قائم مقام وزیر کار، از اجرای طرح های پشتیبان و تکاپو برای تقویت اقتصاد و اشتغال در استان های کشور خبرداد.
کد خبر: ۸۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 02 September 2015
ابولحسن فیروزآبادی، شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه، با بیان اینکه در زمان تحویل گرفتن وزارت کار در دولت یازدهم با بخش آمایش نشده وزارت خانه مواجه شدیم، گفت: آن زمان متوجه بخش عمده ای از سرمایه گذاری در استان های خوزستان، هرمزگان وتهران  است و برخی از استان ها به لحاظ سرمایه گذاری بسیاری محروم بودند.

وی افزود:  تصمیم داریم در بحث استان های محروم سرمایه گذاری هایی را ترتیب دهیم، به نحوی که هم اهداف سرمایه گذاری که مبتنی بر افزایش سود و دارایی کارگران و کارمندان کشور است تامین شود هم اینکه بتوانیم دین خودمان به همه استان های کشور ادا کنیم.

قائم مقام وزیر کار، از اجرای طرح کاغذ بیستون با ۹۲ میلیارد تومان اعتبار، در کرمانشاه خبرداد و ابراز امیدواری کرد این طرح در سه ماهه ابتدایی سال ۹۶ به مرحله بهره برداری برسد.

وی، هم چنین از احیای پروژه اسید سیتریک  کرمانشاه با ظرفیت ۱۲ هزار تن خبرداد و گفت: این ظرفیت معادل کل نیاز کشور است که به دلایلی چون مشکلات بانکی تعطیل شده بود و به دلیل تعطیلی هم بخش های از کارخانه را باز کرده وبه جاهای دیگر منتقل کرده بودند که با هزینه ۳۰ میلیارد تومان پروژه بهسازی شد و امیدواریم با ۱۰ میلیارد تومان دیگر که به صورت تسهیلات خواهد بود این کارخانه سه ماه دیگر آغاز به کار کند.

فیروز آبادی، با اشاره به واردات جنس های نازل و بی کیفیت چینی به بازارهای ایران، علت آن را فقدان تولیدات استاندارد و با کیفیت دانست که باعث ورد این اجناس نازل به کشور و تعطیلی مراکزی چون اسیدسیتریک می شود.

وی از در دستور بودن طرح هایی برای حل مشکل اشتغال در وزارت کار خبرداد و تصریح کرد: طرح پشتیبان یکی از طرح های اشتغالزایی مد نظر است که طی آن افراد شاغل به اشتغال خانگی حمایت می شوند و پشتیبان آنها علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز آنها، اجناس تولید شده را نیز خریداری و به فروش می رساند.

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی  تصریح کرد: در زنجیره پشتیبان، چنانچه افراد نیاز به مهارت آموزی داشته باشند، طی توافقاتی که با سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت گرفته است، آموزش های لازم را می بینند.

وی افزود: علی رغم اینکه خیلی به تسهیلات اعتقادی نداریم اما در طرح پشتیبان اگر تسهیلاتی هم نیاز باشد، صندوق کارآفرینی امید آن را پرداخت می کند.

فیروز آبادی از تهیه شیوه نامه این طرح خبرداد و گفت: این آیین نامه به استان ها ابلاغ خواهد شد و از طریق کارگروه های اشتغال استان ها مطرح و به مرحله اجرا در می آید.

وی در بخش دیگر از «طرح تکاپو» به عنوان دیگر طرح برای تقویت بحث اشتغال یاد کرد  و گفت: برای اجرای «طرح تکاپو» در استان ها نسبت به شناسایی سیستم اقتصادی با رویکرد بازار کار اقدام می کنیم و هم اکنون هم در ۶ استان پیاده شده است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی تصریح کرد: با اجرای این طرح صنایع مهم و محور توسعه استان ها را می شناسیم و با تقویت آن اقتصاد و اشتغال استان را تقویت می کنیم که اگر پروژه مذکور در استان های محل اجرا موفق باشد، سال آینده سطح آن را در کشور توسعه می دهیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار