کد خبر: ۸۸۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 02 August 2020
ویژه برنامه‌های بزرگداشت یکمین سالگرد رحلت آمیراحمد تقوی تشریح شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، نخستین شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جاری امروز با موضوع تکریم مفاخر(بزرگداشت آیت‌الله میراحمد تقوی) در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست مرحوم تقوی را از علمای فاخر خواند و اظهار داشت: آن عالم فقید خدمات بسیاری در کهگیلویه انجام داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: عابدان کسانی هستند که از فضایل علما بهره جسته و فضایل آنها را چراغ راه خود قرار می‌دهند.
وحدانی‌فر تاسیس حوزه علمیه را از خدمات مهم و اثربخش مرحوم تقوی برشمرد و گفت: مهمترین خصیصه آن عالم مبارزه با خرافات بود.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: موسس حوزه علمیه در زمانی که سختی‌های فراوان وجود داشت و شرایط حاکم طلاب زیادی را تربیت و به جامعه دینی معرفی کرد.
وی با بیان اینکه در سطح استان در شان مفاخر و بزرگان کاری انجام نشده است،افزود: آثار مکتوب و مهم از مفاخر تولید نشده است.
وحدانی‌فر گفت: شورای فرهنگ عمومی از شورای دورهمی تغییر رویه داده شود و نقش اساسی خود را به خوبی ایفا کند.
وی با اشاره به غیبت برخی از اعضا در نشست تصریح کرد: همین بی‌توجهی شورای فرهنگ عمومی یکی از دلایل فراموشی بزرگان و دیگر آسیب‌هاست.
وحدانی‌فر تصریح کرد: یکی از کتابخانه‌های دهدشت به نام آمیراحمد تقوی نامگذاری شود.
وی نصب تمثال آن عالم در دو ورودی شهر، نامگذاری یکی از خیابان‌ها، جمع‌آوری جملات قصار و حکیمانه را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال مرحوم تقوی اعلام کرد.
وحدانی‌فر اضافه کرد: شب رحلت با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و فرزندانش برنامه تبیین شخصیت آن ربانی برگزار و ائمه جمعه و اعضای شورای فرهنگ عمومی بر مزار حضور یافته و با آرمان‌های آن عالم تجدید بیعت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
خداوند بیامرزدش. پیشنهاد میشود که برای سالگرد درگذشت این عالم فقید کتابچه ای از جملات قصار و حکیمانه وی چاپ کنند در این شرایط بیماری واگیر دار بهترین کار است سالهای بعد میشود با شکوه تر از مقام علم و جایگاه ایشان تجلیل کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار