ناهید فضلی در گفتگو با تابناک:
معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه گفت:حضور دانش آموزان ابتدایی در مدرسه اجباری نیست،دفترچه های آموزشی مناسب هر عصل برای دانش آموزان تهیه شده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 05 September 2020

ناهید فضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:وزارت آموزش و پرورش طی یک جلسه با مسئولان ارشد بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور به این نتیجه رسید که از پانزدهم شهریور ماه به صورت حضوری کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی بازگشایی شود و تمامی کلاس ها دایر خواهد شد و با در نظر گرفتن سه وضعیت سفید،زرد و قرمز که در وضعیت سفید بدون هیچ مشکلی دانش آموزان حضور پیدا می کنند،در وضعیت زرد دانش آموزان به صورت شیفتی در مدرسه حضور می یابند به این صورت که کلاس های پرجمعیت به نصف تا یک سوم تعداد اولیه تقلیل می یابد و به صورت چرخشی خواهد بود و در وضعیت قرمز آموزش به صورت مجازی صورت خواهد گرفت.

در ادامه افزود: هیچگونه اجباری برای حضور دانش آموزان وجود ندارد و با صلاح دید والدین می توانند به صورت مجازی از طریق برنامه شاد به یادگیری در منزل بپردازند.

وی خاطرنشان کرد:از پانزدهم شهریور ماه تا هر زمانی که لازم باشد معلمان محترم می توانند بر اساس ارزیابی به مطالب سال تحصیلی گذشته بپردازند.

فضلی در ادامه گفت:در سال تحصیلی جدید حدود سیزده هزار دانش آموز جدیدالورود در پایه اول ابتدایی به مدارس استان وجود دارد که از پانزدهم شهریور ماه بنابر نظر شوراهای مدارس به صورت شناور و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی جهت جلسات معارفه و آشنایی اولیه با محیط آموزشی حضور پیدا کنند و در مدارس روستایی که تعداد دانش آموزان کمتر از پنجاه نفر باشد آموزش به صورت حضوری و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد و همچنین دفترچه های آموزشی نیز برای فصل های پاییز،زمستان،بهار و تابستان با نام های قاصدک های پاییزی،آدم برفی های زمستانی،شکوفه های بهار و خورشید تابستان که شامل درسنامه های مرتبط و نکات مهم آموزشی به صورت دسته بندی شده آماده‌سازی شده است که مکمل یادگیری دانش آموزان است.

وی در ادامه افزود: استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه کشوری درس تربیت بدنی و هنر، بیست و پنج جلسه برای درس تربیت بدنی و بیست و پنج جلسه برای درس هنر آماده‌سازی کرده است و به وزارت خانه ارسال گردید.

فضلی در پایان تأکید کرد:دانش آموزان می توانند از همه راه های آموزشی موجود به یادگیری بپردازند و اجباری در آموزش حضوری وجود ندارد و اولویت حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار