کد خبر: ۸۷۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 19 July 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی برای واحدهای تولیدی استان صادر، ۹ پروانه تمدید و پروانه ۵ واحد ابطال و تعلیق شده است.  
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروانه های صادره، مربوط به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، شیمیایی و صنایع غذایی می باشند.
مدیر کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارایه کننده محصول و خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد های ملی است.
وی افزود: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پایین تر از استاندارد ممنوع است و مطابق مفاد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، جرم محسوب می شود.
بهمن رحمتی اشاره کرد: در گشت‌های بازرسی، کارشناسان اداره کل استاندارد، به طور مرتب و مستمر نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه برداری تصادفی از تولیدات اقدام می‌کنند و پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد‌هایی که در بازه زمانی اعتبار پروانه نسبت به رعایت استاندارد‌های تعیین شده در خط تولید بپردازند به مدت سه سال تمدید خواهد شد.
مدیر کل استاندارد در پایان بیان داشت: اداره کل استاندارد استان با اجرای طرح هماهنگ استاندارد کشوری، تمام مراکز عرضه و فروش فرآورده های مشمول استاندارد اجباری را کنترل می کند تا از عرضه و فروش محصولات بدون علامت استاندارد و فاقد کیفیت خودداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار