شرایط امروز جامعه(وجود بیماری کرونا) موازنه ی علم و ثروت را به علم و سلامت تغییر داده است و از آنجاییکه وجود و عدم انسان مطرح است اهمیت آن به مراتب بالا و والاتر است.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 26 August 2020

این روزها یکی از مهمترین مباحث جامعه و خانواده ها موضوع بازگشایی مدارس در 15 شهریور است . آنگونه که مسئولین آموزش و پرورش اعلام کرده اند ، این وزارتخانه بر بازگشایی مدارس اصرار دارد . برخی اخبار منتشره از چگونگی بازگشایی به گونه ای است که تاکنون بسیاری در خصوص فرستادن فرزندان به مدرسه به نوعی یک دو دلی احساس می کنند!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت : سخن آشنایی که از دیرباز در تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاهها و مؤسسات عالی به فراخور سن و درک، مورد بحث، نگارش و چالش بوده است.
چنین بنظر می رسد که طراح اولیه، بر این باور و اندیشه بوده که متعلم  سرانجام به این نقطه برسد که علم بهتر است.
اما با اظهارات نگارشی بعضی ها که از مال دنیا کم بهره و یا بی بهره بوده اند این موضوع تبدیل به  چالش شد تا جاییکه هر طرف موضوع طرفداران پر و پا قرص خود را پیدا کرد و ادله های هر کدام محکمه پسند شد.
عده ای علم را مولد ثروت و عده ای ثروت را مولد علم دانسته و برخی آن دو را بمنزله ی دو بال فرض کرده و لازم و ملزوم دانستند و بعضی نیز هر یک را حافظ و حارث دیگری.
مبرهن است که هیچکدام را نمی شود نادیده گرفت و یا پس زد چرا که گستره ی انتفاعی و یا جهت عکس(ضرر رسانی) هر یک، از جنبه ی خاص و عام موارد و مصادیق فراوان دارد و اینجاست که باید گفت هر کدام اگر در خدمت عقل سلیم و امر پروردگار باشند می توانند منبع خدمت و موجب رضایت خلق و خالق شوند و یا بالعکس.
شرایط امروز جامعه(وجود بیماری کرونا) موازنه ی علم و ثروت را به علم و سلامت تغییر داده است و از آنجاییکه وجود و عدم  انسان مطرح است اهمیت آن به مراتب بالا و والاتر است.
می دانیم که در سطح کلان (مراکز پژوهشی، تحقیقی، آزمایشگاهی، فناوری ) به لحاظ کمی و کیفی دایر و پویا و با رعایت پروتکل مصمم تر از قبل، مشغول گردآوری و تدوین از فرضیه تا نتیجه هستند.
پس به تاخیر انداختن آموزش در جهت تبیین « دفع خطر احتمالی عقلاً واجب است» بیش از پیش نمود پیدا می کند.
از طرفی مطابق آموزه های دینی هدف از خلقت انسان معرفت و عبادت است.
« ماخلقت جن والانس الا لیعبدون» اما مراجع تقلید و متخصصان امر حتی مساجد و مصلی ها را تعطیل نمودند که عمق این حرکت نشان از اهمیت و برتری سلامت دارد چرا که اگر سلامتی نباشد امکان عبادت و در نتیجه رسیدن به کمال منتفی است.
هرچه مدعیان علم و ثروت در تقابل با همدیگر به جدل بپردازند و با چیدن صغری و کبری و دورتر شدن از همدیگر سعی در شکست دیگری داشته باشند اما تقابل علم و سلامت با اجماع تام، فقط یک برنده دارد و آنهم سلامت است.
پس بی شک، متولیان تعلیم و تربیت می دانند که تهیه و تأمین ملزومات و چگونگی تعبیه ی کلاس درس جهت اجرای مطلوب و بهینه ی آموزش، دشوار است و مهم تر اینکه: دیرتر آموختن بهتر از هرگز نیاموختن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار