسمات عروسی، ترحیم و تدفین را تا اطلاع ثانویی تعطیل کنند تا استان کهگیلویه و بویراحمد به سلامت از این گردنه عبور کند و در تاریخ پر افتخار استان ثبت شود.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما در یک نقطه بحرانی هستیم ادامه داد: استان‌های بوشهر و خوزستان از یک طرف و فارس و اصفهان در طرف دیگر استان هستند که دو استان قرمز و دو استان در  وضعیت هشدار رو به قرمز هستند نباید با این استان‌ها رابطه داشته باشیم.
وی بار دیگر با اشاره به ممنوعیت اسکان در پارک‌ها، آبشار و مکان‌های تفریحی استان گفت: بدترین وضعیت کرونا در مناطق گچساران، چرام و کهگیلویه هستند الان هیچ مسافر و گردشگری به این مناطق سفر نمی‌کند اما عدم رعایت دستورالعمل‌ها عامل افزایش بیماران کرونایی این مناطق است.
کلانتری عنوان کرد: خوشبختانه به دلیل رعایت پروتکل‌ها کمترین آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا را در شهرستان دنا داشتیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه انتقال ویروس کرونا، عطسه، سرفه و گفت‌وگو است ، گفت: دستورالعمل‌‌های بیماری کرونا استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نرفتن به تجمعات است.
التماس ها بی فایده بود مجبور به برخورد هستیم / درخواست کلانتری از نمایندگان

وی در پاسخ به سوال شهروندی مبنی بر حضور نمایندگان مجلس در میان مردم و برگزاری تجمعات و خطرات ناشی از آن خاطرنشان کرد : از همه شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، مذهبی، علمی و اجتماعی استان درخواست می‌کنم تجمع ایجاد نکرده و در تجمعات هم شرکت نکنند.
کلانتری در بخش پایانی خاطرنشان کرد:‌ نگران جان مردم هستیم لذا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و با مسوولیت خودم با متخلفان و کسانی که در راه سلامت مردم کوتاهی کنند برخورد می‌شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ارسال پیامک‌های تشییع جنازه‌ها با توجه به ممنوع بودن ارسال  آن اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از پیام‌ها در اختیار استان است که ممنوع شد بخشی هم متمرکز است که نامه‌ای برای عدم ارسال پیامک‌های تشییع متمرکز ارسال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار