کد خبر: ۸۹۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵ 03 September 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونایی استان به 85 نفر خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدانپناه گفت: 2 بیمار 89 و 51 ساله که یک نفر باداشتن بیماری زمینه ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای، بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: در دوازدهمین روز از شهریورماه، 263 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 120 نفر مبتلای قطعی هستند و 18 بيمار كرونايي در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 4677 مورد گزارش شده است.

وي اضافه كرد: از 285 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، بيشترين موارد  مثبت در شهرستان بويراحمد( 60 درصد)، كهگيلويه(25 درصد) و گچساران (8 درصد) بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج افزود: وضعیت کرونایی شهرستان گچساران از نارنجی به قرمز و شهرستان لنده از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر یافتند.

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک بیماری کروناویروس شده و آمار بستری و مرگ و میر ناشی از آن در حال افزایش بوده که بسیار نگران کننده است و اگر اين روند افزايشي ادامه پيداكند در طي هفته هاي آينده شاهد مرگ و مير بسياري در استان خواهيم بود .

وی با اشاره به افزایش آمار ابتلاء و فوتی ناشی از کرونا در استان ادامه داد: کنترل این پیک به مراتب سخت است زیرا توان و انرژی کادر بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا کمتر شده است.

دکتر یزدانپناه گفت: توصیه موکد ما این است که مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده، از حضور در تجمعات پرهيز نمايند و با رعایت فاصله گذاری و استفاده مناسب از ماسک کادر بهداشت و درمان را همراهی نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار